ka
door kapo May 26, 2009 om 21:05
Geldzaken & recht

GreenChoice

Vandaag kreeg ik telefoon van mijn Italiaanse schoonouders die in Nederland wonen en geen woord Nederlands spreken. Vervolgens kreeg ik een man van GreenChoice aan de lijn. Ze gingen de buurt rond omdat zoveel mensen goedkoop stroom hadden afgenomen en ze de mensen geld terug wilden geven. Of ze het rekeningnummer mochten noteren. Ik vertelde de man dat dat akkoord is maar dat ik wilde dat mijn schoonouders pertinent NIETS tekenen. Simpelweg omdat ik niet vanaf de andere kant van de lijn kan zien wat er daadwerkelijkgebeurd. Had hij begrip voor. Ze hoefden alleen hun initialen te plaatsen en zouden worden terug gebeld deze week.

Vanavond kwamen mijn schoonouders langs en blijkt dat ze een formuliertje bij zich hadden getiteld ´overeenkomst voor de levering van duurzame energie´. Dat is toch anders dan de man me liet voorkomen.
De man heeft niet gewoon het rekeningnummer genoterd maar ergens ingevuld vor automatische incasso! Ook anders dan hij me liet voorkomen.

Onderaan het briefje staan de initialen van mijn schoonvader echter geen handtekening. In hoeverre is GreenChoice gemachtigd dit toch door te zetten, vraag ik me dan af.

Hier is gewoon profijt gemaakt van het niet nederlands kunnen spreken plus dat ze mij aan de telefoon niet eerlijk hebben verteld waar het om ging. En bedankt [redactie-edit: naam verwijderd]. Zo ga je niet met mensen om.

Ik zie dat ik binnen 8 dagen na ondertekening kenbaar kan maken als ik in het geheel geen overeenkomst wil. Ik schrijf voor de zekerheid maar een briefje. Alsof we niets beters te doen hebben.

270 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 26, 2009 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kapo,

Stuur dat annuleringsbriefje dan wel aangetekend en met bewijs van ontvangst, naar deze fraaie firma. Niet aangetekende brieven komen immers bij dit ********bedrijfje standaard NIET aan.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 26, 2009 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ReadAC:Bedankt voor de tip: zal ik doen

ve
door verwijderd - May 27, 2009 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik laat in het midden of ik het eens ben met de handelswijze van Greenchoice, maar er zijn legio mensen die hun initialen gebruiken als handtekening. Greenchoice hoort naar mijn mening wel minimaal een kopie van een legitimatiebewijs ook hadden moeten vragen om in elk geval de handtekeningen naast elkaar te kunnen leggen.

ve
door verwijderd - May 27, 2009 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ook altijd (zo'n 50 jaar) mijn initialen als handtekening.

Ook toen ik bij een bank werkte was dat geen probleem.

Dus helaas zijn initialen zijn voldoende om het dokument geldig te maken, als hij dat ZELF heeft gedaan ten mnste.

hans of HSp mijn hanttekening dus.

ve
door verwijderd - May 27, 2009 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tikfoutje > handtekening!

ve
door verwijderd - May 27, 2009 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed, ik weet nu dat een handtekening of initialen beide bvoldoende zijn om het contract geldig te maken.

De man van Grenchoice heeft 3 leugens verteld aan de telefoon:

1. Hij vertelde me dat er in de wijk goedkoop energie was afgenomen en zij daarom een ronde deden voor geldteruggaaf. Dit is niet correct.Het gaat niet om geldteruggaaf maar om een geheel nieuw contract dat goedkoper uit is dus een soort korting. Niets te maken met het gebruikte energie in het verleden en teruggaaf daarvan.

2: Hij vertelde me dat hij het rekeningnummer nodig had voor teruggaaf. Mooie boel. Het nummer staat leuk ingevuld achter de woorden ´rekeningnummer vor automatische incasso´. Automatische incasso is iets heel anders dan teruggaaf.

3. Ik zei hem dat ik niet wilde dat mijn schoonouders ook maar iets zouden tekenen. Hij vroeg hen de initialen te noteren. Heeft hij hun meteen de initialen laten tekenen in het gedeelte achter de woorden ´handtekening:´.

Vandaag heb ik het 06nummer gebeld dat hij op het contract had gezet. Ik kreeg een onvriendelijke vrouw aan de lijn. Ze was al onvriendelijk voordat ik ueberhaupt mijn verhaal had gedaan. Ook was zij van mening dat de dingen die meneer Westerhoven verteld had niet op onwaarheden berustte. Het contact is stopgezet, werd mij toegezegd, want zij hadden mijn schoonmoeder vandaag nog gebeld of ze tevreden was. Die heeft in haar beste nederlands 3x ´ik wil niet´ gezegd toen ze begreep dat het van Greenchoice was.

Vervolgens heb ik naar het hoofdkantoor gebeld. De telefoniste gaf me meteen te horen dat het inderdaad niet correct is geweest wat de verkoper me heeft verteld en haar gegevens zijn daar uit het systeem gehaald. Ook heeft ze de 3 klachten van me genoteerd voor de teamleider hier in deze regio, zo zegt ze. Dat klonk als een betere service van Greenchoice.

Misschien moeten ze de tak in Assen en omgeving maar sluiten. Dat is mijn advies. Wat een mensen. En zoals overal zijn die mensen wel het gezicht van het bedrijf.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2009 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier hetzelfde

zou korting krijgen omdat ik groene stroom heb en had mijn gegevens nodig,ik vroeg nog als er wat veranderde,nee mevrouw helemaal niets,en achteraf zie ik dat ik getekend heb voor een overkomst van duurzame energie.

Leugenaars zijn het

heb ze gebeld,klacht ingediend en aangetekend annuleringsbrief verstuurd

ve
door verwijderd - Jun 5, 2009 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier ook er in getrapt door het zelfde verhaal heb direkt een brief gestuurd dat wij ons flink bedondert voelden en zeker geen zaken wilden doen met zo een leverancier na veel werk bellen en schrijven er weer van af.