Bo
door Bo meter Apr 3, 2024 om 15:35
Geldzaken & recht

Geld verkeerd

Ik zit niet bij een internet bedrijf, maar ineens krijg ik van ze 5 euro.
Dus ik vroeg me af mag ik het dan houden.
Me ouders zitten ook niet bij dat bedrijf dus ik vind het heel vreemd

1288 10 Rapporteer
ro
door ronny530 - Apr 3, 2024 om 15:45
2788 Antwoorden / 41 Vragen

Is dat internet bedrijf bij u aan de deur gekomen met 5 euro in de hand of heeft u op website uw gegevens in moeten vullen en maakt het bedrijf 5 euro aan u over.

Bo
door Bo meter Apr 3, 2024 om 16:26
Antwoorden / 1 Vragen

is op me rekening gezet

Thijs12
door Thijs12 - Apr 3, 2024 om 15:57
549 Antwoorden / Vragen

Een onverschuldigde betaling kan gedurende 5 jaar teruggevorderd worden.

JMA2
door JMA2 Apr 4, 2024 om 00:07
118 Antwoorden / 2 Vragen

Maar ts krijgt dat geld dus van een onverschuldigde betaling zal geen sprake zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 3, 2024 om 16:07
2080 Antwoorden / Vragen

Je"krijgt" dat geld? Heb je het al in handen of hebben ze je verteld dat je geld van ze krijgt?

Bo
door Bo meter Apr 3, 2024 om 16:25
Antwoorden / 1 Vragen

ik heb het al op me rekening

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 3, 2024 om 17:06
2080 Antwoorden / Vragen

Rustig wachten wat er gebeurt dan maar, in principe kunnen ze het terugvragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 3, 2024 om 16:21
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardig maar let op! Het kan een poging tot oplichting zijn indien u reageert. Als het onterecht zou zijn kan de 'gulle'gever dat wel terugvragen als al gezegd hiervoor. Betreft het een e-mail bericht en heeft u het geld dan niet zelf op uw rekening of in de hand gekregen, dan niet reageren, in ieder geval niet anders dan een melding aan (zie) https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/

ro
door ronny530 - Apr 3, 2024 om 16:35
2788 Antwoorden / 41 Vragen

door Bo meter Apr 3, 2024 om 16:26
Antwoorden / 1 Vragen
is op me rekening gezet.

U heeft uw bankrekeninggegevens afgegeven aan een internetbedrijf die u helemaal niet kent!!.

1paul
door 1paul - Apr 3, 2024 om 16:56
3162 Antwoorden / 0 Vragen

als u binnenkport een linkt toegestuurd krijgt om het geld terug over te maken, niet doen, kijk waar het geld vandaan komt, welke rekening en boek het zelf daarop terug..

Ozymandias
door Ozymandias - Apr 3, 2024 om 16:57
169 Antwoorden / Vragen

Iets meer informatie geven mag best wel. Welk bedrijf? Er staat vast een naam bij de bijschrijving.

En het is 'mijn ouders', niet 'me ouders'.

ne
door neodutchio - Apr 3, 2024 om 16:59
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is een internetbedrijf? Er zal gewoon een bedrijfsnaam bijstaan en een omschrijving.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 3, 2024 om 19:10
1773 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Bo,

Kunt u een foto maken van uw afschrift en hier plaatsen?, uiteraard even uw privé gegevens afdekken.

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 4, 2024 om 07:13
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien van een opgeheven OV kaart waar dit tegoed nog op stond.