va
door vanduin_1 Dec 4, 2010 om 15:26
Geldzaken & recht

Hoe kan dit (kinderkleding webwinkel)

Op de website met kinderkleding Happybee staan de volgende bepalingen die naar ik denk in strijd zijn met de wet.
Hoe kan het dan toch dat deze winkel het predicaat ' beste webwinkel-thuiswinkel awards' heeft.

Heb ik gelijk dat deze bepalingen niet mogen:


- Artikelen die je in de uitverkoop met een korting van meer dan 40% hebt gekocht mogen NIET geretourneerd worden.

-Wanneer aan al deze voorwaarden is voldaan wordt de zending gecrediteerd dmv een creditbedrag op je klantenkaart. Met dit creditbedrag kan je weer een aankoop doen bij Happybee. We kunnen geen ruilingen verrichten op een andere manier.

Met dat laatste bedoelen ze in mijn ogen dat je geen geld terug krijgt.

779 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Volgens mij zijn die voorwaarden niet onwettig. Ze staan keurig op de website vermeld, je weet waar je aan begint. Deze oma koop zeer regelmatig bij Happybee. Ze leveren supersnel, hebben een ruime sortering, leuke aanbiedingen en zeer betaalbare prijzen. Ik heb 1 keer een product gehad wat niet voldeed, en heb dit zonder probleem terug mogen sturen. Keurig geld en postzegels reour ontvangen.
Lees het gastenboek maar, reacties zijn zeer positief.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

vanduin,

In artikel 10 van de algemene voorwaarden staat dat er in geval van retour een tegoedbon wordt gegeven.

Duidelijk dus.

Bestellen betekent derhalve accoord gaan met deze voorwaarden.

Kees.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nog geen antwoord op mijn vraag, mogen deze regels juridisch gezien.
Geldt hier niet de wet koop op afstand die inhoudt dat je binnen 7 dagen mag retourneren en recht hebt op geld terug.

Ze kunnen wel van alles in de algemene voorwaarden zetten.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er staat in Consuwijzer nergens dat je geld retour moet krijgen. Je hebt 7 dagen zichttermijn volgens Happybee en zij geven geen geld maar tegoedbon volgens hun voorwaarden. Lijkt mij dus helemaal legaal.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt Vanden Bosch, dit was waar ik naar zocht. Ik had zoiets al eens gelezen, weet niet meer waar, misschien hier.

Wel raar dat een webwinkel zelf deze wettelijke regels niet kent, en duidelijk klanten zoals gerdamarijke op het verkeerde been zet. En dan prijkt er ook nog een soort van beste webwinkel logo.

Ik wilde iets bestellen maar ik wil er wel zeker van zijn dat als het niet goed is ik gewoon recht heb op geld terug en niet verplicht word daar iets anders te bestellen.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De vraag is uiteraard hoe strak ze eraan vasthouden. Wellicht dat ze na klagen gewoon geld teruggeven.

Maar het is eerder regel dan uitzondering dat Algemene Voorwaarden strijdig zijn met de wet. Heel veel AV´s bevatten exoneratiebedingen (uitsluiten van aansprakelijkheid) of uitsluitingen van reklameren of garantie waar rechters hun voeten mee afvegen.

En daarbij kennen veel bedrijven eenvoudig de wet niet (of willen hem niet kennen).

ve
door verwijderd - Dec 4, 2010 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De bepaling is in strijd met de wet. De winkel is verplicht geld terug te geven en mag dat niet doen in de vorm van tegoedbonnen.

Maar een bedrijf mag uiteraard van alles in zijn algemene voorwaarden zetten. Daarmee heeft het echter nog geen rechtskracht.

het wetsartikel:
Artikel 7:46d BW

1.Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

2.In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.

3.In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.


U kunt dus eisen dat u het betaalde cash of op de bankrekening terugkrijgt.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


Ik wilde iets bestellen maar ik wil er wel zeker van zijn dat als het niet goed is ik gewoon recht heb op geld terug en niet verplicht word daar iets anders te bestellen.

Recht hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen. Ik zou er niet bestellen, het kon nog wel eens zeer lastig worden om toch uw geld terug te eisen. Heeft u dat er voor over??

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Getty, voordat ik ga bestellen ga ik het ze eerst vragen zodat ik zekerheid heb.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

vanduin schreef op zondag 5 dec 2010, 21:34: Hallo Getty, voordat ik ga bestellen ga ik het ze eerst vragen zodat ik zekerheid heb.


Hoe creëer ik problemen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer