ot
door ottelie Nov 12, 2007 om 21:11
Geldzaken & recht

Geld terug

hallo,
afgelopen zaterdag (10-11-2007) heb ik laarzen gekocht. ben er toch niet tevreden mee en wil ze eigenlijk terug brengen, de prijs: 45 euro.
maar nou staat er op de bon dat ze bij ruilen geen  geld terug geven. ik zie op dit forum wel dingen staan over dat ze het verplicht zijn maar is dat ook zo als er inprincipe niks mis met de schoen is??
mvv, Ottelie



575 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Nov 12, 2007 om 21:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Helaas, koop=koop, dus je hebt (nooit) Geen recht op ruilen of geld terug.


Als de winkelier dit aanbied is dit een gunst (geen recht/plicht).


Groetjes,

gery
door gery - Nov 15, 2007 om 18:50
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Als u achteraf spijt hebt van een product, is het ruilen van een product geen recht, maar slechts een gunst die een winkelier u verleent. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde termijn uw spullen ruilen als ze tenminste ongebruikt en onbeschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon als u niets anders kunt vinden. Grote winkelbedrijven gaan in hun service soms nog verder en geven u het aankoopbedrag terug als u het product terugbrengt binnen een bepaalde termijn.


Twijfelt u over een aankoop, informeer dan altijd of u uw geld terug kunt krijgen als u het terugbrengt.

astoria
door astoria - Nov 15, 2007 om 19:13
362 Antwoorden / 55 Vragen
0

Breng ze aub terug als ik weer in Spanje ben , Twee grote laarzen mmmm fijn om te vullen .Piet

ikbenik
door ikbenik - Nov 15, 2007 om 19:44
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

maar nou staat er op de bon dat ze bij ruilen geen  geld terug geven. ik zie op dit forum wel dingen staan over dat ze het verplicht zijn maar is dat ook zo als er inprincipe niks mis met de schoen is??


Een winkelier is dat nooit verplicht.


In de winkel geldt altijd koop is koop.


Zelfs al heeft een winkel naast de winkel een webwinkel, dan kun je nog niet op de rechten beroepen als je het product in de winkel gekocht hebt en niet via de webwinkel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Na
Nathalie12 - Nov 29, 2023 om 21:59
Geldzaken & recht

Ben je verplicht een bankapp te nemen

De SNSbank is gestopt met het verstrekken van de digipas en nu kan ik alleen bankieren als ik hun app download of een browsercode aanvraag. Het probleem is dat ik vroeger hun app wel op de telefoon had en toen de telefoon ouder was en ik geen nieuwe updates meer kon uitvoeren, de bank berichtte dat vanwege de veiligheid ik niet meer kon bankieren op de telefoon.Je wordt dus gedwongen om een nieuwe ... Lees meer

bikker
bikker - Nov 29, 2023 om 14:19
Computers & telefonie
Desktop computer probleem.

Desktop computer probleem.

Hallo beste mensen, ik heb een computerprobleem, als ik mijn desktop computer af wil sluiten gaat hij niet uit maar start automatich opnieuw op, ik trek dan maar de stekker er uit. Als hij dan weer opstart krijg ik de volgende melding in een blauw scherm te zien. Cmos-controlsom is ongeldig, en cmos-reset (502)
Hoe los ik dat op, zelf durf ik niet zomaar ergens op te klikken, bang dat er gege ... Lees meer

mr
mrsmary - Dec 1, 2023 om 14:50
Winkels & webshops

Mijndrogist.nl levert niet en niet bereikbaar

24 november bestelling gedaan. Track and trace gekregen met levering van DHL. Mail gekregen dat zending niet werd uitgeleverd ivm beschading vd verpakking. Daarna is het stil. Mijndrogist reageert niet op contact formulier die op de website staat en ook nog geen reactie op email naar klantenservice. Het telefoonnummer is niet meer in gebruik.
Meer mensen met problemen met Mijndrogist.nl ? Lees meer