In
door Ingrid111 Jan 19, 2018 om 19:34
Geldzaken & recht

Geld lenen niet teruggekregen

Goedenavond,

Ik heb aan iemand geld geleend. Het gaat om 9000 euro waar nu 1500 van is afbetaald.
De laatste betaling is terug in 2016.
Ik heb dit zelf op een blaadje geschreven met mijn, zijn en een derde handtekening van mijn zoon erop.

Verder word ik genegeerd/geblokkeerd op social media.

Heb ik recht om dit terug te krijgen en hoe?

2088 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 19, 2018 om 19:50
16835 Antwoorden / 108 Vragen

't Briefje, blaadje waarop de handtekeningen staan, zou okay moeten zijn, alleen zie het maar te krijgen. Kennelijk toch een kale kikker waar niets meer te plukken valt, ben ik bang. Heeft u zijn adres? Misschien heeft een aangetekend schrijven dan nog zin. Daarin sommeert u hem binnen, zeg 3 weken de resterende som te betalen en dat u het anders uit handen geeft aan een incasso bureau, wat u waarschijnlijk ook niet doet.

Fo
door Fok41101 - Jan 19, 2018 om 19:56
2 Antwoorden / Vragen

Als U geen gegevens hebt opgeschreven op dat blaadje met de 3 handtekeningen over een afspraak mbt in hoeveel termijnen de lening wordt terugbetaald, of wanneer het totale geleende bedrag in totaal weer terugbetaald moet zijn, dan heeft U ern afspraak gemaakt met de lener dat hij een open krediet heeft bij U en geen persoonlijke lening. Dus hij mag dus dan nu zelf bepalen wanneer hij zin heeft om U te betalen. Dus geen afspraken gemaakt maar alleen opgeschreven dat hij geld heeft geleend, dan kunt U niets eisen van de lener. En acht ik de kans heel klein dat U ergens iets kan vorderen/eisen bij de lener dat het U nu te lang duurt, Een lening afsluiten onderling zonder afspraken geeft deze problemen, ook problemen geeft het als er wel afspraken zijn gemaakt zonder boete clausule waarom zou de lener iets nakomen als er geen sancties zijn. Dus alkeen als er duidelijke eisen op het getekende briefje staat kunt u rechtshulp zoeken

In
door Ingrid111 Jan 19, 2018 om 19:59
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je reactie. Op het briefje staat wel : in 30 maanden van 300 per maand met aanvang van september 2015

getty
door getty - Jan 19, 2018 om 20:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Informeer eens bij een deurwaarder

marita5
door marita5 - Jan 19, 2018 om 23:13
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ingrid111 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://www.wetrecht.nl/geleend-geld-terugvorderen/

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 19, 2018 om 23:23
355 Antwoorden / Vragen

Beste Ingrid,

Een bekend gezegde luidt: Leen nooit iets uit wat je graag terug wilt krijgen.

Om uw vraag te beantwoorden: u hebt het recht uw geld terug te krijgen en dat kunt u doen door, zoals hierboven beschreven, eerst schriftelijk en aangetekend een aanmaning te versturen waarin u de persoon in kwestie een laatste kans geeft het bedrag te voldoen. Daarna kunt u een deurwaarder inschakelen en de zaak uiteindelijk voor de rechter laten komen. Een incassobureau zou ik overslaan, die mogen wettelijk niets dan dreigen en de meeste mensen die hun schulden niet betalen weten dat maar al te goed.

Aan de deurwaarder en kantonrechter zijn natuurlijk wel kosten verbonden, die u door kunt rekenen aan de schuldenaar. Het enige risico wat u loopt is dat deze persoon zich aanmeldt voor een WSNP-traject of zich persoonlijk failliet laat verklaren.

Succes!

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 20, 2018 om 01:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik mag toch hopen dat u voor zo'n bedrag een eenvoudig contract heeft opgesteld.
Wie leent er geld, hoeveel en wanneer wordt het terugbetaald.

Anders is het aan u om aan te tonen dat u überhaupt uitgeleend heeft, hoe denkt u dat te doen?
Als u een incassobureau in zou schakelen willen ook zij bewijs van de lening zien. En terecht.

tenormin
door tenormin Jan 20, 2018 om 13:41
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@diewilik, @ingrid11 heeft daar 19 Januari 19:59 uur antwoord op gegeven.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 21, 2018 om 00:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tenormin Oeps :-)