ma
door marineke May 12, 2007 om 19:55
Geldzaken & recht

HM factuur

Ik ontving een factuur van HM, (ik weet niet eens wat het is) terwijl ik er niets gekocht heb.

Wat moet ik doen?

1782 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marineke,

Kun je hier wat meer gegevens plaatsen:

volledige naam

straat

postcode

plaatsnaam

giro of banknummer

produkt

dan kan ik het wellicht voor je opzoeken.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag read, de factuur komt van H7M klantenservice, postbus 40096 zwolle. Er staat op: vorig saldo, 99,60, factureringskosten 1,00 en je saldo op 30-04 2007is 100,60.

factuurdatum is 09-05-2007, er staat ook een klantnummer en een pincode.

ik heb nooit een pincode aangevraagd en ook geen klantnummer.

is dit soms een nep-factuur?

Hebben jullie hier al meer van gehoord? Ik ban pas verhuisd, zou het daar mee te amken hebben?

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

onder naam HM daar kom ik verschillende dingen tegen,

Wat is het voor bedrijf en wat wordt er (voor artikel of dienst) gefaktureerd ?

Als je er niets gekocht heb zou ik even contact met ze opnemen, wellicht hebben ze fout gemaakt of iemand heeft jou gegevens misbruikt, als je weet wat er gebeurd is dan weet je wat je er aan kunt doen of kunnen we je hier verder helpen wellicht.

Met deze sumiere info is er ook niet veel van te zeggen....

Groetjes,

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het betreft een thuiswinkel/postorder,

dus ik verwacht dat het van de vorige eigenaar was, als jij er pas bent komen wonen.

Even contact opnemen en zaak rechtzetten dus ..........

Thuiswinkel H&M

Groetjes,

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Stacey,

Bedankt voor je reactie, ik ga contact zoeken met die thuiswinkel en een klacht indienen.

Het aparte is dat die factuur juist op mijn oude adres staat, daar wonen al sinds 10 april nieuwe mensen. Dus het is wel duidelijk dat het niet klopt.

Ik vind dit soort dingen alleen zo zonde van mijn tijd.

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien alle eerdere antwoorden, als de nieuwe bewoners jou oude gegevens misbruiken, krijg jij de rekening, dus stuur een brief, en liefst met verhuisdatum, want dan bewijs je dat er gefraudeerd word, dus ze hebben iets met jou gegevens gekregen en misbruikt!

Betaal niets, maar reageer wel.

ve
door verwijderd - May 18, 2007 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb zo'n zelfde factuur ontvangen op 12 mei voor een bedrrag van 99,40 euro. Ik woon al 7 jaar op het zelfde adres. Dit heeft niets met oude of nieuwe bewoners te maken, dit is gewoon een geval van fraude.

Betaal niets.

Ik heb aangifte gedaan bij de politie en vervolgens kopie van de aangifte naar HM klantenservice gestuurd. Dit op aanraden van HM zelf. Nu maar afwachten......

ve
door verwijderd - May 20, 2007 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Elsje,

Ik ben ook bij de politie geweest voor een aangifte.

H&M Mailde mij dat er iemand op het afhaalpunt in den Haag iets op mijn naam gekocht had en raadde mij aan naar de politie te gaan en het aangifteformulier naar hen op te sturen. Dat kostte mij meer dan een uur.

Op de vraag waar ik het aangifteformulier precies heen moest sturen, heb ik nog geen antwoord.

Ik heb ook contact gehad met de advocaat van de thuiswinkel zoals Stacey mij aanraadde. In mijn geval komt het wel goed denk ik, net zoals bij jou.

Toch vind ik het raar dat twee maal op rij bij H&M voor een bedrag van rond de honderd euro wordt gefraudeerd. Heeft H&M geen goede controle? Ik zou wel eens willen weten of zoiets vaak voorkomt en hoe het kan dat iemand mijn persoonsgegevens (welke eigenlijk?)zomaar kan gebruiken.

Elsje, Ik vond het fijn dat je reageerde en ben benieuwd hoe jij eigenlijk bij mijn vraag kwam, via google?

ve
door verwijderd - Jun 14, 2007 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nummer drie bij deze. Lijkt een 'beetje' lek systeem, dat H&M
online shoppen. Lekker makkelijk als je iets op kan halen en ergens
anders de factuur heen kan laten sturen.

Anyways, ik gebeld en met een vriendelijke vrouw gesproken.

Klantnummer is geblokkeerd (stond ook een telefoonnummer bij vermeld die toch echt niet van mij was, als ze slim zijn was het een prepaid nummer) en ook ik mag aangifte doen.

H&M gaat zelf onderzoeken wat er aan de hand is en de factuur schrappen. Wat dat onderzoek inhoud weet ik eigenlijk niet. Ze raadde aan om aangifte te doen en het aangifte bewijs op te sturen naar de klantenservice (adres staat bovenaan de factuur). Nou, dan maar weer de stad in. Leve de creditcard!

ve
door verwijderd - Jun 14, 2007 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Politie wil geen aangift doen met enkel een factuur als 'bewijs'. Heb nog eens met H&M gebeld en ze zouden contact met mij opnemen.

Helaas heb ik het telefoonnummer niet weten te achterhalen wat bij het account stond. Email adres wel; een of ander hotmail account met mijn naam erin.

Pakketje was ergens afgehaald maar blijkbaar doet de H&M dan niet aan controle wie zoiets afhaalt. Lekker makkelijk.