an
door anouk70 Feb 7, 2009 om 13:07
Geldzaken & recht

Geen heffingskorting?

Zou graag willen weten waarom ik in 2006 geen belastingsheffing terug krijg.
Ik werk niet en mijn man heeft een eigen zaak maar daar zit ik niet mee in.
Normaal kreeg ik het altijd wel, heb het in 2005 ook nog gekregen.
Heb eerst 3 jaar moeten wachten op een papier van de belasting, en nu kreeg ik pas binnen dat ik die 1990 euro van 2006 niet meer krijg.
 er staat op het papier''
Het totaal van uw inkomstenbelasting en/of premie volksverzekering uit box 1,2 en 3 is te laag om u heffingskorting te kunnen verrekenen.
Daarom bedraagt uw toegepaste heffingskorting €0 in plaats van €1990,-
Hoe kan dat, wie weet dit????

2415 13 Rapporteer

kr
door krieties - Feb 7, 2009 om 13:45
442 Antwoorden / 0 Vragen

Het inkomen (de winst) uit de zaak van uw man is vermoedelijk zo laag, dat hij geen belasting hoeft te betalen. Uw teruggaaf algemene heffingskorting bedraagt dan ook nihil. U kunt nooit meer terugkrijgen dan wat uw man betaalde aan inkomstenbelasting.

an
door anouk70 - Feb 7, 2009 om 13:51
8 Antwoorden / 4 Vragen

Ok begrijp het.
Maak dat dan niet uit dat we op huwlijkse voorwaarden getrouwd zijn??

an
door anouk70 - Feb 7, 2009 om 13:55
8 Antwoorden / 4 Vragen

Dus stel dat we ooit zouden gaan scheiden.
Dan krijg ik helemaal niks want zit nergens mee in en krijg ook de heffingskorting niet meer terug.........werk niet........
Kan dat dan zomaar????

edwardus
door edwardus - Feb 7, 2009 om 14:06
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De belasting heeft altijd betrekking op een bepaalde situatie in een
bepaald jaar. Stel dat je nu zou gaan scheiden dan heeft dat geen
enkele invloed op de belastingaangifte van voorgaande jaren, enkel op
de aangifte van het jaar waarin je zou scheiden en de jaren daarna.

Het lijkt mij trouwens een bijzonder slechte reden om te gaan scheiden, maar zo bedoelde je het misschien niet.

an
door anouk70 - Feb 7, 2009 om 14:11
8 Antwoorden / 4 Vragen

Nee zo bedoelde ik het niet hoor!!! [er zit geen scheiding in de planning]
Maar heb zoiets van eerst kreeg ik nog iets en nu helemaal niks en dat zal dan ook de andere jaren zo zijn in 2007 en 2008 ook toen is er veel afgeschreven op het bedrijf.
En dat is het heel erg balen dat ik nu niks terug krijg.
Bedoelde het eigenlijk zo als mijn man niks verdient, dan heb ik ook niks, nu niet en in de toekomst ook niet.

Vind het alleen zo krom.
Ik sta helemaal buiten het bedrijf en dan is het hard af je ook nog een niks van de belasting terug krijgt.

kr
door krieties - Feb 7, 2009 om 14:48
442 Antwoorden / 0 Vragen

Het op huwelijkse voorwaarden getrouwd zijn is hier van geen enkel belang (helaas...). Ik begrijp dat het hard overkomt, man laag inkomen en dan jij geen toeslag. 't Is niet anders.

stacey
door stacey - Feb 7, 2009 om 15:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Maar heb zoiets van eerst kreeg ik nog iets en nu helemaal niks --

Misschien baantje zoeken ?

an
door anouk70 - Feb 7, 2009 om 17:00
8 Antwoorden / 4 Vragen

Leuk bedacht stacey.
Maar daar is het mijn man niet mee eens want dan gaat het er bij hem weer net zo snel af.
En als ik wel heffingskorting zou krijgen dan ben ik voor niks aan het werk. Want dan trekken ze het daar weer vanaf.
En de hele week werken gaat ook niet omdat wij een bedrijf hebben en ik daar veel aan mee doe.
Dus jij mag het zeggen hoe het dan wel moet!!!!!

stacey
door stacey - Feb 7, 2009 om 17:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Leuk bedacht stacey.
Dus jij mag het zeggen hoe het dan wel moet!!!!! --

Geen idee, ik ben alleenstaande moeder en werk zelf voor de kost, ik krijg helaas ook niet echt iets kado van de belasting. (behalve de sigaar uit eigen doos ;-)

edwardus
door edwardus - Feb 7, 2009 om 17:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een vreselijke inkopper ligt voor het oprapen als je het over poezen en sigaren hebt. Nahh ... ik doe het toch maar niet. :))))

birdies
door birdies - Feb 7, 2009 om 17:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Maar daar is het mijn man niet mee eens want dan gaat het er bij hem weer net zo snel af.........

Hoe kom je daar nou bij?????

........En als ik wel heffingskorting zou krijgen dan ben ik voor niks aan het werk...........

Sorry hoor, maar dit is wel een kortzichtige gedachte. Stel dat je onverhoopt alleen komt te staan, kan je je hand op gaan houden bij de bijstand. Verder ontwikkel je jezelf door in de maatschappij te blijven meedraaien.

......En de hele week werken gaat ook niet omdat wij een bedrijf hebben en ik daar veel aan mee doe.......

Nou, dan zou je dus op de loonlijst moeten komen te staan.

he
door henk1951 - Feb 7, 2009 om 17:39
256 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk niet en mijn man heeft een eigen zaak maar daar zit ik niet mee in.

Dan krijg ik helemaal niks want zit nergens mee in en krijg ook de heffingskorting niet meer terug.........werk niet........

Ik sta helemaal buiten het bedrijf en dan is het hard af je ook nog een niks van de belasting terug krijgt.

En de hele week werken gaat ook niet omdat wij een bedrijf hebben en ik daar veel aan mee doe.

 Bovenstaand een aantal opmerkingen geplakt uit de antwoorden die de vraagstelster gaf, werk ze nou wel ,of werkt ze niet,ze weet hetzelf denk ook niet meer.

gr Henk

edwardus
door edwardus - Feb 7, 2009 om 17:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat vond ik ook al vreemd ja. Maar goed, zo gaat dat misschien in een papa&mama bedrijfje.