Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 15:45
Geldzaken & recht

Geld terug NTI

Het kost zoveel moeite om mn geld gerestitueert te krijgen van het NTI en ik word zo moedeloos van de amateuristische wijze van communiceren door het NTI en haar klantenservicemedewerkers.
Fout op fout bij hen, maar toegeven of erkennen ho maar.
En elke (in mijn ogen zeer amateuristische) klantenservice medewerkers kunnen, mogen en willen niet meer betekenen dan dat ze opgedragen worden.
Niet alleen de weken van wachten stapelen zich op, maar ook de irritatie door dit onrecht.
Gemaild, gebeld, gemaild nogmaals ook naar het hoofd klantenservice (Els?), gegoogled naar interne nummers of email adressen.
Er wordt doodleuk door de klantenservice gezegd dat ik "gewoon nog even geduld moet hebben".
Maar verplaatsen in de consument als je al meer dan 5 weken wacht, nee empathie noch begrip tonen komt in hun woordenlijst voor.
Bah...
Beste Kassa, beste medeconsument wat is dit een vreselijke instantie, maar wie heeft voor mij een (gouden) tip om deze vreselijke instantie bij de spreekwoordelijke strot te kunnen grijpen?

2720 9 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2017 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al meer dan vijf weken wachten? Oh, oh. En natuurlijk doen klantenservice medewerkers niets anders dan dat ze opgedragen wordt.

Empathie en begrip, doe niet zo mal, blijkbaar erkennen ze hun fout niet, of er wordt nog aan gewerkt.

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 15:55
Antwoorden / 1 Vragen

ik heb in een ver verleden ook op een klantenservice gewerkt en deed altijd mijn best om voor een ontevreden consument iets meer te betekenen
Ja dat ze doen wat ze opgedragen krijgen, snap ik.
Maar merkbaar niks extra's willen betekenen, het is gewoon uitermate triest het NTI en hun werkwijze.
Dat ze wellicht nog bezig zijn om mijn klachten en ongenoegen af te handelen, ik geloof er niet meer in.
Wil mijn geld terug en wil van deze idiote instantie af, bah

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2017 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar een normaal mens gaat al geen cursus volgen bij de club. Het niveau stelt toch al helemaal niets voor?

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 16:28
Antwoorden / 1 Vragen

dan zal ik wel niet tot de categorie normale mensen behoren.

edrick3
door edrick3 Jun 1, 2017 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@FRL81, grinnik.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2017 om 15:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je nu eens zou vermelden waarom je geld terug zou krijgen, dan kunnen we je wellicht een tip in de goede richting geven.
Nu is het alleen maar een opsomming van je frustratie (al dan niet terecht).

Zet anders je klacht eens op www.klacht.nl en/of www.klachtenkompas.nl

Suc6

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 16:04
Antwoorden / 1 Vragen

kort uitgelegd, in verband met een nieuwe job kon ik de thuisstudie niet meer combineren.
De verplichte stage uren waren niet meer mogelijk.
Opgezegd met mentor.
Brief ontvangen eind april met daarop het eindbedrag en een email om iban door te geven.
Zo gezegd zo gedaan, maar nergens in de email (waarin de vraag om het ibannummer werd gesteld) stond dat er niet gereplyd kan worden.
Maar vorige week donderdag nog eens het iban per email verzonden, naar een wel bestaand email adres.
Procedure van restitutie van 3 weken gaat opnieuw in vanaf het moment dat het iban nummer door mij is doorgegeven, terwijl ik al 3 weken wachtte.
Dus moet ik in totaal meer dan 6 weken wachten!
Dat ik niet op dat mail adres kon reply'en werd me gisteren pas verteld.
Wachten duurt altijd lang, maar duidelijkheid verschaffen is niet waar het NTI sterk in is.
En als je van een klantenservice medewerker na 3 keer vragen verneemt dat de restitutie in orde is gemaakt en het geld binnen enkele dagen bijgeschreven is, wat achteraf toch niet zo blijkt te zijn, dan zakt alles in de schoenen.
Dit is gewoon pure onrecht.

Mijn klacht staat ook op klachtenkompas, maar omdat het NTI geen held is in het reageren, heb ik ook deze site erbij gezocht.

Omdat ik van mening ben dat mijn klacht moet worden gehoord en opgelost.

edrick3
door edrick3 Jun 1, 2017 om 16:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik van mening ben dat mijn klacht moet worden gehoord en opgelost.
Dat zal dan ook wel gaan gebeuren. Blijkbaar is de 1e keer het IBANnummer niet binnengekomen.

De klantenservice had je geen - blijkbaar - onjuiste info moeten verstrekken.

Hopelijk heb je je geld spoedig op je rekening staan.

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 16:18
Antwoorden / 1 Vragen

bedankt!

Ik hoop het ook, wil van het NTI af vanwege deze nare en met name frustrerende afwikkeling

marita5
door marita5 Jun 1, 2017 om 16:19
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@Frl81 , u heeft uw klacht geplaatst op klachtenkompas , dan heeft u ook gezien dat Nti daar niet reageerd , ook op klacht.nl reageren ze niet .

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 16:27
Antwoorden / 1 Vragen

dat is correct.

het NTI reageert het liefst nergens op en reageert het liefst helemaal niet.

Dit geven ze ook hun medewerkers mee.

Het is een dichtgebakende organisatie die heel veel frustratie opwekt bij vele ontevreden klanten/(ex)studenten.

marita5
door marita5 - Jun 1, 2017 om 15:56
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Frl81 ,

Lees hier , klik op de rode regels .

https://www.nti.nl/klachten/

Dien een klacht in .

https://asp.smile.nl/nti/Main.action?form=1498&prv=4&fnc=313

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 16:10
Antwoorden / 1 Vragen

neem het maar van mij aan dat het indienen van een klacht bij het NTI geen enkele nut heeft.

Maar bedankt voor het meedenken natuurlijk, super!

marita5
door marita5 Jun 1, 2017 om 16:16
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe weet u zo zeker dat een klacht indienen geen enkele nut heeft ?

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 16:17
Antwoorden / 1 Vragen

omdat ik al meer dan twee weken wacht op de afhandeling van een ingediende klacht

marita5
door marita5 Jun 1, 2017 om 16:21
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Dan rest maar èèn ding , geduld is een schone zaak .

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 16:25
Antwoorden / 1 Vragen

het gaat niet om geduld beste meedenkende consument, het gaat puur om het verkrijgen van duidelijkheid en niet van onduidelijkheid.

dank je voor je antwoord

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2017 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ben je ergens ontevreden over, of is er iets waarvan je vindt dat daar een structurele oplossing voor moet komen? Dan kun je een klacht indienen. Klachten worden op basis van de categorieën die je selecteert op het klachtenformulier, automatisch doorgestuurd naar de juiste afdeling. Elke klacht wordt zorgvuldig inhoudelijk onderzocht. Zorg ervoor dat je de reglementen en voorwaarden goed hebt gelezen voor je een klacht indient. Geef een zo helder mogelijke omschrijving van je klacht, dat zorgt voor een volledige afhandeling. De afhandeling van een klacht duurt maximaal twee weken, je ontvangt het besluit op jouw klacht per e-mail.
(bron:NTI)

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2017 om 16:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je schreef:

neem het maar van mij aan dat het indienen van een klacht bij het NTI geen enkele nut heeft.

omdat ik al meer dan twee weken wacht op de afhandeling van een ingediende klacht

Een ingediende klacht bij NTI? Die dienen ze binnen 2 weken te beantwoorden volgens de eigen regels.

Of je klacht ingediend op een klachtensite? Daar reageren ze niet zoals marita5 aangegeven heeft.

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2017 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dus vorige week donderdag hebben ze uw IBAN ontvangen en er staat drie weken voor de afwikkeling. Dus nog twee weken geduld. Stampvoeten helpt niet.

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 16:31
Antwoorden / 1 Vragen

super advies, dank je!

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2017 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan.:-))

panter22
door panter22 - Jun 1, 2017 om 19:28
6599 Antwoorden / Vragen

Je geeft zelf je rekeningnummer door naar  een verkeerd emailadres.
NTI heeft je email dan toch niet ontvangen.
Na 3 weken kom je daar achter.
Nu wel verstuurd naar het goede emailadres. Dan gaat de afhandeling starten en begint de termijn te lopen. Duurt de afhandeling een paar weken(kijk in de voorwaarden) dan hoor je het geld binnen die tijd op je rekening gestort te krijgen.
Nu kun je wel gaan mopperen op de klantenservice, maar je hebt dit toch zelf veroorzaakt?

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 21:22
Antwoorden / 1 Vragen

super bedankt voor jouw mening!
Ik zal er mijn voordelen mee doen..
Helemaal top. Mijn tip aan jou; lees alles eerst goed door voor je je mening en tip geeft op basis van half verkregen informatie!

panter22
door panter22 Jun 2, 2017 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Je gaat ook maar los hier. De info verstrek je zelf. Voortaan wat duidelijker schrijven.
Zowel de NTI als degenen die proberen je te helpen op deze site begrijpen niet waar je je zo druk om maakt.
Kennelijk had je een ander antwoord in gedachten. Welk antwoord dan?

Topantwoord

ha
door halex - Jun 1, 2017 om 19:50
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U hebt op een klantenservice gewerkt? Dan herkent u in zichzelf vast wel die klant die men op 't callcenter smalend 'queen', 'majesteit' of 'hare smadelijke hoogheid' noemt.
Fout op fout bij u, maar erkennen ho maar. Niet eens de moeite nemen om een mail goed te lezen, terwijl u nota bene geld terug kunt krijgen. Empathie zullen ze vast wel gehad hebben voor uw fout, maar door 't stof gaan doen ze dan uiteraard niet.
Mijn gouden tip aan u is om eerst eens in de spiegel te kijken.

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 21:19
Antwoorden / 1 Vragen

Op basis waarvan moet ik in de spiegel kijken dan?

Volgens mij gaat het juist om de communicatie waarin het NTI ontzettend tekort schiet. Bedankt voor jouw tip en mijn tip aan jou is om beter te lezen en in te leven ipv kritiek te leveren! Maar weet je wat, ik zal in de spiegel kijken elke ochtend. Een super gouden tip van je, dank je

ha
door halex Jun 1, 2017 om 21:27
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Betere bevestiging kan ik niet krijgen dan de toon van uw antwoord. U leest e-mails van NTI niet en stuurt uw gegevens naar een mailadres (wellicht ook nog 'noreply') waar u dat niet heen kunt sturen. En dan is uw fout plotseling de fout van NTI omdat er niet in koeieletters staat waar u uw gegevens naar toe moet zenden.
Als ik u was, moet u mijn tip niet dagelijks volgen. Symptomen als hoofdpijn of punthoofd schijnen dan op te kunnen treden.
Voor de rest wens ik u veel succes in uw leven. En ik hoop voor u dat en snel een andere bril op zet. Anders wordt 't u nog eens teveel. PS Ik vroeg niet om een tip. Maar grote kans natuurlijk dat u mijn reactie ook maar half gelezen hebt. Dat lijkt structureel te gebeuren bij u.

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 21:28
Antwoorden / 1 Vragen

Nee het was geen noreply maar voor jouw info was het mailing@nti.nl
nikszeggend dus!
maar anyway, bedankt voor je zegje En nog eens voor jouw info zodat jij het laatste zegje mag doen; ik heb maar 1 email ontvangen van het NTI en daarin stond alleen de vraag om mijn iban nummer aan te leveren. Deze was verzonden vanaf mailing@nti.nl. Ik wacht met smart jouw laatste woord af.

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2017 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@frl81. Als u ook op dezelfde manier de klanten te woord stond toen u nog bij de klantenservice werkte, alsdat u hier antwoord geeft, vrees ik dat uw werkgever veel klanten kwijtraakte door uw hooghartigheid. Maar het doet er verder allemaal niet toe, u moet nog 14 dagen wachten.

Fr
door Frl81 Jun 1, 2017 om 21:36
Antwoorden / 1 Vragen

Mooi vooroordeel .. verder nikszeggend en het sluit verder niet aan op de kern van mijn verhaal c.q. probleem.
maar Tijger bedankt nogmaals!

Cookies
door Cookies - Jun 1, 2017 om 21:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Conclusie: topic gaat nergens over. Een vragensteller die zelf zit te klooien en daar graag een ander verantwoordelijk voor stelt.

costnix
door costnix Jun 2, 2017 om 09:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De TS heeft last van het Syndroom van Calimero :-D