ww
door www Jun 1, 2016 om 14:57
Geldzaken & recht

Gratis schoolboeken

Mijn zoon zit op speciaal onderwijs, 1e klas voortgezet onderwijs. Zijn boeken blijven op school. Hij krijgt leerstencils mee naar huis. Zijn resultaten gingen omlaag en heb op school gevraagd waarom hij zijn boeken niet mee naar huis krijgt zodat ik hem thuis kan helpen met zijn huiswerk.
Bij hoge uitzondering heb ik een aantal boeken mee naar huis gekregen zodat hij thuis extra kan leren om de toetsen waar hij een onvoldoende op scoorde in te kunnen halen. Heeft de school het recht om de boeken niet mee te geven? De overheid betaald de schoolboeken toch?

Mijn oudste zoon zit op regulier voorgezet onderwijs en hij heeft altijd zijn boeken thuis gehad en ook thuis zijn huiswerk kunnen maken.

1006 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2016 om 15:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar valt er dan niets te leren uit die "leerstencils"?

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2016 om 16:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Heeft de school het recht om de boeken niet mee te geven? De overheid betaald de schoolboeken toch?.....
Ze zullen slechte ervaringen hebben met het meegeven van de boeken.
Vandaar die leerstencils.

....Bij hoge uitzondering heb ik een aantal boeken mee naar huis gekregen.....
Dat is dan toch mooi geregeld?

ww
door www - Jun 1, 2016 om 17:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Leerstencils zijn beknopt. Ze gaan natuurlijk niet een heel hoofdstuk kopieeren. Ze worden ook niet altijd meegegeven.

Ze hebben inderdaad geen goede ervaringen met het meegeven van boeken.
Mijn zoon kan nu geen huiswerk thuis maken. Hij moet al het huiswerk en meeste leerwerk op school doen.
Met de vakken waar hij moeite mee heeft kan ik hem niet helpen, terwijl ze op school ook geen mankracht hebben voor het geven van bijles.

Voor dit schooljaar is het op deze manier opgelost. Ze hebben al wel duidelijk aangegeven dat mijn zoon het volgende leerjaar geen boeken meekrijgt.
Vandaar mijn vraag of dit terecht is.

Ma
door Mat Matheij - Jun 1, 2016 om 19:16
986 Antwoorden / 3 Vragen

STENCILS bestaan niet meer. Al 40 jaar niet meer in gebruik. Lasercopy, Inktjetcopy en zo. De boeken aldaar aanwezig moet U betalen bij gebreke daarvan mogelijk beschikbaar via de bibliotheek. Leve de bezuinigingen. Wanneer uw zoon de weinige aanwezige boeken mee naar huis zou krijgen hoe zit dat dan met de overige leerlingen. Er lijkt een schrijnend tekort. Niet mijn antwoord maar de vraag zou geel en dikgedrukt moeten verschijnen.

Ma
door Mat Matheij - Jun 1, 2016 om 19:19
986 Antwoorden / 3 Vragen

STENCILS bestaan niet meer. Al 40 jaar niet meer in gebruik. Lasercopy, Inktjetcopy en zo. De boeken aldaar aanwezig moet U betalen bij gebreke daarvan mogelijk beschikbaar via de bibliotheek. Leve de bezuinigingen. Wanneer uw zoon de weinige aanwezige boeken mee naar huis zou krijgen hoe zit dat dan met de overige leerlingen. Er lijkt een schrijnend tekort. Niet mijn antwoord maar de vraag zou geel en dikgedrukt moeten verschijnen.

aurora1
door aurora1 - Jun 1, 2016 om 22:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 2, 2016 om 00:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De overheid betaald de boeken maar het heet niet voor niets een schoolboek. De boeken blijven eigendom van school en als bij deze school dit de spelregels zijn dan kunt u hier weinig tegenin brengen.
Ik moet zeggen dat ik wel helemaal aan uw kant sta en het belachelijk vind(t)  dat ze de boeken niet beschikbaar stellen voor degene met een leerbehoefte of voor leerlingen die wat extra nodig hebben.
Diewilik