mi
door mij1234 Mar 24, 2012 om 07:25
Geldzaken & recht

Herroepen lidmaatschap

ik heb een aanmelding gedaan voor een lidmaatschap voor het Nederlands Belgisch Centrum,maar omdat naderhand bleek dat we het niet nodig hebben, wil ik er vanaf zien.
De aanvraag is 15 maart gedaan,de papieren zijn opgestuurd,waren 17 maart binnen en 20 maart heb ik de betaling gedaan.
De opzegging was 22 maart per mail.
Nu krijg ik een mailtje terug dat ik de 7 dagen om het aangetekend te ontbinden overschreden heb,dus ik krijg mijn geld(120 euro) niet terug.
Nu is mijn vraag:
wanneer gaat het lidmaatschap in,met de aanmelding of na betaling?

1581 7 Rapporteer

mastag
door mastag - Mar 24, 2012 om 08:43
955 Antwoorden / 19 Vragen

Vanaf de aanmelding gaat het lopen, want dat staat ook op de site "De eenmalige registratie leidt meteen ook tot automatisch lidmaatschap " en dit staat er ook
"de opzegging conform de bepalingen van Richtlijn 97/7/EG aangetekend wordt betekend binnen een termijn van zeven dagen volgend op de electronische registratie. "

Kortom je was niet binnen ! 7 dagen maar op dag 7 en hebt het ook niet aangetekend gedaan zoals gewenst. Ook al zou je het per mail hebben gedaan, je was 1 dag te laat.

Mastag

mi
door mij1234 - Mar 25, 2012 om 10:01
24 Antwoorden / 12 Vragen

jammer dat er niets aan gedaan kan worden,helaas mijn centen kwijt,bedankt voor je antwoord

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2012 om 12:45
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Bewaar wel de schriftelijke (of geprinte email) als bewijs dat je hebt opgezegd. Heb je geen (schriftelijk)bewijs gehad, vraag daar dan alsnog om. Dit om problemen te voorkomen als hun boekhouding niet klopt en die van jou wel!

mi
door mij1234 - Mar 25, 2012 om 13:39
24 Antwoorden / 12 Vragen

Heb ik inderdaad niet,ga ik meteen even regelen,anders zit ik er nog een jaar aan vast en dat zit ik dit jaar al tegen mijn zin!

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2012 om 16:05
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Als er bij deze lieden nu een algemene voorwaardenwijziging komt en je wordt daarover geïnformeerd, dan kun je als deze datum eerder is als je opzegdatum per datum wijzing voorwaarden alsnog eerder opzeggen. De wijziging moet wel in jou nadeel zijn.

mi
door mij1234 - Mar 25, 2012 om 19:24
24 Antwoorden / 12 Vragen

sorry,maar dat snap ik niet,ik ga er gewoon van uit dat we er een jaar aan vast zitten en ik hoop op een schriftelijk bewijs van opzegging.
ik geloof niet dat ze een restant terug storten.
bedankt weer

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2012 om 19:58
11544 Antwoorden / 51 Vragen

mij1234,

een korte uitleg "wijziging voorwaarden".

recentelijk wijzigde mijn bank de voorwaarden van het een jeugdspaarrekening in ons nadeel. Op grond van dat feit kan je de rekening stoppen (die eigenlijk vast stond).

Daarom als de voorwaarden wijzigen in jouw nadeel vóórdat de einddatum van jouw opzegging is bereikt, kan wijziging voorwaarden je eerder van je verplichting afhelpen.

Bewaar je bewijs van opzegging heel goed.