Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 15:56
Geldzaken & recht

Hardwerkende vrijwilligers geen kerstpakket. Is dat normaal?????

Geachte forumleden,

Ik ben als vrijwilligster actief op een forum van de NPO. Nu is het zo dat alle vaste medewerkers, stagiairs, koffieleutende redactieleden, in werktijd appende bestuursleden enz. enz. wel een kerstpakket ontvangen en ik, als hardwerkend vrijwilligster, helemaal niks krijg!!!!!!

Mag dat zomaar????? Vrijwilligers hebben daar dan toch ook RECHT op???? Dit is toch DISCRIMINATIE van de bovenste plank?????

8328 40 Rapporteer

jo
door joerieve - Dec 18, 2016 om 16:01
31 Antwoorden / 7 Vragen

Uh volgens mij heeft niemand inprenciepe recht op een kerstpakket. Dat werkgevers dit doen is puur uit vrije beweging.

Dat jij niet een krijgt is vervelend. Maar een werkgever is het niet verplicht dacht ik

ma
door marja1954 Dec 19, 2016 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt. Uitzendkrachten krijgen óók niets. Maar ja, die zijn dan ook duur in de kost.....

jonnes
door jonnes - Dec 18, 2016 om 16:03
32 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat niet zoiets als RECHT hebben op een kerstpakket. De werkgever hoeft die namelijk helemaal niet te geven. En om dan maar meteen over discriminatie te gaan beginnen.....

Het is niet netjes van ze, maar er zijn ergere dingen op de wereld.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2016 om 16:15
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@jonnes, dat u niet door heeft dat @carola.83 hier een geintje wil uithalen. Is haar aardig gelukt. Maar goed @carola.83: we worden hevig gediscrimineert door NPO. We krijgen nooit wat, al die lange jaren dat we hier werkzaam zijn.  Op de barricaden dan maar. ☺

Apetjoek
door Apetjoek - Dec 18, 2016 om 16:16
234 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo Carola83 , jammer dat men u zo voorbij loopt maar het hel erg simpel ,u als vrijwilliger heeft helemaal nergens "recht" op en moet daar helemaal geen energie in steken en het woord  DISCRIMINATIE wat u uitgild slaat natuurlijk ook helemaal nergens op .
Wat u nog rest is dat u afscheid kan nemen van die zo als u ze noemt : vaste medewerkers, stagiairs, koffieleutende redactieleden, appende bestuursleden enz. enz.
Hou de eer aan u zelf en ga in een ,als u op uw leeftijd nog steeds wilt werken (vrijwilligers werk dus) ,in een opvang tehuis voor onbehuisden uw uren maken .
En als de hier geplaatste vraag een hoax is zal het niet lang duren voordat de leden van de redactie zullen ingrijpen en terecht!

tenormin
door tenormin Dec 18, 2016 om 16:33
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@kowalski, een 'geintje' moet kunnen, ook op deze site, in de donkere dagen voor Kerstmis.

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 17:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Don't worry, kowalski uiterlijk morgenochtend is dit topic weer verdwenen.

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 09:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@kowalsky: u bent er met beide benen ingetrapt :-P

reflecs
door reflecs - Dec 18, 2016 om 16:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

(edit)

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 16:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Snel gecorrigeerd. Die pakketten kunnen gewoon uit de lidmaatschapsgelden van de betreffende omroep betaald worden. Zoals dat ook gebeurt bij zwaar overbetaalde presentatoren.

tenormin
door tenormin Dec 18, 2016 om 17:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik plus je *edit*; weet wat je schreef. ;-)

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 09:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin: vertel, vertel!

tenormin
door tenormin Dec 19, 2016 om 15:37
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@costnix, neeee...... dat hou ik dan weer wel voor me, haha.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2016 om 16:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Grinnik.
Hierbij een pakket(je) voor jou:

Afbeeldingsresultaat voor kerstpakket

tenormin
door tenormin Dec 18, 2016 om 16:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Maar het is toch niet de bedoeling dat we elkaar, als vrijwilligers, cadeautjes gaan uitreiken? ;-)

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 16:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Beter iets, dan niets, toch Tenormin? Ik vind het wel een mooi pakket.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Dec 18, 2016 om 16:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Werkgevers investeren weer méér in hun medewerkers dit jaar 2016 heeft de VARA bericht.

Ik wist echter nog niet, dat er uitgeselecteerd wordt en met welke spelregels, maar ik krijg, als vrijwilliger, voor 2017 wèl alle nieuwsbrieven gratis! Ik raad u aan naar het dichtsbijzijnde kantoor voor rechtshulp te gaan òf contact op te nemen met de vakbond. Alvorens Consuwijzer te informeren misschien eerst nog een vraag hierover stellen op............V&B?

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 16:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een kinderhand is gauw gevuld.;-)) Overigens krijg ik zelfs de Nieuwsbrief niet.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 16:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat is gauw te verhelpen hoor.:-))

hansje klein
door hansje klein Dec 18, 2016 om 16:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

....juist dàt bedoelde ik met, niet alle vrijwilligers worden beloond  ;-))

Ik vroeg me af, waaraan dat zou liggen? Heeft de redactie angst voor (helemaal) zwarte katten soms?

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 16:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: ik vermoed dat dit het geval is bij een zwarte kat i.c.m. de naam Carola. @Tijger1: sommige zaken kun je beter met rust laten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2016 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben het volledig met u eens. Wij zouden ook een stichting kunnen oprichten, met als naam:

KERSTPAKKETVOORVRIJWILLIGERS

Waarbij na inleg van € 50,00, gekeken zal worden of er wellicht, misschien, in dit speciale geval, een proces gestart kan worden, teneinde de doelstelling te behalen.:-))

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 16:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel toch op no cure, no pay basis, hoop ik? Want 50,- euro is voor mij een hoop geld, moet ik 12 weken boodschappen van doen. Jij bent de superdeskundige, dus laat het initiatief graag aan jou over.

hansje klein
door hansje klein Dec 18, 2016 om 16:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Er is toch ergens een soort V&B-puntensysteem? Degene met de meeste punten heeft gewonnen en wordt oprichter resp. (ere-)voorzitter.....o.k.?

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 16:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even gekeken: dan is het dus inderdaad @tijger1.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik heb al net een hypotheek geregeld van 2,5 miljoen, dus gun het graag aan iemand anders:-))

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 18, 2016 om 19:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Degene met de meeste punten heeft gewonnen en wordt oprichter resp. (ere-)voorzitter.
Dat zal ook degene met de meeste tijd zijn dus een goed plan.

Maandagmiddag mogen we ons bij het mediapark melden, we krijgen allemaal een kaartje om een uitzending van Kassa bij te mogen wonen en on top of that een meet & greet met Brecht :-)

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. Meeste tijd? Ik krijg het de aankomende tijd razend druk. En mag ik zeker voor de aanbiedingen in uw tweede zin hartelijk doch heel beslist bedanken?

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 09:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En dan loopt het mis en wordt het tijd voor een KERSTPAKKETVOORVRIJWILLIGERSverlies :-)

Topantwoord

di
door digioma - Dec 18, 2016 om 16:54
646 Antwoorden / 29 Vragen

Goed lezen is ook een kunst... TS is als vrijwilligster actief op een FORUM; naar ik aanneem thuis op haar laptop. Eigenlijk wat wij nu met ons allen doen, namelijk regeren op vragen ofwel vragen stellen... kom maar op met m'n zuurverdiende kerstpakket... en ik kom de feestdagen wel door zonder bonus, 13e maand, kerstpakket, cadeaubonnen en wat er verder wordt weggegeven.

hansje klein
door hansje klein - Dec 18, 2016 om 17:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

OEPS.....

Tòch is het zo'n raar idee nog van @Carola. Bij voorbeeld om de (vaste) vrijwilligers eens, omroep-vriendelijk, tenminste prettige feestdagen en een goede samenwerking voor het jaar 2017 te wensen. Een beetje solidariteitsgevoel als bedankje voor het aanleveren van héél véél goede en/of behulpzame antwoorden aan vraagstellers die zèlf meestal vergeten te bedanken.

Ik bedank de V&A-redactie alvast op voorhand voor het regelmatig leeghalen van de V&A-brievenbus, we zouden er anders in verzuipen. Misschien bestaan er nog speciale wensen die vervuld kunnen worden door vrijwilligers die nog capaciteiten hebben of hun interessegebied willen gaan uitbreiden/verleggen?

Ma
door Marimelda Dec 18, 2016 om 22:59
58 Antwoorden / 11 Vragen

Het kan nog! Het jaar is nog niet om!

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Dec 18, 2016 om 17:14
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Hebben jullie dan niets gekregen?

Dat is sneu!

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 17:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Verdorie! Je hebt zeker een vriendje werken bij die omroep?! Eigenlijk heb je dus geen recht op puntjes, maar vanwege je eerlijkheid toch maar even de hand over het hart gestreken.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 17:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Da's niet eerlijk. Of  misschien denken ze wel, jullie hebben al een kat.:-))

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 18, 2016 om 19:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lijkt die kat uit de Jumbo reclame wel, die is er dus na het figureren alweer uit gebonjourd.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2016 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

We hebben natuurlijk een tijd terug wel wat gekregen, maar wonderlijk genoeg zonder briefje erbij.

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 17:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan nooit veel voorgesteld hebben, want in mijn geheugen zit het niet meer.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar had u overigens in een ander topic ook al last van.:-)) Of misschien had ik een streepje voor?

tenormin
door tenormin Dec 18, 2016 om 17:46
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ben je dan de appeltaart vergeten Carola: gratis en voor niets (op iedere willekeurige code) op te vragen. ;-)

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar nog naast die appeltaart. Had er daar trouwens twee van:-))

edrick3
door edrick3 Dec 18, 2016 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1, je bedoelt o.a. die beker, rood opschrijfboekje, dvd, etc naar ik aanneem?

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, dat verrassingspakket:-))

ja
door jackyh Dec 18, 2016 om 18:51
953 Antwoorden / 4 Vragen

??????????????????????

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 19:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uhhhhhh? Waarom krijgen jullie die beker enz. Waar slaat dat op, de één wel en de ander niet? Niet zo vreemd, tijger1 dat dit niet in mijn geheugen zit, want ik weet van NIKS. Graag uitleg.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij de wijzigingen aan de site, een hele tijd terug, werd aan de leden feedback gevraagd. Na verloop van tijd kreeg ik een mail met een bedankje en kon ik kiezen uit een onbekend cadeautje en, als ik het wel heb, een bezoek aan Kassa. Voor dat bezoek heb ik bedankt. Na een hele tijd, ik was een en ander al vergeten, kreeg ik een pakketje, met reclamespulletjes, zoals gezegd, zonder afzender of begeleidend briefje. Maar na informatie bleek het het cadeautje te zijn.

diumenge
door diumenge Dec 18, 2016 om 22:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, die heb ik ook ontvangen.

Cookies
door Cookies Dec 19, 2016 om 00:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nooit een dergelijke mail ontvangen en ook dat reclamepakketje dus nooit ontvangen. Waarschijnlijk te kritisch, krijgen ze liever geen feedback van.;-)) Maar zo te merken, hebben ze niets met je feedback gedaan of was jij super tevreden met de nieuwe site?

diumenge
door diumenge Dec 19, 2016 om 08:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Betrof die testperiode, voordat de nieuwe site actief werd, ik heb zelf nauwelijks kunnen testen. Maar veel is er niet gedaan met de bevindingen...

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 09:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb vorig jaar een goodiebag gekregen voor het bijwonen van Kassa!

tenormin
door tenormin Dec 19, 2016 om 11:34
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ook niets ontvangen. Denk dat ik teveel kassa-online mails heb gestuurd. ☼

Cookies
door Cookies Dec 19, 2016 om 13:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@costnix: je hebt je geheel vrijwillig en met het volle verstand beschikbaar gesteld als klapvee?

tijger1
door tijger1 Dec 19, 2016 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Nog even een reactie op uw reactie van 19-12 00.30. Nee, ik was zeker niet tevreden.

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 13:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@carola83: het stond op mijn emmerlijst :-)

Cookies
door Cookies Dec 19, 2016 om 14:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Costnix, als nou ZELFS het bijwonen van de uitzending op je bucketlist staat, dan zul je toch nog maar heel weinig te wensen hebben?

Cookies
door Cookies Dec 19, 2016 om 14:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: het nut van de feedback ontgaat mij als met kritiek niets gedaan wordt. Zonde van je tijd.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 18, 2016 om 17:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen
wi
door wilhelmina59 - Dec 18, 2016 om 17:57
516 Antwoorden / 0 Vragen

Los van het Kerstpakket
Carola83 heeft een punt. Er wordt erg makkelijk over een vrijwilliger gedacht.
Er wordt tegen geschopt, aan getrokken en nog veel meer andere zaken
Stel dan ook voor dat wij vrijwilligers gewoon eens een weekje vrijaf nemen.
Ben benieuwd hoe een mopperende, van vrijwillligers afhankelijke Nederlander dit ondergaat.

tenormin
door tenormin Dec 18, 2016 om 23:32
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hebben we in Maart/April gedaan, @wilhelmina59, maar heette: staking. ;-)

akkerdistel
door akkerdistel Dec 19, 2016 om 13:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

De redactie mopperT wel altijd op ons wanneer wij verbeteringen aan de website voorstellen. Heden ten dage is er vrijwel niets aan gedaan. Wat ik dan ook wel weer snap, de site verbeteren is dan ook geen beginnen aan.

me
door mein33 - Dec 18, 2016 om 18:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@alle vrijwilligers,

Kerstpakketten worden uitsluitend verstrekt aan "onvrijwillige" vrijwilligers die niet geheel vrijwillig aan het vrijwilligerswerk deelnemen.
Van het ontvangen van een Kerstpakket zijn echter uitgesloten die vrijwilligers, die geheel vrijwillig en op eigen initiatief op deze site vrijwilligerswerk verrichten en waarmee de "onvrijwillige" vrijwilligers hun (goed) belegde boterham verdienen.

Ik stop, al is het misschien maar voor tijdelijk, geheel vrijwillig als vrijwilliger om heel binnenkort van een (naar mijn idee welverdiende) zomervakantie te gaan genieten.

Ik wens u allen een goed Kerstfeest en voor 2017, veel geluk, een goede gezondheid en veel vrijwilligerswerk toe.

Vr.gr.  mein33  ;-))

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zomervakantie? Ok, beste wensen vast terug.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 18, 2016 om 19:37
7196 Antwoorden / 3 Vragen

Fijne overwintering @Mein33, u ook fijne kerstdagen en een voorspoedig 2017. Tot volgend jaar.

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 19:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik begrijp dat je naar zonniger oorden vertrekt? Een hele fijne vakantie dan maar en de allerbeste wensen voor het komende jaar.

tenormin
door tenormin Dec 18, 2016 om 20:30
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Wens u hetzelfde @mein33, en een heerlijke vakantie ook nog eens. Tot weer terug op de site. (Hoop niet dat het Benidorm is? Zwemvliezen en laarzen meenemen). ;-)

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 20:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen internet in de zon?

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 20:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger: geen antwoord op mijn vraag?

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 21:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83??? Sorry, ben even de draad kwijt, welke vraag? Edit, zie hem al.

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 13:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: ik heb nog wel een reserve draad :-)

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2016 om 18:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor de vrijwilligers dan misschien geen kerstpakket, maar in ieder geval vast fijne feestdagen gewenst en de beste wensen voor 2017.

Afbeeldingsresultaat voor gelukkig nieuwjaar 2017

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 18:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zit mijn kerstpakket in die slee? Mooi plaatje, die ga ik niet vergriepen met een gele kleur.

ja
door jackyh Dec 18, 2016 om 18:53
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dacht dat die wens niet meer mocht. Het is toch prettige december.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 18:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh. Echt niet. :-((

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 13:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@jackyh: gaan ze nu ook al Kerstmis verzieken?! :-(

Wi
door Wil_H - Dec 18, 2016 om 19:27
270 Antwoorden / Vragen

Een werkgever heeft helemaal geen verplichting om een kerstpakket te geven. En als vrijwillger heb je nergens recht op. Alles wat je als vrijwilliger méér krijgt als niks is mooi meegenomen.
Ik heb wel een vraag aan jou:
Als je zo'n hekel hebt aan de werknemers van NPO en eigenlijk vindt dat ze allemaal nog te duur zijn aan de koffie die ze drinken, waarom doe je er dan vrijwilligerswerk voor?

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 19:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bepaalde presentatoren van de NPO worden n.m.m. (en daar denken veel anderen net zo over) zeker zwaar overbetaald. En hekel aan werknemers? Waar haal je dat vandaan? Ik ken niet eens werknemers van de NPO.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 19:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En we doen ook helemaal geen vrijwilligers werk voor de NPO. Maar de Vara geurt wel met ons werk voor de vragenstellers.

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 19:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: wil_h mist een beetje de boot, denk ik.

tenormin
door tenormin Dec 18, 2016 om 19:49
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Heel eigenlijk @wil_h gaat het erom een antwoord op een vraag te geven, op zijn of haar 'specialiteit' (gebied van kennis).
En zo vreemd is de opmerking natuurlijk niet: NPO medewerkers worden uitzonderlijk beloond, zie de landelijke dagbladen. Uiteraard is dit helemaal "geen werk" voor de forumleden, kortom: we vinden het fijn/leuk om advies te kunnen geven. Of commentaar, dat ook natuurlijk. Als er een vraag van iemand komt en het antwoord bevalt niet is het al snel dat "jullie er wel zullen werken". Vroeger had de VARA/Kassa site wel degelijk een bijeenkomst voor Forumleden om elkaar in het "echie" te kunnen ontmoeten, maar dat is al heel lang geleden. Denk dat @edrick3 zich dat nog wel zal herinneren.

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 09:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Weer eentje, die er met beide benen is ingetrapt :-D

Cookies
door Cookies Dec 19, 2016 om 13:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@costnix: kan je na gaan, hoe goed ik het topic heb geformuleerd.;-))

tijger1
door tijger1 Dec 19, 2016 om 15:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zal door de uitroeptekens, de vraagtekens en het woord discriminatie komen, denk ik. Typisch een echte vraag:-))

Cookies
door Cookies Dec 19, 2016 om 15:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En niet te vergeten door 'Kan dat zomaar'????

tijger1
door tijger1 Dec 19, 2016 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En 'RECHT OP' ?????:-))

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 18, 2016 om 19:32
7196 Antwoorden / 3 Vragen

Vrijwilligers worden niet betaald omdat ze onbetaalbaar zijn las ik ergens. Echter is een digitaal kerstpakketje niet te versmaden.;)
Ik wil van dit topic gebruik maken om iedereen te bedanken voor de inzet waar velen waaronder ik iets aan hebben.

tenormin
door tenormin Dec 18, 2016 om 19:51
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Zeker shoppie, ik ook hoor, weer wat te hebben bijgeleerd, opgestoken.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 18, 2016 om 19:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alleen voor sommige reageerders...

Topantwoord

jo
door jorisw - Dec 18, 2016 om 19:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Sommige reacties zijn eigenlijk nog komischer dan de vraag :-)

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2016 om 19:54
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@jorisw, toch zijn er maar enkele reageerders die de boodschap van carola.83 niet snappen. De vaste kern toch allemaal wel?

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 09:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snapte het onmiddellijk :-) @carola83 houdt wel van een geintje!

gerbera
door gerbera - Dec 18, 2016 om 22:37
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dit allemaal gelezen te hebben heb ik er inmiddels een (gratis) punthoofd van gekregen.

Maar allen die het op prijs stellen,

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 09:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Punthoofdenslijper nodig?

gerbera
door gerbera Dec 19, 2016 om 22:12
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Weet u dan een "altijd laagste prijs" adres?

Ma
door Marimelda - Dec 18, 2016 om 22:54
58 Antwoorden / 11 Vragen

Nou, de kerstpakketten kunnen zo buitenproportioneel  groot zijn. Ik heb ze glashard geweigerd aan te nemen. Er zijn mensen die helemaal niets hebben, veel harder werken en met minder loon. Dus dat hele kerstpakket vond ik niet eerlijk. Buitend dat kon ik die hele doos niet eens knap op de fiets meenemen. Moest ik er weer apart voor lopen. Onhandig ook nog met zo'n grote doos. Ik vond het maar niks. Vaak zitten er dan ook nog dingen in, waarvan je denkt: "Wat moet ik er mee?" Vroeger bestonden die dingen ook niet. Uitwas van de cadeautjescultuur in ons land. Nou om een Kerstpakket op te gaan eisen vind ik niet normaal. Je verdient toch geld ook als je werkt. En als je ervan over hebt kun je je baas ook een kerstpakket geven, want die heeft jou werk gegeven. Je kan het ook omdraaien en dan is de baas ook blij :-)  .

gerbera
door gerbera Dec 19, 2016 om 22:19
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als u dan zo begaand bent met mensen die niets hebben zou ik het juist aannemen en het hen schenken.
En vroeger kreeg ik ook al een kerstpakket.

En als je ervan over hebt kun je je baas ook een kerstpakket geven, want die heeft jou werk gegeven. Je kan het ook omdraaien en dan is de baas ook blij :-)

Als deze geen werknemers heeft verdient die ook niets en zal die zelf werk moeten zoeken, al dan niet met een kerstpakket.

Ma
door Marimelda - Dec 18, 2016 om 22:57
58 Antwoorden / 11 Vragen

Hebben vrijwilligers wel een werkgever?

akkerdistel
door akkerdistel Dec 19, 2016 om 13:15
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nope, allemaal uitkeringstrekkers hier. Zo, jouw vooringenomenheid is ook weer bevestigT.

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 13:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel :-D
@marimelda :-(

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2016 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marimelda

Hebt u eigenlijk wel iets van het topic begrepen?

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 13:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het kwintje valt heel traag bij haar.

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2016 om 23:28
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@Marimelda, vroeger bestonden die kerstpakketten juist wel! Het was altijd fantastisch om de kerstpakketten voor het personeel uit te zoeken. Het konijn b.v.: daar moesten de pootjes nog aanzitten, als bewijs dat het geen poes was. Maar ik ga hier alleen maar op in omdat het lijkt dat je de context van het topic niet echt begrijpt. Ik heb in ieder geval, zolang het op de site mag blijven staan, genoten van het Topic, vol met humor. En dat is vandaag de dag onbetaalbaar, kan geen Kerstpakket tegenop.

tijger1
door tijger1 Dec 19, 2016 om 00:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad. Tijdens mijn werkzame leven stelde ik het altijd op prijs een kerstpakket te krijgen. Maakte niet uit wat er in zat. En of je het al dan niet moeilijk thuis kreeg. Iemand, de werkgever, had moeite gedaan dat uit te zoeken en te geven, zou me schamen om dat te weigeren, omdat wellicht elders anderen dat niet kregen. Dan maak je maar zelf een pakket(je) om dat weer aan anderen cadeau te doen.

gerbera
door gerbera Dec 19, 2016 om 10:43
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@Tenormin, u snapt het. Er wordt al zo weinig gelachen, een beetje humor, ook hier, kan geen kwaad;-)) Overigens mijn kerstpakket werd netjes thuis bezorgd. Ja dat soort werkgevers had je toen nog.

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 14:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het ooit een kerstpakket met veel moeite naar huis toe gesleept. Thuis opengemaakt, zat er een rugzak in :-) (en ook nog heel handige dingen voor een wandelaar/kampeerder)

tijger1
door tijger1 Dec 19, 2016 om 15:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@costnix. Schitterend.

Ma
door Marimelda Dec 19, 2016 om 21:54
58 Antwoorden / 11 Vragen

De humor zie ik er ook nog wel van in. Maar kerstpakketten zijn aan mij niet besteed. Sorry, ik heb er niets mee. Dat kwam door het te grote pakket. Kon best wat minder. Tevreden met genoeg. Ontevreden met een teveel. Ik heb het zelf in ieder geval niet over een tekort gehad, haha. En wat dan nog? Mijn jongste broer zei altijd: "Brand is erger!" Ja, toch?

r.kemperman
door r.kemperman - Dec 19, 2016 om 07:44
423 Antwoorden / 4 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy Dec 19, 2016 om 09:14
7196 Antwoorden / 3 Vragen

De afbeelding zal wel beschermd zijn.

Topantwoord

costnix
door costnix - Dec 19, 2016 om 09:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U bent trekkende aan ons been, is het niet? :-D

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 19, 2016 om 10:38
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Helaas stagiair was te duur , dit is de oplossing niks ;-))

ma
door maarten heest Dec 19, 2016 om 17:12
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ha MARITA5, het watermerk van de eigenaar van de foto staat er op dus of die hier zo blij mee is?

reflecs
door reflecs Dec 19, 2016 om 17:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@maartenheest, hier is dit watermerk juist voor bedoeld denk ik :) Mocht iemand een licentie willen, dan kan hij direct naar de site.

ma
door maarten heest Dec 20, 2016 om 10:24
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo REFLECS, is dat nou een grap of meent u het serieus? Dat watermerk geeft uiteraard aan dat je de afbeelding -met of zonder watermerk- nergens mag gebruiken want er zit auteursrecht en/of portretrecht op.

Cookies
door Cookies Dec 20, 2016 om 11:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@MH: je zit er naast.

ma
door maarten heest Dec 20, 2016 om 13:30
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ha Carool, ik denk dat u als hardwerkende vrijwilliger nog even uw kennis op het gebied van auteursrecht en portretrecht bij moet spijkeren zodat u in voorkomende gevallen u wel een feitelijk juist antwoord kunt geven. Op deze manier wordt het nooit wat met uw kerstpakket...

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Dec 19, 2016 om 10:54
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is toch DISCRIMINATIE van de bovenste plank?????
 Laat ik daar nu net niet bij kunnen komen, die plank hangt voor mij net iets te hoog. Denk ook dat mijn Kerstpakket daar op staat;-))

costnix
door costnix Dec 20, 2016 om 00:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De inhoud van dat pakket is het laddertje, dat u er voor nodig heeft :-)

gerbera
door gerbera Dec 20, 2016 om 11:14
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ik dacht al....das pech m'n laddertje weg. Hebben ze expres gedaan de glupers;-))

hansje klein
door hansje klein - Dec 19, 2016 om 11:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hartstikke leuk deze topic, die laat zien hoeveel creativiteit er onder ons schuilgaat.

Dat de topic niet, zoals iemand al vreesde, gesloten werd, geeft mij nog hoop, dat de redactie de volgende stap (nog) kan/gaat doen en net zoals ik hier, jullie allemaal pretige feestdagen wens en vooral minder problemen in het nieuwe jaar voor betroffen vraagstellers, maar die laatste wens zal eerder een niet-vervulbare wens blijven.

pe
door pebk - Dec 19, 2016 om 12:19
581 Antwoorden / 0 Vragen

Het is flauw, maar u heeft helaas geen recht op een kerstpakket. (link) Dat heeft niemand, ook de vaste werknemers niet.

Er zal vast een reden zijn. Misschien werken er wel honderden vrijwilligsters voor de verschillende fora van de NPO. De NPO hoeft natuurlijk niet iedereen een kerstpakket (van onze belastingcentjes) aan te bieden.

costnix
door costnix Dec 19, 2016 om 14:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En weer eentje die er, met open ogen, er met beide benen intrapt :-P

pe
door pebk Dec 19, 2016 om 15:23
581 Antwoorden / 0 Vragen

't Is maar wat je humor noemt...

costnix
door costnix Dec 20, 2016 om 00:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U ziet er de humor, doordat u er in bent getrapt.

ko
door korenbloem2000 - Dec 19, 2016 om 15:43
33 Antwoorden / Vragen

Een kerstpakket ontvangen is géén recht, maar een gunst.
Maar dat er onderscheid wordt gemaakt, zodat vrijwilligers geen pakket ontvangen is een kwalijke zaak....

hansje klein
door hansje klein - Dec 19, 2016 om 17:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

WAARSCHUWING aan al die V&B-deelnemers, die een pakketje, zoals hierboven meervoudig beschreven, hebben toegestuurd gekregen:

Bent u er werkelijk van overtuigd, dat u nu niet aan een abonnement vastzit? Ik heb al eerder aangekondigd NOOIT meer op hulproepen van dit soort dommerikken te reageren. Rechtsbijstandsverzekeraars blijken dit ook niet meer als case aan te nemen. Op mails naar de verzender van de pakketjes wordt inmiddels niet meer gereageerd. Vind V&B bij de KvK overigens óók niet. Het gaat dus om een uiterst on-serieus bedrijf. U bent gewaarschuwd en kunt natuurlijk nog Klacht.nl of Klachtenkompas.nl inlichten. Daarnaast blijkt bij nader onderzoek V&B géén keurmerk te hebben. Voor het delict discriminatie is m.i. de Nationale Ombudsman het juiste adres.

Ik hoop, dat komende dagen Post.nl niet bij mij zal aanbellen en ik óók met een ongewenst Kerstpakket wordt opgescheept, want wanneer jullie al niet meer verderweten en @Mein33 al het land heeft verlaten ........ wie helpt dan nog?

tijger1
door tijger1 Dec 19, 2016 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien komt dan @1953 wel weer in beeld.:-))

tenormin
door tenormin Dec 19, 2016 om 23:01
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Laat de gravin, 1953, en wat voor namen even lekker uit beeld @tijger1, was/is net zo rustig. ;-)

gerbera
door gerbera - Dec 19, 2016 om 22:30
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Nou mensen genoeg gelachen, hup aan het werk maar weer. Er zijn nog zeker 10 wachtenden vóór u.;-))))

tenormin
door tenormin Dec 19, 2016 om 23:07
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Gerbera, liefste der bloemen (mits met een draad bijeen gehouden); wil wel graag nog even doorgaan hoor, deze grauwe dagen voor de Kerst: @carola.83 is toch een cadeautje? Met lef, ook dat nog. "Aan het werk" kunnen we het hele jaar nog, waar ter wereld onze forumleden zich ook bevinden! Hoewel, mijn tablet heeft de geest gegeven. Alleen, alweer, aan de Kassa site! Gelukkig nog PC bij de hand, anders....

gerbera
door gerbera Dec 19, 2016 om 23:20
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Graag zou ik ook nog ff doorgaan maar ben bang dat ik dan helemaal los ga. Ik mag deze humor wel en moet me al zo inhouden. Overigens een nieuwe tablet.......zou ook wel een leuk kerstpakket zijn.;-))

tijger1
door tijger1 Dec 19, 2016 om 23:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Maar dat ding hebt u toch nog niet zolang?

Cookies
door Cookies Dec 20, 2016 om 00:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een tablet met in grote rode letters VARA dwars over je scherm? Nee, dank je.

costnix
door costnix Dec 20, 2016 om 00:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera: ga vooral door, ga gewoon helemaal los :-)

gerbera
door gerbera Dec 20, 2016 om 06:22
7368 Antwoorden / 14 Vragen

oor lle omantische ktiviteiten

Ma
door Mat Matheij - Dec 20, 2016 om 00:08
986 Antwoorden / 3 Vragen

Of hiermee enig doel bereikt wordt is nog maar de vraag maar ongetwijfeld de meest kleurrijke pagina van het jaar met als ongetwijfelde topper het poesje uit de doos van Zoekster1. Ik zou bij Giel Beelen langsgaan of Matthijs van Nieuwkerk die zitten beiden in de 450.000 plusreeks, krijgen geen kerstpakket hoogstens een bonus op dat toch al riante salaris.

gerbera
door gerbera - Dec 20, 2016 om 06:17
7368 Antwoorden / 14 Vragen

nog eentje dan;
(geheel rechts mijn half gare broer, vandaar dat die er ook maar half op staat)

marita5
door marita5 Dec 20, 2016 om 09:02
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , ook u en familie prettige feestdagen en een gelukkig , gezond 2017 gewenst .

Cookies
door Cookies Dec 20, 2016 om 10:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie jou helemaal niet of de foto staan, dus jij bent die hele gare dan?;-)

Apetjoek
door Apetjoek Dec 20, 2016 om 10:21
234 Antwoorden / 16 Vragen

U moet maar zo denken  : elk huisje heeft zijn kruisje oftewel er is overal wel iets mis .

gerbera
door gerbera Dec 20, 2016 om 10:47
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@carola83, U heeft ook alles door;-)) maar ik ben die halve zool van die halve gare.
@kowalski, er is niets mis met die halve gare, je kan best wel lachen met hem.

marita5
door marita5 - Dec 20, 2016 om 09:24
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Voor iedereen ,

Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar gewenst .

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2016 om 11:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De kerstkadootjes zijn wat eerder dit jaar, het verkeer zat mee.

tenormin
door tenormin Dec 20, 2016 om 13:08
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Leuk @carola, de koerier is juist langs geweest. Heel erg bedankt voor de warme, geitenwollen sokken. ;-)

Redacteur
door Redacteur - Dec 20, 2016 om 13:48
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic betreft geen consumentenvraag en wordt om die reden dan ook gesloten.
Uiteraard wenst de redactie jullie alvast fijne feestdagen!

- Redactie