am
door amss Apr 6, 2009 om 21:12
Geldzaken & recht

Green Choice

Vanmiddag kwam een jongeman van Green Choice aan de deur. Of wij groene stroom hebben. Dan konden wij ongeveer 100 á 120 euro terugkrijgen. Of ik even een formulier wilde invullen met mijn bankrekening. Niet gedaan omdat ik dit niet vertrouwde. Wie heeft hier weleens van gehoord??

369 3 Rapporteer

gladdeharry
door gladdeharry - Apr 6, 2009 om 21:24
463 Antwoorden / 14 Vragen

Zo worden dus nieuwe klanten geronseld!Schandalig.Vooral ouderen zijn hier de dupe van.Kijk de Kassa site maar eens na over de vele klachten over dit soort dingen.Ja,het gebeurd dus veel vaker!

kiran
door kiran - Apr 6, 2009 om 21:39
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@amss

Dit is inderdaad colportage. En leuren op zich, zou men niet moeten doen.

Wil wel even een kanttekening plaatsen in geval van Green Choice.

M.i. is deze 'kleinere jongen' niet te scharen bij een gilde als de NEM!! Als Green Choice u zegt 100 a 120 euro te besparen, dan KAN dat. Is tenslotte een tientje per maand. Dat kan/is reeel. Pas wanneer men u wilt aanpraten ettelijke honderden euro's te kunnen besparen, moet je ff je koppie gebruiken!

M.vr.gr.

mr
door mr - Apr 7, 2009 om 09:52
26 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb een paar jaar geleden ook via een dame aan de deur groene stroom bij green choice genomen. net als ik uit uw verhaal lees is er duidelijk aangegeven dat ze van greenchoice was en dat er sprake was van overstappen naar een andere energie leverancier.

wat je bespaart valt wel mee, maar het ging mij om de groene stroom zonder dat ik meer moest betalen dan bij mijn oude leverancier. dat is het geval.

wat betreft groene energie is green choice zeer betrouwbaar. dat bleek ook uit een onderzoek naar energiemaatschappijen en hun bijdrage aan groene energie van een aantal maanden geleden [consumentenbond].

er lopen zeker minder scrupuleuze colporteurs rond die alleen maar aan hun eigen commissie denken en veel klanten willen binnenhalen ook onder valse voorwendselen, maar mijn ervaring met green choice is toch duidelijk anders.

groet,

mr