kr
door kremer Jan 25, 2008 om 15:15
Geldzaken & recht

Garantie wehkamp

mijn vraag is deze 16 maand geleden hebben wij een leren bankstel gekocht met 3 jaar garantie nu waren de zittingen gescheurt van binnen er is een monteur geweest die heeft de kussens geplakt op 17 dec jl.met de kerst dus amper een dikke week later was het alweer mis dus mijn klacht weer gemeld bij wehkamp is weer een langs geweest die zei het is het beste om er nieuwe schuimrubber in te maken maar wehkamp stuurt ons nu een brief met de mededeling de klacht is een normaal gebruiksverschijnsel en de kosten worden in rekening gebracht waar slaat dit eigenlijk op er word bij ons alleen s,avonds op gezeten kleine kinderen hebben wij niett meer zijn allang het huis uit wie kan mij advies geven hoe pakken wij dit aan?

967 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

4711
door 4711 - Jan 25, 2008 om 16:21
885 Antwoorden / 2 Vragen
0

Er zijn normale winkels met 5 of 10 jaar volledige garantie dus kijk voor de koop ook altijd naar de garantie voorwaarden!
Ook de eventuele afschrijving in 3 jaar vind ik erg kort, dus soms is de plaatselijke duurdere toch goedkoper!



kiran
door kiran - Jan 26, 2008 om 15:27
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Kremer


Interieur garantie Wehkamp binnen de 3 jaar:


1e jaar kosten van reparatie zijn 100% voor Wehkamp


2e jaar kosten voor rekening Wehkamp = 2/3


3e jaar kosten voor rekening Wehkamp = 1/3


Voor zover klopt het dus. Maar de klacht is terug gekomen. Het lijkt mij een fabrieksfout.


Ik heb nog enige info opgezocht over de Interieur Garantie. Letterlijk: Mocht in het 2e of 3e jaar een reparatie naar oordeel van Wehkamp's Servicedienst - duur gaan uitvallen, dan krijgt u een opgave van de kosten zodat u de beslissing in eigen hand houdt. Als een gebrek om welke reden dan ook onherstelbaar is dan krijgt u 6 maanden tijd om een vervangend artikel uit te zoeken.


U zou hiermee aan de slag moeten gaan. Want dat het een normaal gebruiksverschijnsel moet wezen? Nee hoor. Heb ook wel eens een leren bankstel van de Wehkamp gehad. 9 jaar op gezeten, zonder mankeren. En toen ik hem zat was, heeft hij ook weer een andere baas gevonden. Doet nog dienst!


Wordt de klacht niet naar wens afgehandeld, kunt u de klacht neerleggen bij: Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (u dient dit binnen 3 maanden te doen)


 


 

kr
door kremer - Jan 26, 2008 om 15:29
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

oke, dat ga ik zeker doen bedankt voor de tip

kr
door kremer - Jan 26, 2008 om 15:30
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

ja mooi praten wat binnen in kapot gaat is niet onze schuld dat kan bij een exsteem dure bank ook gebeuren .

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer