saartje 62
door saartje 62 Feb 15, 2014 om 17:12
Geldzaken & recht

HELP

HELP, kan iemand mij helpen ik heb al vier keer mijn rekeningnummer aan de belastinsdienst doorgegeven , maar ze begrijpen niet dat mijn man en ik een en/of rekening hebben en dus het zelfde nummer hebben heb al bankgegevens , ID kaart bankafschrift e.d. Opgestuurd maar dat vragen ze al drie keer ik weet niet meer wat ik moet doen

6021 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 15, 2014 om 17:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vervelend, maar hoe zou iemand hier daar bij kunnen helpen?

Je zal toch echt de BD moeten overtuigen... bel ze eens.

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2014 om 17:24
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Bel ze en maak een bezoekafspraak op hun kantoor in je omgeving, als dit niet werkt ........... dan weet ik het niet. Als ze moeilijk doen, gewoon doorduwen.

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2014 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo saartje62,

Rustig blijven!

Gewoon je nummer weer insturen als ze daar om vragen.

Ze komen er echt wel een keer achter.

Bel anders de Belastingtelefoon eens en leg het 'probleem' voor.

Suc6

Goed weekend.

getty
door getty - Feb 15, 2014 om 18:04
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Eerst officiële klacht indienen bij de belastingdienst, levert dit niets op dan klacht indienen bij de nationale ombudsman.

ph
door philip36 - Feb 15, 2014 om 18:10
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Is uw naam op de copy van de en/of rekening identiek aan die op ID kaart en volledig te lezen?
Ook voorletters?
Vraag anders aan de bank een verklaring dat bankrekening ook op uw naam staat.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 15, 2014 om 19:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u de volledige te naam stelling opgeven, dus beide volledige name\?

valerius-2
door valerius-2 - Feb 15, 2014 om 19:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u dan wel de volledige te naam stelling, dus ook de 2e naam met het nummer mee gegeven?

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2014 om 19:36
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Vraagsteller heeft: "dus het zelfde nummer hebben heb al bankgegevens , ID kaart bankafschrift e.d. Opgestuurd" al opgestuurd, je zou toch redelijkerwijze kunnen aannemen dat de BD dan toch over de juiste info beschikt ..............

saartje 62
door saartje 62 - Feb 15, 2014 om 19:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor Uw adviezen ga er zeker wat mee doen

di
door digioma - Feb 16, 2014 om 00:08
646 Antwoorden / 29 Vragen

Saartje, mijn man en ik hebben ook een en/of rekening, maar elk een eigen inkomen.
Ook al is dat alleen AOW (zoals bij ons) of geld uit werk, pensioen of uitkering; iedereen wordt persoonlijk aangeslagen.
Je hebt toch ook een eigen burgerservicenummer (vroeger sofinummer). Nu moesten we afgelopen periode voor de jaaropgave ook weer elk een ander nummer doorgeven.
Misschien gaat het daar mis? Je kunt gerust de belastingtelefoon bellen en e.e.a. zo duidelijk maken.
Bij ons is dat direct goedgekomen.
Anders zou ik het niet weten... succes.
PS. Je quiltje staat op z'n kant!

re
door remi1 - Feb 17, 2014 om 12:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben hetzelfde probleem met ze. Heb vandaag voor de DERDE keer een kopie bankafschrift en id. opgestuurd. We hebben al sinds november geen geld ontvangen en dat zit er de komende zes weken ook niet naar uit dat het wordt gestort. Gek worden we ervan !!!! En met bellen naar de belastingdienst kom je ook niet verder. En dan durven ze ook nog te vragen aan het einde van een telefoongesprek met ze: hebben we u naar tevredenheid geholpen ? NEEEEEEEEE !!!!!!!!

pe
door pebk - Feb 17, 2014 om 12:56
581 Antwoorden / 0 Vragen

Het scheelt misschien veel stress wanneer je een tweede bankrekening te opent. Het hoeft niet veel te kosten. Wat er op binnenkomt gewoon doorboeken naar je gedeelde rekening en klaar.

audb
door audb - Feb 17, 2014 om 12:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik wil bijna zeggen ga opzoek naar iemand met een stevige geestelijke beperking en leg het aan hun uit die zullen beter reageren.
Op een of andere manier wekt hun computer systeem namelijk niet goed waardoor wij burgers brieven krijgen die nergens opslaan.
Zo moet me zuster haar rekening nummer doorgeven omdat die niet klopt(?) terwijl ze gewoon zorgtoeslag krijgt.
En schrijvend denk ik dat het mogelijk verband houd met de met de IBAN nummer !
Het kan zijn dat de bank en in onze geval de ABN-AMRO het nummer niet goed heeft doorgegeven.

ddr
door ddr - Feb 17, 2014 om 13:23
6 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de slogan ook weer van de belastingdienst ?
Makkelijker kon het toch niet!!

Wij hebben jaren sinds ons trouwen ( 1981 ) het zelfde nummer.
In 1988 begon ik een eigen bedrijfje.
Hiervan dus een apart rekeningnummer.
Alles netjes apart gebleven.

In 2004 is de eigen zaak gestopt en misschien raad u het al....... prive komt het ene op de oude zaken rekening en het ander op de prive rekening.

Nu kreeg ik van de week een brief van de belastingdienst waarin verteld wordt dat er voortaan maar 1 nummer per persoon gebruikt gaat worden. Eindelijk !!
Dat wat ik zelf niet voor elkaar krijg gaat nu dan toch gebeuren.

Tja makkelijker kan het niet als je als burger zelf je goede gegevens geeft.
Nu nog iemand die het goed verwerkt !!

tr
door trofaiac - Feb 17, 2014 om 13:28
57 Antwoorden / 4 Vragen

Een vraag van mijn kant..... is het wel tegelijk de Belastingdienst die daarom vraagt???

Anders zou ik, zoals enkele al zeggen, een bezoekje brengen aan de dichtbij zijnde loket van de BD bij u in de buurt.

carryoncarry
door carryoncarry - Feb 17, 2014 om 15:52
10 Antwoorden / 2 Vragen

Hier ook zo, 3x het nummer ingevuld met grote uitroeptekens en.... even wakker worden aub. Daarna geen post meer.

sc
door schumi70 - Feb 17, 2014 om 17:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

tja u bent niet de eerste,ik eerst een overstap service toen ging het ook mis,want de belasting erkend het nieuwe rekening nummer niet,nu 6 maanden later een nieuwe controle mijn vriendin alles op gestuurd en ik ook bank afschrift en kopie id en weer een maand later geen geld want rekening nummer niet bekend,mijn oplossing log in het digicode van je belastingen want je doet ook de aangifte van je belastingen,en alles komt goed,maar nee de belasting dienst maakt het lastiger zo hebben weer een maand rente erg vind ik het.

stemanski
door stemanski - Feb 17, 2014 om 22:20
15 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem bij de hand gehad.
De 3e keer heb ik alles in drievoud opgestuurd met de melding erbij dat ze de eerst volgende 2 brieven niet hoeven te versturen, maar gewoon deze gegevens meerdere malen moesten bekijken.
Gevolg: na 10 werkdagen werd de eerste betaling gestort (net vandaag). Het gaat nu eerst om de betaling van februari van de voorlopige teruggaaf, maar binnenkort moet daar ook de achterstand en de toeslagen bijkomen.
Het adres van de belastingdienst is een antwoordnummer, dus je kan de envelop zoveel vullen als je zelf wilt.
Heel veel succes.

be
door bertil12 - Mar 5, 2014 om 12:43
29 Antwoorden / 0 Vragen

Even terug naar af: staat de rekening echt op uw BEIDER naam ????...
staan de namen op het afschrift vermeld?
Of staat de rekening op naam van uw man en heeft hij u gemachtigd gebruik te mogen maken van de rekening , in dit geval betaald de belastingdienst dus NIET de bedragen op die rekening van u.