da
door daisy100 Jul 27, 2011 om 13:54
Geldzaken & recht

Geld te weinig uit automaat

Heb gisteren 400 euro gepint.
Kwam vanmorgen er pas achter dat er 200 uit de automaat was gekomen.
Stom van mezelf natuurlijk, want ik had het na moeten tellen. Doe het normaal nooit( het natellen), omdat ik nog nooit zoiets heb meegemaakt.
Maar ja hoe krijg ik die 200 nou terug?????
Heb er wel melding bij de bank ervan gemaakt.
Dus nu duimen dat alles goed komt

7034 29 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Jul 27, 2011 om 14:05
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Is het geld direct goed opgeborgen of bestaat er een kans dat je 200 euro per ongeluk verloren hebt? Hoe moet de bank weten dat je niet al 200 euro hebt uitgegeven? Anders gezegd: wat was de reactie van de bank toen je hier melding van maakte?

robert11
door robert11 - Jul 27, 2011 om 15:02
310 Antwoorden / 25 Vragen

Maar...maar druifje01.....
Als dat zo is zoals TS meld, moet de bank een overschot hebben van 200 € lijkt mij!
Is er geen overschot en degelijk 400 € gepint, dan zijn alle optie open tegen TS....
Denk je niet dat alles nauwkeurig word bij gehouden?

m.v.g Robert

tdehond
door tdehond - Jul 27, 2011 om 15:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Wel bij transactie bon : ja gedrukt en transactie bon mee naar huis genomen als bewijs van welk bedrag u wilde pinnen?

druifje01
door druifje01 - Jul 27, 2011 om 15:21
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Als er geld verloren is onderweg of (thuis) door een ander "geleend" misschien -wie zal zeggen hoe het zit- dan heeft de bank natuurlijk geen overschot. Het is moeilijk om vanuit deze positie waar geen directe communicatie met de TS mogelijk is altijd treffende antwoorden te geven. Gissen is soms nodig.

rapil
door rapil - Jul 27, 2011 om 15:26
433 Antwoorden / 0 Vragen

@druif. Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

druifje01
door druifje01 - Jul 27, 2011 om 15:45
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Nou,nou , jij durft, rapil. Zal er maar niets over zeggen. In ieder geval dingen komen voor en soms moet je creatief zijn met de tijdgeest. Hou je verder even in, ja?

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2011 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo daisy100,

Dat is nu natuurlijk nooit meer aan te tonen. Wie weet waar die (ontbrekende) €200 gebleven zijn. Altijd kijken wat je ontvangt.

.....Dus nu duimen dat alles goed komt.....
Ik help het je hopen.
Hier wordt overigens al genoeg geduimd. ;-)

empyria
door empyria - Jul 27, 2011 om 16:41
504 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het ook een keer gehad.
Ik pinde bij een cashpoint 500 en kreeg maar 250!

Ik tel wel altijd meteen na het pinnen, dus merkte het ook meteen.
Maarja, het was zondag, de bank bellen had geen zin. (Heb ik wel gedaan)

Thuis gekomen toch snel even m'n rekening gecheckt via internet.

Bleek er tot mijn overweldigende geruststelling toch echt maar 250 te zijn afgeschreven.

Heb jij je rekening gecheckt en is er inderdaad 400 afgegaan?

bosbess
door bosbess - Jul 27, 2011 om 17:03
354 Antwoorden / 40 Vragen

Is het weer gratis Druifje-schieten geblazen?

rj
door rjw - Jul 27, 2011 om 17:13
3268 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=empyria schreef op woensdag 27 jul 2011, 16:41]Ik heb het ook een keer gehad.
Ik pinde bij een cashpoint 500 en kreeg maar 250!

Ik tel wel altijd meteen na het pinnen, dus merkte het ook meteen.
Maarja, het was zondag, de bank bellen had geen zin. (Heb ik wel gedaan)

Thuis gekomen toch snel even m'n rekening gecheckt via internet.

Bleek er tot mijn overweldigende geruststelling toch echt maar 250 te zijn afgeschreven.

Heb jij je rekening gecheckt en is er inderdaad 400 afgegaan?

Had je niet gewoon per ongeluk de verkeerde knop ingedrukt? (die van 250 euro ipv 500 euro).

empyria
door empyria - Jul 27, 2011 om 17:15
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 27 jul 2011, 15:10]Wel bij transactie bon : ja gedrukt en transactie bon mee naar huis genomen als bewijs van welk bedrag u wilde pinnen?

Helaas komt het heeeeeeeeeeel vaak voor dat het papier "op" is en er geen bon wordt uitgeprint, ook al heb je op ja gedrukt...

empyria
door empyria - Jul 27, 2011 om 17:20
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=rjw schreef op woensdag 27 jul 2011, 17:13][quote=empyria schreef op woensdag 27 jul 2011, 16:41]Ik heb het ook een keer gehad.
Ik pinde bij een cashpoint 500 en kreeg maar 250!

Ik tel wel altijd meteen na het pinnen, dus merkte het ook meteen.
Maarja, het was zondag, de bank bellen had geen zin. (Heb ik wel gedaan)

Thuis gekomen toch snel even m'n rekening gecheckt via internet.

Bleek er tot mijn overweldigende geruststelling toch echt maar 250 te zijn afgeschreven.

Heb jij je rekening gecheckt en is er inderdaad 400 afgegaan?

Had je niet gewoon per ongeluk de verkeerde knop ingedrukt? (die van 250 euro ipv 500 euro).

Ach, wat lul ik nou? Ik wilde 250 en kreeg 150,
Er zit helemaal geen 500 toets op een pinautomaat...zucht...blonde...
Nee, ik had echt voor 250 gekozen en er kwam 150 uit en dat is ook afgeschreven.
Gelukkig!

tdehond
door tdehond - Jul 27, 2011 om 18:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=empyria schreef op woensdag 27 jul 2011, 17:15][quote=tdehond schreef op woensdag 27 jul 2011, 15:10]Wel bij transactie bon : ja gedrukt en transactie bon mee naar huis genomen als bewijs van welk bedrag u wilde pinnen?

Helaas komt het heeeeeeeeeeel vaak voor dat het papier "op" is en er geen bon wordt uitgeprint, ook al heb je op ja gedrukt...

Nog noooooit gehad dat er geen bon werd uitgeprint nadat ik op ja had gedrukt. Alhoewel deze opmerking natuurlijk vragen om moeilijkheden is. Hopelijk komt er volgende keer weer een geprinte bon uit.

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 27, 2011 om 18:28
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit helemaal geen 500 toets op een pinautomaat...zucht...blonde...

Echt wel, je kan kiezen voor; ander bedrag en dan 500 intoetsen :-)

drevil
door drevil - Jul 28, 2011 om 11:21
223 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 27 jul 2011, 18:18][quote=empyria schreef op woensdag 27 jul 2011, 17:15][quote=tdehond schreef op woensdag 27 jul 2011, 15:10]Wel bij transactie bon : ja gedrukt en transactie bon mee naar huis genomen als bewijs van welk bedrag u wilde pinnen?

Helaas komt het heeeeeeeeeeel vaak voor dat het papier "op" is en er geen bon wordt uitgeprint, ook al heb je op ja gedrukt...

Nog noooooit gehad dat er geen bon werd uitgeprint nadat ik op ja had gedrukt. Alhoewel deze opmerking natuurlijk vragen om moeilijkheden is. Hopelijk komt er volgende keer weer een geprinte bon uit.

Nog nooit op zaterdagnacht tijdens stapavond gaan pinnen bij de pinautomaat naast de kroeg zeker :-) Mag al in je handen klappen als er geld inzit, laat staan dat er een bonnetje uitkomt.

da
door daisy100 - Jul 28, 2011 om 12:08
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb niets verloren.
heb alles meteen in mijn portemonee gezet en ben naar huis gegaan.
Pas de volgende dag kwam ik erachter dat er 200 in zat. Heb meteen op mijn rekening gekeken en daar was idd 400 eraf gehaald. Heb geen transactiebon meegenomen, want zag er nog 400 op staan, dus ik dacht zal wel goed zijn.
Ben naar de bank geweest en ze gaan het onderzoeken.
Natuurlijk vonden ze het raar, want ja iedereen kan zoiets zeggen.
Heb effe op het internet gegoogeld en las dat ze een soort logbon hebben, waar ze alles op kunnen zien.
Dus als alles goed is, dan moet dit wel goed komen
In ieder geval is het een wijze les voor mij geweest.
Eerst alles natellen, als je een groot bedrag pint. :)

jaapje_1
door jaapje_1 - Jul 28, 2011 om 12:12
315 Antwoorden / 0 Vragen

daisy op het moment dat er geld in een automaat achterblijft houd de bank een overschot over. Door dit te melden bij de bank kunnen ze dit weer corrigeren, de balans van de automaat klopt dan inderdaad niet meer (de logbon die jij noemt).

Rustig even afwachten en dat komt ook wel weer goed.

empyria
door empyria - Jul 28, 2011 om 19:25
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 27 jul 2011, 18:28]Er zit helemaal geen 500 toets op een pinautomaat...zucht...blonde...

Echt wel, je kan kiezen voor; ander bedrag en dan 500 intoetsen :-)

Ja, mee eens, dat klopt, dan moet je zelf het bedrag intoetsen.
Maar ik bedoelde een sneltoets, waarbij het bedrag al van te voren wordt aangegeven.

stacey
door stacey - Jul 28, 2011 om 19:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=daisy100 schreef op donderdag 28 jul 2011, 12:08].
Heb effe op het internet gegoogeld en las dat ze een soort logbon hebben, waar ze alles op kunnen zien.
Dus als alles goed is, dan moet dit wel goed komen

Zou er maar niet teveel op rekenen...........als je geld later uit is gekomen heeft de volgende het meegenomen verwacht ik en dan is er geen `kasverschil` en ben je dus je geld kwijt.
Want dan staat er op die logbon dat er 400 is uitgespuugd............

diumenge
door diumenge - Jul 28, 2011 om 21:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien wilde de automaat 4 x 100 geven (kan dat?), maar gaf ie 4 x 50, dan hebben ze wel een kasverschil van 200 euro. Ook als je er maar 200 uit hebt gehaald slikt de automaat het verschil weer in heb ik wel 's gehoord, dus lijkt me niet dat iemand na jou die 200 heeft gekregen. Maarja, afwachten wat de bank zeg maar.

Ik heb ooit, in Thailand, 's helemaal niets gehad (je moest een of ander luikje opendoen en dat had ik niet door) terwijl ik wel 20.000 baht (toen zo'n 400 euro) had gepind, ook afgeschreven. Bij thuiskomst één mailtje naar ABN AMRO en binnen een paar dagen had ik het geld netjes terug.

stacey
door stacey - Jul 28, 2011 om 21:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Ook als je er maar 200 uit hebt gehaald slikt de automaat het verschil weer in heb ik wel 's gehoord, dus lijkt me niet dat iemand na jou die 200 heeft gekregen.--

Nog nooit van gehoord, wel van iemand die er zo 100 euro uit kon pakken `die voor hem klaarhing in de gleuf` waarschijnlijk door voorganger over hoofd gezien of iets .........als diegene het niet meld/terugbrengt heb je het nakijken vrees ik.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Jul 29, 2011 om 11:46
84 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ooit in spanje helemaal geen geld uit de pinautomaat ontvangen. Je moet een formulier invullen bij je eigen bank waar in je het nummer van de automaat aangeeft en het tijdstip/dag waarop je het geld moest ontvangen. Het kan wel 3 maanden duren, maar uiteindelijk krijg je het terug, omdat het geld "overblijft".
Een vriendin van mij heeft ook iets dergelijks ervaren in Wijk bij Duurstede. Bij haar was hetzelfde bedrag 2x van haar bankrekening afgeschreven met 10 minuten verschil. Ook een transactie-foutje, want ze had maar 1x geld opgenomen. Is ook een heel gedoe geweest, maar is ook teruggeboekt.

Dus niet de moed verliezen, maar een formulier van eigen bank invullen en die zorgt dan dat het weer wordt teruggeboekt op je rekening.
Uiteraard wel even controleren of er inderdaad 400 euro is afgeboekt ipv 200.
Succes

vl
door vlinder30 - Jul 29, 2011 om 12:06
52 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben ook iets dergelijks gehad. Gepind in Spanje, helemaal geen geld uit de automaat gekomen, ook geen bon. "Gelukkig" hebben we toen nogmaals gepind (bij ander pinapparaat) en daar kregen we wel geld. Tja daar sta je dan in Spanje....Direkt pa gebeld en die inloggen op onze rekening, tja 2x geld afgeschreven. Na onze vakantie direkt naar de bank gegaan, probleem voorgelegd en we hebben uiteindelijk ong.4wkn later ons geld terug gekregen. We hadden 2 gelukjes: er was die dag een storing in het buitenlandse pin verkeer met spanje, klanten die gepind hadden, daar was het 2x afgeschreven, bij ons dus 1x mislukt, wat er wel gewoon af was (was niet gecorrigeerd/gecrediteerd zeg maar). 2e gelukje was dat we maar een max. bedrag konden pinnen per dag in het buitenland en die hadden we door "2x" te pinnen overschreden. De bank kon het ook zien op hun tussenrekeningen, duurt wel even, maar geld wel terug gelukkig.

pv
door pvdbig - Jul 29, 2011 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is telt de automaat het geld wat niet is uitgenomen wanneer hij het weer inslikt.
Jaren geleden waren er slimmeriken die in de gaten hadden dat als je niet alle briefjes uit de automaat nam dat deze ze weer terugnam en het geld als niet afgeschreven beschouwde en dus op deze manier geld konden pinnen zonder dat er iets afgeschreven werd.
Daar heeft de bank een stokje voor gestoken door alle briefjes weer te tellen als ze ingenomen worden.
Het zou me dus verbazen als er wel €400 zou zijn afgeschreven terwijl er maar €200 is uitgekeerd.
Het blijven echter mechanische machines, stel dat er ergens toch iets fout gegaan is dan is dat misschien toch moeilijk om te achterhalen, alleen de bank zal daarover uitsluitsel kunnen geven.

jantom
door jantom - Jul 29, 2011 om 12:23
377 Antwoorden / 0 Vragen

Soms (eigenlijk: sporadisch) zitten er in de cassettes Eurobiljetten van een andere nominale waarde dan bedoeld.
Dat geeft aanleiding tot boekhoudkundige problemen bij de bank.
Het kan dan voorkomen dat er rijen mensen gebruik willen maken van de automaat omdat die bij een bepaalde combinatie van opgevraagde nominale waarden meer geeft dan er gepind wordt.

Ik heb de gewoonte om mijn geld direct na te tellen als de automaat het me verstrekt heeft, ook al staan er mensen achter mij. Ik heb tot nu toe altijd het juiste bedrag aan Euro's gekregen. Maar indien er dan minder is gegeven dan gepind is is het prettig als er getuigen zijn.

Daisy100 gaat terugredeneren en gaat er vanuit dat er slechts Eur 200,- is gepind (enkel en alleen omdat er opeens een tekort is geconstateerd). Het kan zijn dat dat zo is maar ik zou er geen gif op innemen. Denk nog maar eens goed na. Heeft iemand wat geld kunnen wegnemen? En als u er niet uitkomt dan zal de bank hopelijk de transactie kunnen nagaan.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 29, 2011 om 15:42
2154 Antwoorden / 7 Vragen

RJW,

jij, en die twee groene duimen kunnen niet lezen !
Er werd 400 euro gepind en er kwam maar 200 uit !
Voor 400 euro druk je niet op de 250 of 500 knop !
En een 400 knop zit er niet op !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

=rjw schreef op woensdag 27 jul 2011, 17:13:
=empyria schreef op woensdag 27 jul 2011, 16:41: Ik heb het ook een keer gehad.
Ik pinde bij een cashpoint 500 en kreeg maar 250!

Ik tel wel altijd meteen na het pinnen, dus merkte het ook meteen.
Maarja, het was zondag, de bank bellen had geen zin. (Heb ik wel gedaan)

Thuis gekomen toch snel even m'n rekening gecheckt via internet.

Bleek er tot mijn overweldigende geruststelling toch echt maar 250 te zijn afgeschreven.

Heb jij je rekening gecheckt en is er inderdaad 400 afgegaan?

Had je niet gewoon per ongeluk de verkeerde knop ingedrukt? (die van 250 euro ipv 500 euro).

ma
door marscholl - Jul 29, 2011 om 15:44
90 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb in het gulden-tijdperk (those were the day`s) meegemaakt dat ik Fl.1000,- pinde en maar Fl.900,- kreeg. Geld dat op de een of andere manier het uitgiftevakje niet bereikt wordt in een apart bakje opgevangen, zo werd mij uitgelegd na een kort briefje waarin ik vroeg waar mijn geld gebleven was en inderdaad lag er in betreffend bakje nog een briefje van honderd. Enkele dagen later was het weer bijgeschreven op mijn rekening en had ik er weer de beschikking over. Dus mijn advies: controleer eerst wat er is afgeschreven en als dit niet klopt een briefje naar de bank van de geldautomaat of je eigen bank. Dit komt zeker weer goed. Gr., Martin.

blommol
door blommol - Jul 29, 2011 om 16:02
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb in het guldentijdperk eens teveel geld gekregen bij de ING.Ik ben naar huis gegaan,want ik wilde eerst wel eens kijken wat ze afschreven hadden.Het duurde niet lang of de telefoon ging of dat ik wist dat ik te veel geld gekregen had.Of ik het even terug wilde brengen.Ze waren daar zo achter,ook al was het niet de bank waar ik normaal zaken mee doe.

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2011 om 16:10
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Diumenge, ik heb nog nooit briefjes van € 100 uit de pinautomaat gekregen hoor, het hoogste is € 50. En toen ik een paar maanden geleden nogal wat cash nodig had moest ik er toch een paar dagen over doen om iedere dag het maximum op te mogen nemen bedrag in te toetsen. Zoals al gezegd: er zit, in ieder geval in onze pinautomaten, bedragen van 10,20,50,100 en 200 en de "sneltoets" 70; wil je een ander bedrag: dan toetsen. Hoop dat Daisy, als het niet verloren is, de overige 200 terugkrijgt.