Sv
door SvenVerburg Nov 15, 2018 om 18:07
Geldzaken & recht

Heb een incasso gekregen van een duits bureau over iets wat ik niet heb gekocht.

Heb dus vandaag een incassobrief ontvangen van een of ander Duits incassobureau over bestellingen op amazon.de die ik zelf nooit heb geplaatst. Waarschijnlijk heeft iemand anders bestellingen geplaatst onder mijn naam en op mijn adres. Wat kan ik nu doen?

6014 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 15, 2018 om 18:19
16838 Antwoorden / 108 Vragen

Iemand uit uw gezin, of andere "grappenmaker" die meer wist van u of een hak wilde zetten? Naam incassobureau, misschien kan een ander hier dan achterhalen of het nep is.

edrick3
door edrick3 - Nov 15, 2018 om 18:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Waarschijnlijk heeft iemand anders bestellingen geplaatst onder mijn naam en op mijn adres.

Dat lijkt me toch niet, of heb je onverwachte pakketjes ontvangen?

Ter lezing:

Ik ken de rekening niet

Heeft u geen overeenkomst met de schuldeiser of twijfelt u hieraan? Vraag hierover informatie op bij het incassobureau, zodat u de rekening kan controleren. Vraag ook om een kopie van de overeenkomst.

Heeft u geen geldige overeenkomst gesloten? Laat dit schriftelijk aan het incassobureau weten. Stuur een aangetekende brief (voorbeeldbrief onbekende rekening), waarin u aangeeft dat u niet degene bent die de overeenkomst heeft gesloten en dat de vordering onterecht is. Bewaar een kopie van uw brief en het verzendbewijs.
(Bron)

Ter info (weliswaar oud) : https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/onterechte-vorderingen-van-incassobureaus

Sv
door SvenVerburg Nov 15, 2018 om 21:15
Antwoorden / 1 Vragen

is op duitse webshops gedaan met als betaalmethode: Amazon Pay en daar gebruiken ze blijkbaar automatische incasso met een iban nummer. Heb de pakketjes nooit aangenomen dus dit is heel raar

marita5
door marita5 - Nov 15, 2018 om 18:30
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo SvenVerburg ,

Lees hier de gegeven antwoorden , klik op de rode regels .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/duitse-incasso-amazon

Ps : u kunt ook inlichtingen vragen bij ECC, aangezien Amazon in Duitsland is gevestigd .

https://www.eccnederland.nl/nl/ik-wil-contact/contactgegevens

Lsk520
door Lsk520 - Nov 15, 2018 om 20:23
827 Antwoorden / 2 Vragen

Onzin, als je bestellingen doet bij Amazon dan moet je direct betalen. Dit verhaal klopt niet en is gewoon van een oplichtertje

Sv
door SvenVerburg Nov 15, 2018 om 21:16
Antwoorden / 1 Vragen

Onzin, is op duitse webshops gedaan met als betaalmethode: Amazon Pay en daar gebruiken ze blijkbaar automatische incasso met een iban nummer. Heb de pakketjes nooit aangenomen dus dit is heel raar

lottesanne
door lottesanne Nov 16, 2018 om 14:04
438 Antwoorden / 47 Vragen

Nou, nou, LSK520wat een boude opstelling. Je ziet bij de link van Maritas dat dit blijkbaar vaker gebeurd. Je moet eens wat minder vooringenomen zijn.

diumenge
door diumenge - Nov 15, 2018 om 21:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is heel simpel. Wie eist, bewijst.

Je zegt niets besteld te hebben, laat ze het tegendeel maar bewijzen.

Dat is dan ook het enige wat je moet mededelen: niets besteld, bewijs het tegendeel maar.

Verder geen informatie verstrekken en alles wat ze je sturen bewaren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 16, 2018 om 04:39
16873 Antwoorden / 202 Vragen

In beginsel zou u niets behoeven te doen maar het opvolgen van het al door @Edrick3 en @MARITA5 gegeven uitgebreide advies met verwijzingen is ook mijn advies. En als ook gezegd: wie eist bewijst.
Maak in uw aangetekend te verzenden brief wel de opmerking dat u het incassobureau aansprakelijk stelt voor de door u nu in deze resp. vorder die kosten. U wordt immers op kosten 'gejaagd'.

(Bij helemaal niets doen loopt u kans dat men het u lastiger gaat maken).

panter22
door panter22 - Nov 16, 2018 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is het nu: Bestelllingen op Amazon.de of op een andere site besteld met Amazonpay.
Als er iemand op jouw naam en jouw adres een pakjes heeft besteld en jij of je huisgenoten hebben geen pakjes gekregen, dan kan er een ander bezorgadres opgegeven zijn.
Op Amazon.de kun je inloggen als je al eerder iets gekocht hebt. Daar moeten dan die pakjes vermeld zijn.
Heb je al gevraagd aan dat incassoburo naar een kopie van de bestelling?

mo
door mof - Nov 16, 2018 om 14:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niets, als u niets heeft besteld moeten zij toch het tegendeel kunnen aantonen. Een incassoburo is maar een incassoburo. Misschien bestaat het wel niet eens en sturen ze lukraak brieven in de hoop dat mensen erin trappen en betalen. Oude oplichterstruuk.

la
door lady100 - Nov 16, 2018 om 14:54
12 Antwoorden / 0 Vragen

Een persoon(sonen) hebben op u naam en adres voor het bestellen van goederen bij de firma Amazon u kunt zich telefonisch of prsoonlijk het Juridische Loket inschakelen voor informatie naar aanleiding van een duitse incassobureau een brief heeft ontvangen.

diumenge
door diumenge Nov 16, 2018 om 16:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onbegrijpelijke wartaal.

he
door henkie.penkie - Nov 16, 2018 om 19:15
149 Antwoorden / 0 Vragen

Een Duits incasso bureau heeft niet de bevoegheid om in Nederland te incasseren. Deze zijn door de Nederlandse staat niet voor beédigd. Heb je aanmaning via mail gekregen dan is deze niet rechtsgeldig en kan het ook een Phissing mail zijn. Let hiermee vooral op. Als je aanmaningen gestuurd krijgt wordt deze meestal aangetekend vertuurd en een per gewone post en niet via een mail. Verder gewoon weg niet betalen ze hebben geen voet voor op te staan.

diumenge
door diumenge Nov 16, 2018 om 19:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Haha, en Nederlandse incassobureaus zijn wel beëdigd volgens jou dus?

tijger1
door tijger1 Nov 16, 2018 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henkie

Uiteraard mag een aanmaning wel per mail. En het barts in Nederland van incassobureaus, die dus helemaal niet beëdigd hoeven te zijn. Net zo min als Duitse. En ook Duitse mogen hier incasseren.