ha
door harryhsensei Nov 23, 2016 om 12:27
Geldzaken & recht

Handhaaft het UWV een sloopbeleid omtrent een fatsoenlijke betalingsregeling

Heb fouten gemaakt en teveel uitbetaald gekregen. hierop een boete ontvangen en aangegeven alles terug te betalen, maar het UWV blijft stug en star om een fatsoenlijke betalingsregeling te regelen en blijven bij hun standpunt. dit gaat niet meer om mij alleen maar mijn gehele gezin moet naar de filisteinen. geen gesprek mogelijk over dit zre blijven erbij de wet toe te passen en niet mee te willen gaan in een humane oplossing

2411 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2016 om 12:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je al een bezwaar / klacht ingediend http://www.uwv.nl/particulieren/klantenservice/klachten-bezwaar-beroep/bezwaar-en-beroep/detail/bezwaarschrift-indienen/hoe-dien-ik-mijn-bezwaar-in

Voordat u bezwaar maakt

Heeft u een brief met een beslissing gekregen van UWV? En bent u het niet eens met deze beslissing? Dan kunt u ons het beste eerst bellen. Wij kunnen onze beslissing dan uitleggen. Houd er wel rekening mee dat de uiterste datum waarop u een bezwaar kunt indienen gelijk blijft. Bent u het na het gesprek nog steeds niet eens met onze beslissing? Dan kunt u bezwaar maken. Dit kan schriftelijk of online. U kunt niet telefonisch uw bezwaar indienen.

Let op: u kunt alleen bezwaar maken als dat ook in de brief van UWV staat.

ma
door maarten heest - Nov 23, 2016 om 13:57
463 Antwoorden / 0 Vragen

Het is maar de vraag of hier sprake kan zijn van een bezwaar op een beslissing. De beslissing is de boete en er ik lees niet over onenigheid over die beslissing. Het gaat om een betalingsregeling treffen. En daar zou ik sowieso altijd actie in ondernemen.
Hier staat een passage over kwijtschelden van schulden waar een zin in staat 'U moet zich minimaal 3 jaar aan de betalingsregeling houden'. Er bestaat dus blijkbaar wel een betalingsregeling.
Als u er zelf niet uitkomt dan zou ik juridische ondersteuning zoeken.

ha
door harryhsensei - Nov 23, 2016 om 19:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb zo ver ik weet alle instanties al doorlopen om een humane regeling te treffen. nul op request geen aanpassing van maandtermijn, gewoon finacieel slopen. hoeveel je ook contact zoekt met het UWV geen genade, al spreken ze aan de telefoon met een honingzoete stem en schijnen ze het te begrijpen, maar iedere keer is de uitspraak hetzelfde 1335,46 per maand

getty
door getty Nov 23, 2016 om 19:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wordt de beslagvrije voet toegepast?

sw
door swat1500 - Nov 23, 2016 om 19:09
3790 Antwoorden / 0 Vragen

Als u zich niet gehoord voelt kunt u ook klagen bij de Nationale Ombudsman . Besef dat de Wetgever vaak een maximumtermijn vast stelt waarbinnen alles betaald moet zijn. Afwijken van die termijn is dan niet mogelijk.

pi
door pieterwolters - Nov 23, 2016 om 19:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Die mensen werken daar echt niet met als doel om mensen "te slopen". Ze voeren gewoon de regels omtrent uitkeringen e.d. uit.

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2016 om 19:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als aanvulling op Swat1500: neem z.s.m. contact op met de Nat. Ombudsman. Bellen lijkt me in dit geval het handigst. Het tel.nr. is 0800 - 33 55 555.

dyan07
door dyan07 Nov 24, 2016 om 14:40
13 Antwoorden / 4 Vragen

Ombudsman doet niets voor bezwaar en beroep doorlopen zijn en dan kun je weer terug........maar tegen die tijd ben je al berooid

tijger1
door tijger1 Nov 24, 2016 om 20:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts geeft aan dat die terugbetaling die hij moet doen terecht is, dus een bezwaar is overbodig.

dyan07
door dyan07 - Nov 24, 2016 om 14:38
13 Antwoorden / 4 Vragen

Zelfde ervaring
Bij voorbaat schuldig bevonden in mijn geval omdat belasting klakkeloos wordt gevolgd.
Totaal onmenselijke praktijken.
Heb een advocaat in de arm genomen ben langzamerhand wanhopig voor een oplossing.

Topantwoord

ro
door ronny530 - Nov 24, 2016 om 15:38
2785 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft al een regeling om €.1335,46 per maand terug betalen en als die terugbetaling over 36 maanden is uitgesmeerd dan zou u €.48.076,56 minus de eventuele boete van zeg 100% = €.24.038,28 euro bruto teveel uitkering hebben ontvangen. Als er sprake is van uitkeringsfraude komt u voor geen enkele vorm van schuldsanering in aanmerking omdat het een aan u te wijten schuld betreft. Ik zie bijna geen mogelijkheden voor u en uw gezin want het UWV past de wet toe en u komt niet voor enige vorm van schuldtraject in aanmerking. Het zal in het meest gunstigste geval op een persoonlijk faillissement uitdraaien want zo'n groot maandbedrag is niet op te hoesten.

ha
door harryhsensei - Nov 24, 2016 om 18:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

het blijkt uit veel reacties de dikste portefuille beslist wat er gebeurt. onmenselijke bedragen terwijl de betweters ook fouten hebben gemaakt maar zich verstoppen achter de wet. maar je mag niet emotioneel worden dus laat je kop er maar afhakken door de .........

aurora1
door aurora1 Nov 24, 2016 om 18:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Doe niet zo overdreven en zielig.

Cookies
door Cookies Nov 24, 2016 om 18:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Veel reacties - betweters? Ja, graag gedaan hoor.

ha
door harryhsensei Nov 24, 2016 om 20:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

je wordt toch gewoon als crimineel behandeld en ik ben niet zielig. ik ben een hardwerkende vooruitstrevend persoon die fouten heeft gemaakt en heeft toegegeven en vanaf het eerste contact heeft aangegeven alles terug te willen betalen, maar het UWV beslist al gaat er een heel gezin naar de filisteinen, zal hun een zorg zijn. het mooiste in het verhaal is dat ik zelf al in 2007 heb aangegeven niets meer van hun nodig te hebben maar gewoon ben genegeerd. veel telefonisch contact gehad veel beloven en meepraten met je verhaal, en dan uiteindelijk zonder blikken of blozen de doodsteek geven. maar ja het gaat telefonisch dus geen bewijs. Zielig als je zo een baan hebt om je medemens eens lekker erbij te naaien, via mail en brieven, en als je dan op kantoor komt dan verstoppen ze zichzelf achter de beveiliging terwijl je nog geen boe of ba hebt gezegd. Jammer dat het niet op een normale, humane manier opgelost kan worden

Cookies
door Cookies Nov 24, 2016 om 20:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt het de medewerkers niet verwijten dat zij de regelgeving uitvoeren. Zij hebben de regels niet vastgesteld.

tijger1
door tijger1 Nov 24, 2016 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u fraude hebt gepleegd, bent u ook een crimineel. Dus dat sleept al negen jaar? Ach gut en nu jammeren. Neem er maar een baan bij. Dat uw gezin naar de Filistijnen gaat is dus uw schuld en niet die van het UWV. Uw echtgenote zal ook het onterechte geld gebruikt hebben, dus ook maar aan de slag.

tijger1
door tijger1 Nov 24, 2016 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@harry. Belachelijke en schandelijke opmerking.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 25, 2016 om 11:46
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HarryHensei ,

U trekt nogal een schandalige vergelijking met IS , slaat nergens op , met deze instelling bereikt u niks .

Neem eens contact op met het Juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

ro
door ronny530 - Nov 25, 2016 om 15:09
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Ik lees dat u schuld heeft bekend wat betreft de onterecht verkregen inkomsten dus u wist dat u aan het frauderen/oplichten was. Waarom u de inkomsten van het UWV heeft door laten lopen is niet relevant maar u had geen recht op die inkomsten dus die zullen binnen een bepaalde tijd terugbetaald moeten worden. Draai het eens om, u betaald elke maand €.1335,46 aan iemand die dat bedrag onterecht van u ontvangt maar die iemand denkt het leeft wel lekker zo en als u er als geldverstekker er achter komt wordt u boos en wil alles in één keer terug ontvangen zonder regeling of iets dergelijks want het is uw geld. Zo denkt het UWV ook maar die instantie mag niet boos worden op u want ze moeten u de kans geven om in termijnen terug te betalen.