he
door henkhar Nov 22, 2005 om 04:05
Geldzaken & recht

Gevolgen aanmelding bij BKR

Ik heb een heel klein, maar principieel conflict met Primeline/VISA Laser Card/BCC inzake een overeenkomst-onderdeel m.b.t. voorfinanciering van de aanschaf van een TV-toestel bij BCC.

Het gaat om een luttel bedrag van EUR 14,95 dat ik principieel niet wens te betalen en heb daar goede redenen voor. Inmiddels is er een hoop correspondentie overheen gegaan. De eindafrekening vindt pas in januari 2006 plaats. Als we er dán nog niet uit zijn, zal ik die EUR 14,95 als onverschuldigde betaling inhouden op de eindsom.
Ik weet dat Primeline voor 100% fout zit, een eventueel juridisch gevecht ga ik zondermeer winnen. Maarrrrrrrrrrrrr....!

Aangezien ik met mijn brieven en getelefoneer bij die lui mogelijk kwaad bloed heb gezet is het niet ondenkbeeldig dat men mij bij het BKR aanmeldt als wanbetaler  -immers- voor hen staat die EUR 14,95 dan nog steeds open. Op zich heeft men dus een juridische titel om mij te treffen gezien het feit dat in dezen geen uitspraak rechtens is gedaaN.

Hoe voorkom ik dat ik bij het BKR niet vuil wordt gemaakt, zo dat al niet is gebeurd?

1266 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 24, 2005 om 07:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij wel , alles wat je leent bij wie dan ook word  geregistreed bij het BKR. Alleen hangt er van af  wat voor code  je bij je naam hebt staan.Hoe dat codes werken weet ik niet precies maar de ene code staat voor als je een brave  burger bent en de andere  dat je een wanbetaler bent  en dan zit je echt in de shit.En Prime Line is echt een vreselijke instantie.. ben er blij van dat we daar weg zijn.Het is algemeen bekend  dat Prime Line echt ongedierte is in de leen wereld.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2005 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou nagaan of dit bedrijf bij een geschillencommissie is aangesloten. Als dat wel het geval is dan kan je dit hun voorleggen. Zo niet dan sta je erg zwak. Voor zo'n klein bedrag zou ik dan verder geen risico's nemen. Bij juridische stappen kost het in dit geval meer dan het oplevert. Het spijt me dat ik geen positiever antwoord kan geven.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2005 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het volgende is te lezen op de site van het BKR:

Wat weet BKR over mij?
In CKI staan alle kredieten waarvan een consument minimaal drie maanden gebruik kan maken. Het bedrag moet over het algemeen liggen tussen € 500 en € 125.000. Ook zijn gsm-abonnementen bekend bij BKR. In CKI staan dus niet alleen betalingsverplichtingen waarbij betaalproblemen zijn ontstaan.

Onder kredietn verstaan zij ook schulden: kredietsoort

Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb wel een ietwat geruststellender antwoord voor je. als je zeker weet dat je in je recht staat en ze mochten je op de een of andere manier gemeld hebben bij het bkr (als wanbetaler) kan je nog altijd die registratie later ongedaan krijgen (mits het onterecht geweest is).

groetjes

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 02:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben je toch niet gerust, betaal dan gewoon en dan kun je altijd nog reclameren evt. via juridische wegen.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 02:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Scroogy,

Bedankt voor je antwoord!
Die EUR 14,95 betreft straks een restschuld. De verplichting is destijds echter aangegaan voor EUR 526,95, dus ook ná aftrek van die EUR 14,95 boven de 500-grens. Dus, wat nu...?!

Als je het weet alvast bedankt; als je het niet weet ook!

vr. gr. Daniël

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 02:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wees gerust, alleen kredieten boven de 500 euro wordrn geregistreerd bij het BKR. (en GSM abonnementen maar dat is hier niet van toepassing.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 03:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi trikegirl,

Erg informatief was je antwoord niet, maar zeer zeker hartverwarmend en dat is ook heel wat waard wanneer je je principiële strijd met Primeline/Laser Card/Laser Visa & evt.
overige sub-BV's wil volhouden!

Als je bruikbare specifieke info over Primeline & consorten voor me hebt, hoor ik het graag van je. Hoewel je bij Primeline weg bent kan ik je mogelijk ook van advies dienen, wie weet...

TIP: Al het gedoe kost je een smak aan porto- en telefoonkosten. Primeline & consorten is gratis bereikbaar op Antwoordnummer 13035, 5200 VE 's-Hertogenbosch.

vr. groeten
Daniël

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 03:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rosenthal,

Dat van die geschillencommissie is een goede tip om achter de hand te houden.
Uiteraard ga ik voor die EUR 14,95 geen rechtzaak beginnen, hoewel de kwestie waarover het gaat ( het nogal dubieuze Laagste Prijs & GarantiePlan waar Primeline vele mensen laat instinken) een collectieve aanpak zeker zou rechtvaardigen.

Overigens was mijn (hoofd)vraag of Primeline het recht heeft mensen als wanbetaler aan melden bij het BKR ook al loopt er een onderling geschil over de rechtmatigheid van de vordering. Pikt het BKR zoiets...?

vr.groeten Daniël Smit

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ben ik werkzaam bij de Rabobank.

Mijn advies is om het bedrag van € 14,95 toch te betalen. Als je
oorspronkelijke leenbedrag boven de € 500,-- ligt is deze geregistreerd
bij  het BKR en zal elke achterstand ook al is het maar 1 euro
geregistreerd worden. Mocht je niet accoord zijn met de
achterstandsmelding kun je hiervoor een beroep instellen bij het BKR.
De kosten hiervan zijn echter € 22,95 dus dat is al meer dan de € 14,95
die je nu moet betalen en dan nog moet je maar zien te bewijzen dat er
echt geen sprake is van een achterstand.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het helemaal eens met Jansen221. Het is inderdaad zo als op het moment van aankoop de waarde 500 euro of meer was, heb je een registratie bij BKR. Het lijkt mij dan ook inderdaad verstandig om die 14,95 euro te betalen en dan later stappen te ondernemen.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt bij je eigen bank gegevens opvragen of je wel of niet geregistreerd staat bij de BKR de kosten hiervan zijn ongeveer € 5 ook kan je kijken naar www.bkr.nl voor meer informatie.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2005 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou dat weet ik zo net nog niet, boven de €500,-.

Wij hebben namelijk een aantal jaren geleden met postorderbedrijf Otto een akkefietje gehad en daar moest ik nog fl.186,- betalen, daar waren we wat laat mee en toen werden we ook genoteerd bij het BKR en die notering blijft 5 jaar staan.

Dus we weten niet of het nu anders is, maar een paar jaar terug werd je in elk geval voor een luttel bedragje genoteerd bij het BKR.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2005 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Kom je er nu helemaal niet met ze uit kan je ze alsnog een beetje plagen.Als je kan internet bankieren,moet je gewoon regelmatig verschillen de kleine bedragen storten,zelf natuurlijk moet je het goed bij houden en uitprinten of opslaan ivm de bewijsvoering.dat geeft ze heel veel administratie,wat heel duur kost,en je moet het ook in een kort tijd bestek doen,want ze kunnen het ook niet accepteren,maar als je eenmaal alles betaald heb ,kunnen zij er weinig meer aan doen.

groetjes FRED

ve
door verwijderd - Nov 23, 2007 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste henkhar,

Wij hebben hetzelfde gezeur met een lasercard via BCC. Bij de verkoop was duidelijk en zwart op wit afgesproken dat het garantieplan zou vervallen en vervolgens sturen ze na 1 jaar gewoon de rekening. (automatische incasso)

Allereerst naar BCC die sturen je door naar de email service van lasercards.

Hier krijg je geen reaktie op.

4 keer gebeld naar het 0,35 cPg nummer (wachttijd iedere keer > 10min) en laatste keer 25min in de wacht. na een opmerking hierover kwamen er moeizame excuses uit. Vervolgens het probleem voorgelegt en het enige antwoord was dat er maar een officieel bezwaarschrift opgestuurd moest worden, die vandaag de deur uit is.

Wil iedereen vragen om iig de rekening in de gaten te houden en zelfde ervaringen hier te posten want volgens ons is Lasercards op een niet al te beste manier geld aan het verdienen hier.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2007 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk je dat het zin heeft om te reageren op een vraag die TWEE jaar geleden gesteld is? Vraagsteller heeft daarna ook nooit meer iets van zich laten horen, waarschijnlijk niet meer actief!

Tip: kijk voo je reageert eens naar de datum waarop de vraag gesteld is en de data van de gegeven reacties.....