de
door dennag Apr 17, 2008 om 16:51
Geldzaken & recht

Geld terugkrijgen

Ik ben 25 jaar en heb nog nooit belastingaangifte gedaan. Ik heb ontdekt omdat ik er simpelweg nooit naar omgekeken heb. En ja dat is stom. Maar ik heb ontdekt dat ik van 2006 nog wat af had kunnen trekken. Kan ik nog steeds aangifte doen van 2006 of heb ik gewoon pech gehad??

482 3 Rapporteer

mw
door mwillems - Apr 17, 2008 om 17:06
17 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt nog gewoon aangifte doen over 2006. Via internet kun je bij de belastingdienst de aangifte 2006 downloaden.

Volgens mij kun je tot 5 jaar geleden nog aangifte doen om geld terug te ontvangen.

freya
door freya - Apr 17, 2008 om 17:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo dennag,

Dat is geen probleem hoor. Als je denkt nog recht te hebben op een bepaalde teruggave, surf dan naar www.belastingdienst.nl en klik rechts op het scherm op Downloaden & bestellen. Je kunt daar de aangifteprogramma's downloaden of de 'oude' T-formulieren bestellen. Je kunt nog een teruggave vragen tot vijf jaar terug.

m.vr.gr. Freya

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 17, 2008 om 22:56
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Ddag dennag,

Het loont vaak de moeite om met een belastingconsulent van de vakbond je aangifte in te vullen. Die zijn hobbyïst en goed opgeleid en staan zeer goed aangeschreven bij de belastingdienst.
Dit is voor vakbondsleden een gratis service. Er is vaak meer af te trekken dan je denkt. Je moet wel bewijsstukken bewaren en noteren wanneer je reiskosten voor zorg maakt en hoeveel km. Naar tandarts, huisarts, apotheek, specialist, ziekenhuis, drogist, allemaal aftrekbaar voor ruwweg 0,30.km.

Zo'n lidmaatschap heeft nog veeel meer voordelen, om er nog maar één te noemen:
Een collectieve zorgverzekering via de bond. Daar krijgen mijn vrouw en ik via mijn bondslidmaatschap zoveel korting op bij de zorgverzekeraar dat ik gratis lid van de bond kan zijn en nog geld overhoud. :-)

Hardware ERror MAN.