chouffebier
door chouffebier Jan 12, 2008 om 01:25
Geldzaken & recht

Hoe een verplaatst programma van IB2006 van de belastingdienst opstarten

IK heb mijn programma van de belastingdienst IB2006.exe met al de file's die daarnij horen verplaatst.

Nu kan ik het programma nog wel opstarten maar het programma kan mijn ingevuld formulier niet vimden.

Als ik het programma start, vraagt het programma om mijn  persoonlijke gegevens (die ik vorig jaar al had ingevuld)

Hoe verder?

Staat de vraag hier op de goede plaats of moet ik deze bij software vragen stellen?

585 10 Rapporteer

dirck
door dirck - Jan 12, 2008 om 13:13
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ten eerste is het nooit verstandig om geinstalleerde programma's zonder reden te verplaatsen. (bij het installeren worden er ook allerlei belangrijke dingen in het Register gezet en die verwijzen weer naar de oorspronkelijke locatie binnen Windows)

Als je de map weer op de oorspronkelijke locatie neerzet, kijk dan eens of de ingevulde formulieren wel weer gevonden worden.

Je persoonlijke gegevens staan waarschijnlijk in het Register en verwijzen naar de oorspronkelijke locatie.
Nu je de map verplaatst hebt, moet je alles dus weer opnieuw invullen.

Zet de map weer terug op de oude locatie en alles zal weer goed werken. (ik zal voor je duimen)

Groet, Dirck

chouffebier
door chouffebier - Jan 12, 2008 om 13:15
32 Antwoorden / 27 Vragen

je antwoord is logisch, het doen is iets anders als je niet weet waar het programma stond.

freya
door freya - Jan 12, 2008 om 13:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het belastingprogramma wordt 'Normaal' gesproken in de map C:\BDIENST\2006 geïnstalleerd. Andere jaargangen uiteraard in een map met een ander jaarnummer. Als je bij de installatie een andere schijf hebt gekozen, zou de driveletter anders kunnen zijn.

Freya

dirck
door dirck - Jan 12, 2008 om 13:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad, bij mijn ouders staat het ook onder C:\Bdienst\2006

Dus niet onder Progam Files.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 12, 2008 om 14:04
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Als u klaar bent met het invullen en u sluit het programma af, dan ziet u dat van die sessie de volgende bestanden naast de uirgepakte bestanden erbij zijn aangemaakt:
01300180.ADB
01300180.IBD

In deze bestanden moet data staan welke op uw invulling betrekking hebben.

Bij het uitpakken wordt ook nog ib2006.gui aangemaakt.

Deze bestanden zult u dus aan moeten treffen.

Tot dusver deed ik aangifte via flop.
Van deze flop maak ik altijd eerst een kopie op HD in een map.
Daarna pak ik de flop pas uit.
Bij de uitgepakte bestanden vind je dan 1 met de datum van uitpakken en 2 met de datum van opslaan van de ingevulde gegevens.

Hardware ERror MAN.

ja
door janb0 - Jan 12, 2008 om 14:43
6 Antwoorden / 0 Vragen

Als je alle bestanden uit de map hebt verplaatst zijn alle gegevens (dus ook de aangifte) meegenomen, als je dan het aangifteprogramma start zou met met de knop "open bestand" je aangifte moeten kunnen openen, zo niet dan is er mogelijk bij het kopieëren wat mis gegaan en zul je moeten zoeken naar jouw aangiftebestanden (deze bestanden hebben als naam je sofi-nummer) en deze naar de programmamap verplaatsen.

Als een van de weinige programma's wijzigt het aangifteprogramma het register niet, dus kun je de bestanden probleemloos verplaatsen.

pintje
door pintje - Jan 12, 2008 om 20:06
48 Antwoorden / 25 Vragen

U start het programma van de belasting 2006 op.

U zoekt het bestand IB2006.IBD, en walla u kunt gewoon verder waar u gebleven was.

Groetjes Pintje.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 12, 2008 om 23:51
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Hee Chaufebier,

Hebt u die drie bestanden welke ik aangaf er nu bij staan bij de rest van de files welke u overgezet heeft? Zo niet, dan is het jammer. Dan wordt het: opnieuw inkloppen.

H.

door 4711 - Jan 12, 2008 om 23:57
885 Antwoorden / 2 Vragen

Iemand wil het van XP naar een andere PC met Linux overzetten...
dus proberen want deze XP is dus niet van Billy Gates....
De 2007 staat er al op alle 2 maar hoe krijg je de 2006 over?
Alleen de gegevens zou voldoende zijn of moet hij over tikken?
Fouten is geen probleem omdat Linux nog vrijwel leeg is....

Het is dus geen gedeelde schijf maar een nieuwe PC...

chouffebier
door chouffebier - Jan 14, 2008 om 18:41
32 Antwoorden / 27 Vragen

WAT KAN HET LEVEN TOCH EENVOUDIG ZIJN.

Het is gelukt !!!

Rechtsonder stond op een gegeven moment Bestand openen.

Toen ik dat deed stonden de nummers van sofinummers daar en na een klik werden ze opgehaald.

Allen Hartelijk dank voor het meedenken.

Een goed belastingjaar voor alle.