Gratis stroom Eneco
Vanaf mei 2010 ben ik overgegaan van grijze stroom naar Eco (groene) stroom van Eneco.
Volgens de betreffende tv reclame, zou je als beloning 3 maanden gratis stroom krijgen.
Na vele e-mails richting Eneco, verschuilt men zich zeer hardnekkig achter het feit dat deze reclameboodschap expliciet was bedoeld voor nieuwe leden.
Dit is in de tv reclame niet aangetoond of zichtbaar gemaakt.
Eneco maakt zich hiermee schuldig aan reclamevervalsing en het (opzettelijk) misleiden van de consument.
Eneco wenst de zaak niet verder meer in behandeling te willen nemen en schrijft het volgende:
"Wij hebben eerder aangegeven dat u geen recht heeft op drie maanden gratis stroom omdat u geen nieuwe klant van Eneco bent. We zien geen reden om af te wijken van dit standpunt. We zijn uitvoerig op deze kwestie ingegaan. Daarom nemen we verdere vragen hierover niet meer in behandeling. Als er nieuwe feiten aan het licht komen, gaan we hier natuurlijk alsnog op in"
Eneco als betrouwbare(?) energieleverancier geeft door middel van het opstellen van een nieuw energiecontract , (waar geen woord wordt gezegd over nieuwe klanten) aan akkoord te gaan met de leveringsvoorwaarden en daarmee dus juridische instemt met de voorwaarden voor de levering van 3 maanden gratis stroom aan de gebruiker!
Het kan onmogelijk zo zijn, dat een energieleverancier
de consument opzettelijk misleid ten gunst van zijn eigen baten en hiermee gewoon "weg"komt.
Kunt u mij aangeven wie hier gelijk heeft?
en welke stappen ik tegen Eneco kan ondernemen?
Met dank.
Idsard bosman
Dus als je 1 jaar weg gaat en weer terug komt en zij dubbele kosten voor administratie hebben krijg je wel deze korting?
Dus misleiding en zo raak je klanten kwijt.
Als ze niet alsnog die 3 maanden geven gewoon andere zoeken want dan leren ze het wel af.
Bovendien zal deze aanbieding voor grote gebruikers meer voordeel leveren dan de meeste hier op het forum dus eigenlijk een vreemde actie.
Ik heb het bange vermoeden dat je geen rechtsbijstandsverzekering hebt... Wellicht anders daar neerleggen.
Als het duidelijk op de site vermeld stond of op een andere manier vantevoren duidelijk is gemaakt dat dit alleen voor nieuwe klanten goldt, vind ik het geen misleiding.
Ze doen immers wat ze beloven, als je overstapt krijg je 3 maanden gratis stroom.
[quote=invalide schreef op dinsdag 28 sep 2010, 17:44]Bovendien zal deze aanbieding voor grote gebruikers meer voordeel leveren dan de meeste hier op het forum dus eigenlijk een vreemde actie.
Ken deze actie niet specifiek, maar in het algemeen (of in elk geval bij veel Energie bedrijven) zijn die "3 maanden gratis stroom" acties dan wel 3 maanden gemiddeld verbruik, iets van pakweg 100 euro ex BTW ofzo...
Beste Idsard Bosman,
In uw reactie op dit forum lees ik dat u zich misleidt voelt door onze reclameboodschap. U bent het er niet mee eens dat u, als klant van Eneco, geen gebruik kunt maken van ons aanbod en hierdoor geen 3 maanden gratis stroom ontvangt. Ook lees ik dat de reacties die u eerder van ons heeft ontvangen, niet zorgen voor een bevredigend antwoord.
Als u het op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens te mail naar onlineservice@eneco.nl onder vermelding van het onderwerp van dit forum. Graag bespreek ik dit persoonlijk met u.
Ik wacht af op uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer