ru
door ruzel Feb 25, 2009 om 21:33
Geldzaken & recht

Garantie

Zo'n 2 maanden geleden heb ik een mp3 speler gekocht bij de Kijkshop. Hij werkte echter heel slecht. Hij is erg traag en reageert heel slecht. Tevens wordt het contact met de computer steeds verbroken waardoor nummers slecht over te zetten zijn van pc naar de mp3 speler. Ook is de batterij hierdoor nauwelijks op te laden.

Ik heb hem dan ook teruggebracht voor de garantie. Logischerwijs wordt deze dan opgestuurd. Bij afgifte werd mij echter verteld dat deze 6 of meer weken weg zou zijn. Ik vind dit dan echt schandalig lang. Zeker voor iets wat nooit goed heeft gewerkt en zeker niet goedkoop was.

Moet ik deze 6 weken accepteren of is er nog een regel die deze tijd beperkt?




424 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

waterlelie82
door waterlelie82 - Feb 25, 2009 om 21:46
71 Antwoorden / 2 Vragen
0

De wet zegt dat het binnen een redelijke termijn geregeld moet worden. Jij geeft aan dit niet redelijk te vinden. Heb je dit aan de winkelier ook kenbaar gemaakt??


kenwel2
door kenwel2 - Feb 25, 2009 om 21:49
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo,Neen, wettelijk gezien staan ze in hun recht, echter u heeft niet het genot van uw mp3 speler, dit kunt u ze wel kwalijk nemen uiteraard.., en is ook niet zo netjes! Reparaties mogen 3x uitgevoerd worden, heeft u dan echter nog steeds een niet goed functionerend apparaat, dan kunt u uw geld terug krijgen, of, ze moeten u een geheel nieuwe mp3 speler aanbieden, in dezelfde prijsklasse, met dezefde, of verbeterde kwaliteit. Er is dus geen regel die de tijd beperkt.


Succes met uw mp3 speler, als deze dan gerepareerd zal zijn.


Groeten, Henri

ru
door ruzel - Feb 25, 2009 om 22:00
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb dit wel aangegeven idd. Echt behulpzaam was het personeel echter niet.

Maar als ik jullie goed begrijp kan ik hier dus weinig aan doen.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ekiem
ekiem - Jun 14, 2024 om 21:25
Vakantie & reizen

Annuleren vacantie

Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler ... Lees meer

het rooie draakje
het rooie draakje - Jun 14, 2024 om 14:52
Geldzaken & recht

Aflossing lening bij Vesting Finance van NN

Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
... Lees meer

mathijs_b
mathijs_b - Jun 14, 2024 om 14:47
Geldzaken & recht
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan.   Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen".   De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer