Garantie op Uggs
Goedenavond,
Op 28 oktober 2010 heb ik Uggs gekocht bij Van Assem in Rotterdam van 200 euro. Een van de Uggs gaat aan de bovenkant slijten en het leer wordt dun. Op aanraden van de verkoopster heb ik de Uggs geregeld ingespoten met het onderhoud die ik bij Van Assem ekocht heeft.De Uggs met de aankoopbon teruggebracht daar de klacht doorgegeven. De verkoopster geeft aan mij door dat de garantie alleen geldt met de orginele doos.(na mijn aankoop heb ik de doos weggegooid).De verkoopster zegt tegen mij dat er bij de verkoop van de Uggs is gezegd de doos te bewaren dit kan ik mij niet meer herinneren. Ik heb toch mijn aankoopbon! De verkoopster heeft de Uggs aangepakt en de klacht genoteerd en op korte termijn krijgt ik hier uitsluitsel van. Mijn vraag is kan dit zomaar geen garantie zonder orginele doos! Ik wil graag nieuwe of mijn geld terug.
Vriendelijke Groet Sandra Groene.
Als jij een bon hebt als bewijs van aankoop is dat goed genoeg voor garantie...
Bij ruilen kunnen ze originele doos eisen, het moet dan weer verkocht kunnen worden, bij garantie gaat dat niet op.............
Geld terug krijg je niet zomaar, ze hebben het recht eerst het probleem op te lossen, wat inhoud dat het gerepareerd wordt (indien mogelijk) of omgeruild, indien dit niet kan/lukt dan heb je recht op geld terug.
Dag Sandra,
ik heb al veel meegemaakt op deze site, maar dat een winkelier alleen garantie wil geven, indien de originele doos aanwezig is werkelijk totale onzin; slaat helemaal nergens op.
Sterker nog, al was dit een voorwaarde om garantie te krijgen, dan nog heeft deze voorwaarde geen enkele betekenis.
U dient garantie te krijgen op die Uggs. Laten we die lariekoek over die doos dan maar gauw vergeten.
Binnen de eerste 6 maanden na aankoop, dient de verkopende partij te bewijzen dat een mogelijke fout aan u te wijten is.
U dient echter de verkoper wel de gelegenheid te geven om die Uggs te (laten) repareren, of althans zo te leveren, zoals u bent overeengekomen tijdens de (aan)koop.
Dus u heeft vooralsnog geen recht op nieuwe, dan wel geld terug.
Gr. Hutch
Zonder doos is eventuele schade bij versturen voor Uw rekening.
Dus krassen of zo is voor U, maar de garantie op slijtage bleef gelijk.
Ik kan ook niet alle dozen bewaren, zelfs plat kost het zoveel ruimte en niet iedereen heeft een grote vrijstaande villa.
Ik bewaar voor kwetsbare dingen als LCD TV of Laptop wel 3 jaar de doos.
Verder vermoed ik dat er geen garantie bewijs met voorwaarden is geleverd, dus doos hoeft dan niet.
En ik heb ook wel eens schoenen gekocht en de oude achtergelaten die stuk waren dus ik loop dan echt niet met lege doos over straat.
[quote=invalide schreef op zaterdag 25 dec 2010, 10:38]Zonder doos is eventuele schade bij versturen voor Uw rekening. Dus krassen of zo is voor U, maar de garantie op slijtage bleef gelijk. Verder vermoed ik dat er geen garantie bewijs met voorwaarden is geleverd, dus doos hoeft dan niet. En ik heb ook wel eens schoenen gekocht en de oude achtergelaten die stuk waren dus ik loop dan echt niet met lege doos over straat.
Invalide,
al was er wel een garantiebewijs afgegeven, met de voorwaarde dat de doos er bijgeleverd dient te worden, dan nog heeft deze voorwaarde geen enkele betekenis ingevolge het Burgerlijk Wetboek (boek 7). Voorwaarden die gesteld worden in strijd met voornoemd boek, zijn nietig. Let wel: we hebben het hier over garantie.
Men koopt schoenen/laarzen enz. en die worden geleverd in een doos. Meestal (....) koopt men geen doos en krijgt daar (gratis) schoenen dan wel laarzen bij.
Die doos is dus verpakkingsmateriaal. Niet meer en niet minder.
Fijne dagen, gr. Hutch
Als ik iets wil terugsturen en de doos is er niet meer zegt men naar mijn ervaring dat ik wel een andere doos kan gebruiken. De doos dient m.i. nergens anders voor dan een veilige bescherming voor het vervoer. Ze hebben dozen genoeg bij Uggs. Nieuwe artikelen kan men het beste niet aanhouden om ermee weg te lopen ook al is het nog zo leuk en gemakkelijk. De verpakking is voor een eventuele retournering.
Een stukje uit de algemene voorwaarden, welliswaar de verzending, maar dit zal zeker ook voor de contante winkelverkoop gelden: "Heb ik garantie op mijn webshopbestelling? De algemene garantie is alleen geldig met bon/betalingsbewijs en binnen 6 maanden na aankoop. Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd. Is reparatie niet mogelijk, dan ontvangt u van ons een vervangend paar. Indien er geen vervangend paar voorradig is, storten wij het aankoopbedrag retour op uw rekening. Franco- en rembourszendingen worden op geen enkele voorwaarde door ons geaccepteerd. RETOURADRES: Van den Assem Schoenen Cornusbaan 91-97 2908 KB Capelle aan den IJssel" Er wordt dus niet over een doos dan wel originele verpakking gesproken. Dit staat haaks op de opmerking: "De verkoopster geeft aan mij door dat de garantie alleen geldt met de orginele doos". De voorwaasrden zijn m.i. duidelijk. Reparatie onder garantie in eerste aanzet dus. Geld retour is op dit moment een onredelijke eis.
Zo te lezen = de verkoopster zelf een "doos"... ;) Sjezus wat verzinnen mensen tegenwoordig toch allemaal om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen.
Nog nooit van klantenbinding gehoord Cker...
Na nog geen twee maanden al slijtage van stervens dure modegrill. Dat levert belangrijke inzichten op:
a) Half Nederland klaagt steen en been dat het financieel niet zo goed gaat, maar de hypes á 200 euri gaan als warme broodjes over de toonbank. (Het aantal keren dat 'Uggs' hier op dit forum ter sprake komt is gigantisch.
b) Ze noemen het laarzen, maar u moet ze niet als zodanig behandelen/gebruiken. Uggs zijn geen kwaliteitslaarzen, maar een 'fashion statement' Die dient u uitsluitend te dragen in droog weer, en bij voorkeur slechts als u een museum of naar de verjaardag van Tante Janny, die bezwaar maakt dat u op laarzen over haar geboende parket wandelt.
c) Eigenlijk zijn Uggs gewoon hoog uitgevallen pantoffels voor modebewuste vrouwen.
Je heb wel en niet gelijk wij kopen alleen als wij dit kunnen gelukkig hebben wij het financieel heel goed! Wat betreft een modegrill ja tuurlijk dat is met zoveel dingen en een mied van 18 jaar vindt het vaak leuk om die trends te volgen niets verkeerd aan als je het kan betalen!. En deze laarzen lijken ook veel op pantoffels en dat willen die meiden juist ze lopen HEERLIJK. Maar daarom moet de kwaliteit wel goed zijn en helaas heeft zij pech gehad. In mijn omgeving wordt er veel Uggs gedragen en die hebben geen problemen.
S Groene
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer