ju
door jurjenb Oct 12, 2021 om 09:49
Geldzaken & recht

Gruwelijk eigenwijze klantenservice

Sinds een jaar ben ik al bezig om ervoor te zorgen dat de vrachtwagenchauffeur van de plaatselijke Hema voor de voordeur van ons appartementencomplex laad en lost op christelijke tijden in ieder geval ruim voor 22:00 uur. Honderden keren tevergeefs gemaild met de klantenservice van de Hema (wij geven het door, wij geven het door, wij geven het door), aangifte gedaan bij de politie (nooit meer iets gehoord), negatieve review op Trustpilot en klacht op klacht.nl gemeld (nooit reactie gehad), Belbus van Kassa! gemaild, ook geen reactie. Iemand nog een idee???

1771 15 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2021 om 09:58
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat u in deze dan toch het beste contact kunt opnemen met uw gemeente indien er bij Gemeentelijke verordening is geregeld dat er wordt gelost binnen toegestane uren en er gehandhaafd gaat worden. Indien handhaving achterwege blijft kunt u bezwaar maken op basis van de voor Gemeentelijke overheden geldende bezwaargeleging (via College B&W en Onafhankelijke bezwaarcommissie);  Wanneer een gemeente een bezwaarschrift ontvangt, kan ervoor gekozen worden om de bezwaarschriftencommissie in te schakelen. Deze commissie is vaak volledig onafhankelijk en kan dus op een objectieve manier naar een conflict kijken. De samenstelling van de commissie kan per gemeente verschillen.

Donuts
door Donuts - Oct 12, 2021 om 09:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Jouw christelijke tijd kan een heel andere tijd zijn dan bij mij. Hoe laat is dat laden en lossen dan? Dat zal toch niet midden in de nacht zijn, lijkt me zo. Zolang het voor middernacht is, is dat toch niet zo'n probleem.

Je kan bij de gemeente eens informeren tussen welke tijd er geladen en gelost mag worden.

Gr
door Grunn1 - Oct 12, 2021 om 10:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Neem contact op met de gemeente met bewijsmateriaal zoals foto's en filmpjes. Het is niet de bedoeling dat men snacht hinderlijk gaat laden lossen.

panter22
door panter22 - Oct 12, 2021 om 10:30
6599 Antwoorden / Vragen

Dat heb je als je vlak bij de Hema woont, dan worden er voorraden geladen en gelost.
De vrachtwagen komt dus ruim na 10 uur 's avonds?
Wat voor bezwaar heb je daar tegen? Gezondheidsproblemen misschien?
En wat zeggen de andere bewoners van het appartementencomplex?
In je eentje bereik je niets. Dat heb je al gemerkt.
Je zult (bijna) het hele appartementencomplex mee moeten krijgen.
Boodschappen worden tegenwoordig ook om 10 uur 's avonds nog afgeleverd met de bezorgers.
Zijn er gemeentelijke regels voor het tijdstip waarop vrachtwagens mogen laden en lossen?
Als je al een jaar bezig bent zonder resultaat, wordt het dan niet tijd om te verhuizen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 12, 2021 om 10:30
1778 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jurjen,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Woont u boven de Hema?

Waar heeft u precies last van?

Heeft u al schriftelijk geklaagd bij de gemeente?

Om welke  gemeente gaat het?

1paul
door 1paul - Oct 12, 2021 om 10:52
3168 Antwoorden / 0 Vragen

en waarom zou de hema perse VOOR uw voordeur moeten lossen?

me
door mein33 - Oct 12, 2021 om 11:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Normaal gesproken mag er 24 h per dag gelost en geladen worden, al is er tussen 23.00h en 7.00h wel een beperking in het geluidsniveau dat mag worden gemaakt.
Veel gemeenten geven venstertijden aan waarbinnen wel en niet geladen en gelost mag worden en dat kan per wijk of deelgemeente verschillen.
Informeer bij uw Gemeente of er in uw omgeving een dergelijk venstertijdenbesluit van kracht is.

Christelijke tijden bestaan niet !
De door u gewenste tijd van uiterlijk 22.00h is een utopie die niet past in een 24 uurs economie.
Voor zover ik het kan bezien, bent u tegen de schaduwen van windwolens aan het vechten in een op voorhand verloren strijd.

Be
door Ben22 - Oct 12, 2021 om 12:32
57 Antwoorden / 6 Vragen

Jawel, neem eens contact op met de Omgevingsdienst in uw regio, vaak is dit de instantie die namens de gemeente bij dit soort zaken de handhaving doet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 12, 2021 om 13:09
2088 Antwoorden / Vragen

Ja, u moet om te beginnen uitzoeken wat de lokale regelgeving is, anders heeft u namelijk geen poot om op te staan, en als men zich niet aan die regels houdt de bevoegde instantie informeren.

va
door vanlotjegetikt - Oct 12, 2021 om 16:16
809 Antwoorden / Vragen

Klantenservice is niet gruwelijk eigenwijs maar kan en mag niets.
Enige oplosing is de AVP erop naslaan binnen uw Gemeente en te kijken wat wel of niet mag mbt laden en lossen en daarop laten handhaven.

panter22
door panter22 - Oct 12, 2021 om 16:37
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt niet zomaar bezwaar maken tegen een overtreding van de regels van een gemeentelijke verordening.
Bezwaar kun je pas maken als er een besluit is genomen door de de gemeente.
In dit geval zou het kunnen zijn dat de Hema zich niet aan de laad en lostijden van gemeente houdt.
Dat zul je eerst uit moeten zoeken.
Is dat het geval, dan kun je de gemeente een verzoek doen tot handhaving.
Aan zo'n handhavingsverzoek zijn regels gebonden. Pas als de gemeente niets met je verzoek doet of weigert te handhaven, dan kun je bezwaar maken.
Lees deze info:
https://www.gmw.nl/handhavingsverzoeken-5-veelgestelde-vragen/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 12, 2021 om 17:04
2088 Antwoorden / Vragen

Waarom belt u trouwens met de klantenservice, u hebt toch geen klant?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 12, 2021 om 19:04
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Jurjen B;

Graag een woonplaats erbij want dan kunnen wij  online kijken of er  laad & lostijden gelden of  beperkt geluid mogen maken.

De Hema,  er zijn eigen  en Francisse  nemers... en de transport firma kan vaak overdag niet  in Centrum van vele steden komen.

Steeds meer winkels hebben  in de nacht lossen.

De klanten service,  je kocht niets en zullen  doorsturen... of naar  Delete knop?

Met meerdere buren klagen  of in wijk overleg bespreken zoals in vele steden in buurthuis  gehouden word.

rj
door rjw - Oct 12, 2021 om 19:29
3277 Antwoorden / 5 Vragen

[opmerking verwijderd - niet inhoudelijk, redactie]