ma
door maxineee Dec 24, 2010 om 23:10
Geldzaken & recht

Garantie op Uggs

Goedenavond,

Op 28 oktober 2010 heb ik Uggs gekocht bij Van Assem in Rotterdam van 200 euro. Een van de Uggs gaat aan de bovenkant slijten en het leer wordt dun. Op aanraden van de verkoopster heb ik de Uggs geregeld ingespoten met het onderhoud die ik bij Van Assem ekocht heeft.De Uggs met de aankoopbon teruggebracht daar de klacht doorgegeven. De verkoopster geeft aan mij door dat de garantie alleen geldt met de orginele doos.(na mijn aankoop heb ik de doos weggegooid).De verkoopster zegt tegen mij dat er bij de verkoop van de Uggs is gezegd de doos te bewaren dit kan ik mij niet meer herinneren. Ik heb toch mijn aankoopbon! De verkoopster heeft de Uggs aangepakt en de klacht genoteerd en op korte termijn krijgt ik hier uitsluitsel van. Mijn vraag is kan dit zomaar geen garantie zonder orginele doos! Ik wil graag nieuwe of mijn geld terug.

Vriendelijke Groet Sandra Groene.

14073 14 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 24, 2010 om 23:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als jij een bon hebt als bewijs van aankoop is dat goed genoeg voor garantie...

Bij ruilen kunnen ze originele doos eisen, het moet dan weer verkocht kunnen worden, bij garantie gaat dat niet op.............

Geld terug krijg je niet zomaar, ze hebben het recht eerst het probleem op te lossen, wat inhoud dat het gerepareerd wordt (indien mogelijk) of omgeruild, indien dit niet kan/lukt dan heb je recht op geld terug.

hutch
door hutch - Dec 24, 2010 om 23:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Sandra,

ik heb al veel meegemaakt op deze site, maar dat een winkelier alleen garantie wil geven, indien de originele doos aanwezig is werkelijk totale onzin; slaat helemaal nergens op.
Sterker nog, al was dit een voorwaarde om garantie te krijgen, dan nog heeft deze voorwaarde geen enkele betekenis.

U dient garantie te krijgen op die Uggs. Laten we die lariekoek over die doos dan maar gauw vergeten.

Binnen de eerste 6 maanden na aankoop, dient de verkopende partij te bewijzen dat een mogelijke fout aan u te wijten is.
U dient echter de verkoper wel de gelegenheid te geven om die Uggs te (laten) repareren, of althans zo te leveren, zoals u bent overeengekomen tijdens de (aan)koop.

Dus u heeft vooralsnog geen recht op nieuwe, dan wel geld terug.

Gr. Hutch

invalide
door invalide - Dec 25, 2010 om 10:38
787 Antwoorden / 5 Vragen

Zonder doos is eventuele schade bij versturen voor Uw rekening.
Dus krassen of zo is voor U, maar de garantie op slijtage bleef gelijk.

Ik kan ook niet alle dozen bewaren, zelfs plat kost het zoveel ruimte en niet iedereen heeft een grote vrijstaande villa.
Ik bewaar voor kwetsbare dingen als LCD TV of Laptop wel 3 jaar de doos.

Verder vermoed ik dat er geen garantie bewijs met voorwaarden is geleverd, dus doos hoeft dan niet.
En ik heb ook wel eens schoenen gekocht en de oude achtergelaten die stuk waren dus ik loop dan echt niet met lege doos over straat.

hutch
door hutch - Dec 25, 2010 om 14:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=invalide schreef op zaterdag 25 dec 2010, 10:38]Zonder doos is eventuele schade bij versturen voor Uw rekening. Dus krassen of zo is voor U, maar de garantie op slijtage bleef gelijk. Verder vermoed ik dat er geen garantie bewijs met voorwaarden is geleverd, dus doos hoeft dan niet. En ik heb ook wel eens schoenen gekocht en de oude achtergelaten die stuk waren dus ik loop dan echt niet met lege doos over straat.

Invalide,

al was er wel een garantiebewijs afgegeven, met de voorwaarde dat de doos er bijgeleverd dient te worden, dan nog heeft deze voorwaarde geen enkele betekenis ingevolge het Burgerlijk Wetboek (boek 7). Voorwaarden die gesteld worden in strijd met voornoemd boek, zijn nietig. Let wel: we hebben het hier over garantie.

Men koopt schoenen/laarzen enz. en die worden geleverd in een doos. Meestal (....) koopt men geen doos en krijgt daar (gratis) schoenen dan wel laarzen bij.

Die doos is dus verpakkingsmateriaal. Niet meer en niet minder.

Fijne dagen, gr. Hutch

druifje01
door druifje01 - Dec 25, 2010 om 15:06
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Als ik iets wil terugsturen en de doos is er niet meer zegt men naar mijn ervaring dat ik wel een andere doos kan gebruiken. De doos dient m.i. nergens anders voor dan een veilige bescherming voor het vervoer. Ze hebben dozen genoeg bij Uggs. Nieuwe artikelen kan men het beste niet aanhouden om ermee weg te lopen ook al is het nog zo leuk en gemakkelijk. De verpakking is voor een eventuele retournering.

mahadma
door mahadma - Dec 25, 2010 om 20:17
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Een stukje uit de algemene voorwaarden, welliswaar de verzending, maar dit zal zeker ook voor de contante winkelverkoop gelden: "Heb ik garantie op mijn webshopbestelling? De algemene garantie is alleen geldig met bon/betalingsbewijs en binnen 6 maanden na aankoop. Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd. Is reparatie niet mogelijk, dan ontvangt u van ons een vervangend paar. Indien er geen vervangend paar voorradig is, storten wij het aankoopbedrag retour op uw rekening. Franco- en rembourszendingen worden op geen enkele voorwaarde door ons geaccepteerd. RETOURADRES: Van den Assem Schoenen Cornusbaan 91-97 2908 KB Capelle aan den IJssel" Er wordt dus niet over een doos dan wel originele verpakking gesproken. Dit staat haaks op de opmerking: "De verkoopster geeft aan mij door dat de garantie alleen geldt met de orginele doos". De voorwaasrden zijn m.i. duidelijk. Reparatie onder garantie in eerste aanzet dus. Geld retour is op dit moment een onredelijke eis.

mastag
door mastag - Dec 25, 2010 om 22:51
955 Antwoorden / 19 Vragen

Uitermate
Gebrekkige
Garantie
Service

Mastag

littlemissg
door littlemissg - Dec 27, 2010 om 13:39
44 Antwoorden / 1 Vragen

Zo te lezen = de verkoopster zelf een "doos"... ;) Sjezus wat verzinnen mensen tegenwoordig toch allemaal om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen.

Nog nooit van klantenbinding gehoord Cker...

du
door dubbelzout - Dec 27, 2010 om 15:22
100 Antwoorden / 0 Vragen

Na nog geen twee maanden al slijtage van stervens dure modegrill. Dat levert belangrijke inzichten op:

a) Half Nederland klaagt steen en been dat het financieel niet zo goed gaat, maar de hypes á 200 euri gaan als warme broodjes over de toonbank. (Het aantal keren dat 'Uggs' hier op dit forum ter sprake komt is gigantisch.

b) Ze noemen het laarzen, maar u moet ze niet als zodanig behandelen/gebruiken. Uggs zijn geen kwaliteitslaarzen, maar een 'fashion statement' Die dient u uitsluitend te dragen in droog weer, en bij voorkeur slechts als u een museum of naar de verjaardag van Tante Janny, die bezwaar maakt dat u op laarzen over haar geboende parket wandelt.

c) Eigenlijk zijn Uggs gewoon hoog uitgevallen pantoffels voor modebewuste vrouwen.

ma
door maxineee - Dec 27, 2010 om 16:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je heb wel en niet gelijk wij kopen alleen als wij dit kunnen gelukkig hebben wij het financieel heel goed! Wat betreft een modegrill ja tuurlijk dat is met zoveel dingen en een mied van 18 jaar vindt het vaak leuk om die trends te volgen niets verkeerd aan als je het kan betalen!. En deze laarzen lijken ook veel op pantoffels en dat willen die meiden juist ze lopen HEERLIJK. Maar daarom moet de kwaliteit wel goed zijn en helaas heeft zij pech gehad. In mijn omgeving wordt er veel Uggs gedragen en die hebben geen problemen.

S Groene

littlemissg
door littlemissg - Dec 27, 2010 om 16:58
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dubbelzout schreef op maandag 27 dec 2010, 15:22]Na nog geen twee maanden al slijtage van stervens dure modegrill. Dat levert belangrijke inzichten op:

a) Half Nederland klaagt steen en been dat het financieel niet zo goed gaat, maar de hypes á 200 euri gaan als warme broodjes over de toonbank. (Het aantal keren dat 'Uggs' hier op dit forum ter sprake komt is gigantisch.

b) Ze noemen het laarzen, maar u moet ze niet als zodanig behandelen/gebruiken. Uggs zijn geen kwaliteitslaarzen, maar een 'fashion statement' Die dient u uitsluitend te dragen in droog weer, en bij voorkeur slechts als u een museum of naar de verjaardag van Tante Janny, die bezwaar maakt dat u op laarzen over haar geboende parket wandelt.

c) Eigenlijk zijn Uggs gewoon hoog uitgevallen pantoffels voor modebewuste vrouwen.

Kei leuk die "persoonlijke mening" dubbelzout maar daar gaat de vraag niet over !!

mo
door mof - Dec 27, 2010 om 17:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dit kan niet. Zoals al gezegd: de garantie is op het produkt, niet op de doos.
Wanneer het produkt defekt c.q. beschadigt is en u het daarom wilt inruilen tegen een ander produkt of uw geld terug dan mag de verkoper verwachten dat u het
deugdelijk inpakt, maar dit hoeft niet de originele verpakking te zijn.
Als u de aankoopdatum kunt aantonen, bijvoorbeeld met de kassabon/rekening, dan is dat voldoende.

meelaansyl
door meelaansyl - Dec 28, 2010 om 11:39
29 Antwoorden / 26 Vragen

Hoi Sandra,

mag ik vragen waar je je uggs hebt gekocht?
Assem heeft nu 3 lokaties, de winkel op de Meent (Shoe Club), de normale Assen winkel en de outlet in het oude postkantoor.

invalide
door invalide - Dec 28, 2010 om 11:46
787 Antwoorden / 5 Vragen

Outlet is gelijk aan garantie, alleen uiterlijk mag afwijken en kort gedragen mag daar hersteld ook als nieuwe verkocht worden...
En de outlet is meestal zonder doos!
Ook is dan de prijs meestal onder de genoemde €200,- dus vermoed ik overige winkels....