ph
door phyllis buijsman May 16, 2016 om 17:19
Geldzaken & recht

Hoe kan ik mij aanmelden dat ik ook een wurg contract heb bij interbank

Goedenavond

Ik zag zaterdag Kassa en helaas heb ik ook een wurg cIkontract bij Interbank waar ik al vele malen heb geprobeerd over e stappen wat helaas niet lukt.
Ik heb dit conttact al ongeveer 18 jaar (precies moet ik  ga opzoeken wat ook dat staat nergens vermeldt) geleend 15.000 nu nog steeds betalen 12.139,39 met een rente van 11,6 %

ik zou hier heel graag hulp bij krijgen.
Ik ben na 20 jaar dienst in de zorg ontslagen heb nu 3 jaar UWV gehad en eindigt eind mei.
Hoe ga ik dit betalen.
krijg geen enkele medewerking van de bank.

Dank u wel voor de moeite. Phyllis Buijsman [edit red. pers. gegevens]

3411 18 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 16, 2016 om 18:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de reacties bij de vele anderen met zulke mededelingen niet gelezen?

Het is niet verstandig om uw mailadres op een openbaar forum te vermelden, dat opent de weg naar Spam en naar misbruik van uw mailadres.
Wij zullen u niet gaan mailen en de redactie van Kassa ook niet.
Verwijder uw mailadres via Bewerk onderaan uw mededeling, of vraag dat aan de redactie via Rapporteer en dan de procedure volgen.

ra
door raarmaarwaar - May 16, 2016 om 18:36
41 Antwoorden / 1 Vragen

De volgende dingens zijn mogelijk:

1. Aan interbankbank verzoeken om het woekerrente te verlagen. Zij kunnen het wel doen ( ze kunnen het wel doen i.v.m. woekerrente), zoals ze het in Kassa uitzending is meegedeeld/beloofd dat klanten centraal staan.

2.  Mocht Interbank op uw verzoek niet reageren/ niet op ingaand dan zie punt 3.

3. Aan AFM brief schrijven over deze case, let wel u ben niet alleen, er zijn zijn duizenden met hetzelfde geval.

4. Natuurlijk aan Kassa doorgeven (dus neem ik aan niet via vraag zoals nu), u ben ben ook 1 van de gedupeerden.

* Ik ken uw preciese omstandigehden niet, wel merkt op dat dat het omgaat woekerrente.

marita5
door marita5 - May 16, 2016 om 18:38
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Phyllis Buijsman ,

Lees deze gegeven antwoorden eens door , komt u van zelf tegen wat u moet doen klik op de rode regel .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/zoeken/215,216,217,218,219,220,221,222,223,224/Alle%20vragen/interbank

reflecs
door reflecs - May 16, 2016 om 19:04
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Voor contact met de redactie: http://kassa.vara.nl/pagina/contact
AFM: https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/klacht/melding-afm

Op deze pagina van het Nibud is informatie te vinden over besparen, tegemoetkomingen en meer:https://www.nibud.nl/consumenten/themas/hulp-bij-schulden/

tijger1
door tijger1 - May 16, 2016 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De AFM zit echt niet op een mededeling over deze onzin te wachten. Na 18 jaar gaat iemand zich door een tv programma afvragen wat hij of zij moet doen? En gezien de omstandigheden zit de vraagsteller nu in de hoogste risico klasse.

reflecs
door reflecs - May 16, 2016 om 19:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Tijger1 schrijft:

reflecs
door tijger1 - 16 mei 2016 om 19:08
25504 Antwoorden / 13 Vragen
....De AFM zit echt niet op een mededeling over deze onzin te wachten....

Dat doen ze eigenlijk wel:http://kassa.vara.nl/data/files/2361328053.pdf

tijger1
door tijger1 May 16, 2016 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dat verhaal van de AFM dan wel gelezen?

Ze gaan uiteraard helemaal niet in op individuele gevallen. Waar het fout zit, dat willen ze natuurlijk wel weten.

reflecs
door reflecs May 16, 2016 om 19:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

? Natuurlijk lees ik de inhoud voordat ik een link plaats.Waar schrijf ik dat ze ingaan op individuele gevallen?

Cookies
door Cookies May 16, 2016 om 20:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Raar maar waar adviseert over deze case contact op te nemen met AFM. In de 1e zin schrijft AFM al dat ze niet in kunnen gaan op individuele gevallen. Dus wat tijger1 schrijft klopt.

reflecs
door reflecs May 16, 2016 om 20:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Zoals ik al schreef, had ik de inhoud gelezen ;P

Cookies
door Cookies May 16, 2016 om 20:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

nvt.

ra
door raarmaarwaar - May 16, 2016 om 19:39
41 Antwoorden / 1 Vragen

N.a.v reactie een ander, i.v.m vraag van u en antwoord van mij. AFM gaat deze case en natuurlijke de andere case welk hier iets mee te maken heeft bekijken. Dat is 1 van de kernactiviteitenvan AFM. Ze doen hun werk goed ☺!

tijger1
door tijger1 May 16, 2016 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De AFM gaan deze cases helemaal niet bekijken.

Cookies
door Cookies May 16, 2016 om 20:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De 1e zin vd pdf gelezen? En de laatste alinea? DAT is de procedure die gevolgd moet worden.

Gerry1969
door Gerry1969 May 16, 2016 om 22:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@raarmaarwaar, misschien tijd om uw naam te wijzigen in "demeestedromenzijnbedrog'
Diewilik

ra
door raarmaarwaar May 22, 2016 om 18:35
41 Antwoorden / 1 Vragen

@diewilik, dank uw wel voor met meedenken voor een "juiste" naam in dit forum. Ik zal erover nadenken. Mocht het zover zijn dan ben u natuurlijk de eerste die ervanaf weet.☺

aurora1
door aurora1 - May 17, 2016 om 00:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt via Gemist onder het fragment over dit onderwerp nog wat informatie vinden. Als u bedoelt bij de genoemde stichting aanmelden, dan kost u dat alvast 25 euro om uw dossier te laten bekijken, en deze stichting meldt ook dat er mogelijk nog extra kosten komen die ze nog niet kennen. Die bedragen kunt u dus beter gebruiken voor aflossing en dan meer dan alleen de rente betalen. U raakt door dat aanmelden uw schulden niet kwijt.
Wat o.a. in de reacties bij vergelijkbare mededelingen staat is overwegend: niet tussendoor opnemen, meer per maand/week aflossen dan alleen de rente betalen, kijken of en waar u kunt bezuinigen, dus een huishoudboekje starten. Uw abonnementen kritisch bekijken, baantje erbij nemen, vakantiegeld voor de aflossing gebruiken, overbodige spullen verkopen enz.
Kijk ook eens hier voor bespaartips van de Consumentenbond (rode regel aanklikken): http://www.consumentenbond.nl/budgetteren/bespaar-tips/
En/of eens kijken op de website van SchuldHulpMaatje of u daar gratis hulp kunt krijgen bij budgetteren e.d., maar ik weet niet of ze goed zijn: http://schuldhulpmaatje.nl/over-ons/onze-aanpak/

lo
door lovewinnie - May 17, 2016 om 12:26
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Weet niet wat u aflost maar gok zon 200 per maand. Daarvan is zon 175 euro rente. U lost dus maar zon 25 per maand af met ongeveer 200 per maand. Dat gaat dus eeuwen duren. Daar heeft u toch ooit zelf voor getekend? Snap niet waarom iedereen klaagt.
U zult minimaal 300 per maand moeten gaan aflossen.. Met deze rente los je dan zo'n 125 per maand af. Op Den duur steeds minder rente, meer aflossen.
Wellicht om minder rente vragen

W

reflecs
door reflecs - May 17, 2016 om 15:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

 lo
door lovewinnie - 17 mei 2016 om 12:26
124 Antwoorden / 0 Vragen

Weet niet wat u aflost maar gok zon 200 per maand. Daarvan is zon 175 euro rente. U lost dus maar zon 25 per maand af met ongeveer 200 per maand. Dat gaat dus eeuwen duren. Daar heeft u toch ooit zelf voor getekend? Snap niet waarom iedereen klaagt.
U zult minimaal 300 per maand moeten gaan aflossen.. Met deze rente los je dan zo'n 125 per maand af. Op Den duur steeds minder rente, meer aflossen.
Wellicht om minder rente vragen

W

Per maand meer aflossen zal moeilijk gaan als het inkomen daalt, en vraagsteller zich bij het huidige bedrag al afvraagt hoe dit te betalen.
Ze klaagt niet, maar vraagt om hulp. En ik snap niet waarom veel forumleden niet gewoon antwoord kunnen geven zonder de vraagstellers de les te lezen.
O, en lees ook wel eens dat het vreemd gevonden wordt dat mensen wakker geschud worden door de uitzendingen. Dat is toch alleen maar positief?

zoekster1
door zoekster1 May 17, 2016 om 17:46
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben het helemaal met je eens.  Die afzeikerij begint behoorlijk vervelend te worden.

Ma
door Mat Matheij May 17, 2016 om 21:22
986 Antwoorden / 3 Vragen

Maar wat is dan wel het antwoord. Dat staat niet omschreven enkel kritiek op gegeven antwoorden. In de voorwaarden van Interbank moet ergens vermeld staan dat het krediet niet in een keer af te lossen zou moeten zijn anders zou dit bijv. door de Kredietbank kunnen worden overgenomen naar ik meen ook 8.9 % maar dat scheelt toch. Mvrgr.

reflecs
door reflecs May 18, 2016 om 09:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@mat matheij, ik verwijs door naar de pagina van het Nibud hulp-bij-schulden.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 16:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Na 18 jaar wakker worden gekust door Kassa. :-(( Doornroosje is er niets bij.

Hier helpt helemaal geen hulp, wat rest is de schuldsanering.

reflecs
door reflecs - May 17, 2016 om 17:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@tijger1,

De laatste zin van 15:57 was een algemene opmerking over de Interbanktopics, de zin daarvoor trouwens ook. Deze vraagsteller geeft aan dat ze "alle vele malen" pogingen heeft gedaan over te stappen.

De oplossing is een nieuwe baan, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een nieuwe baan zal niet veel helpen, want tijdens die vijftien jaar met een baan, is er ook nauwelijks afgelost.

Ma
door Mat Matheij - May 17, 2016 om 18:07
986 Antwoorden / 3 Vragen

U betaalt eenvoudigweg 18 jaar al geld voor een contract dat niet perse behoeft te omschreven worden als wurgcontract omdat de toenmalig rente ad 11.9% niet overdreven voorkomt. U gaat in de slachtoffer rol zitten terwijl U zelf stappen had kunnen ondernemen om het veschuldigde te verminderen door - toen de rente lager werd- over te sluiten of gewoon meer af te lossen. Rente berekenen is op een rekenmachine eenvoudig af te lossen som × 11.9%. Dat is de rente in het EERSTE  jaar gedeeld door 12=per maand. Lost U ook maar buiten de rente iets af wordt het verschuldigde minder. De looptijd ook. Simpeler kunnen we het niet maken. Mvrgr.

reflecs
door reflecs - May 17, 2016 om 18:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OT
mat matheij en lezen blijft een probleem :(

Ma
door Mat Matheij May 17, 2016 om 21:11
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie niet wat dit nu weer betekent. Geleend 15k. Rente 11.9%. Restant 12.139€ ergo in 18 jaar minder dan 3000 afgelost. Kun je een formule op loslaten. Ik kan niet volgen dat mensen niet zelf of door een deskundige een looptijdberekening maken bij een vooraf bepaalde aflossing. Ervan uitgaande dat er voor het overige naar eer en geweten is gehandeld. Zelfreflectie kan ook geen kwaad ipv. Bij voordurIng mensen van dit forum wegjagen.

reflecs
door reflecs May 18, 2016 om 09:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

"ik zou hier heel graag hulp bij krijgen.
Ik ben na 20 jaar dienst in de zorg ontslagen heb nu 3 jaar UWV gehad en eindigt eind mei.
HOE GA IK DIT BETALEN
krijg geen enkele medewerking van de bank." U bezit geen zelfreflectie, maar dat is inmiddels wel bekend.

Ma
door Mat Matheij - May 17, 2016 om 21:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik moet aannemen dat de voorwaarden van Interbank behorend bij het door U afgesloten krediet aflossing in een keer uitsluiten. Anders zou dit krediet binnen een schuldsaneringstraject kunnen worden overgenomen door bijvoorbeeld de kredietbank tegen een overigens ook hoge rente -naar ik meen 8.9%- Wanneer je ervan uitgaat dat Banken vrijwel tegen 0% lenen bij de ECB en gered zijn door de Nederlandse samenleving wel eens iets terug kunnen doen voor diezelfde samenleving. Nietwaar ING ABN-AMRO SNS maar ook min. Dijsselbloem. En de AFM heeft ook liggen te slapen evenals de ACM. Dit ongekende probleem zou allang ook in de tweede kamer als prioriteitstuk moeten liggen. Mvrgr.

reflecs
door reflecs - May 18, 2016 om 09:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Mat matheij schrijft:

Ma
door Mat Matheij - 17 mei 2016 om 21:37
374 Antwoorden / 2 Vragen
Ik moet aannemen dat de voorwaarden van Interbank behorend bij het door U afgesloten krediet aflossing in een keer uitsluiten

U moet wat minder aannemen:https://www.interbank.nl/contact/veelgestelde-vragen/betalen-en-aflossen

tijger1
door tijger1 - May 18, 2016 om 09:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mat matheij

Iedere lening is in één keer af te lossen en een doorlopend krediet ook nog zonder boete.

En ik zie werkelijk niet in wat voor andere mogelijkheid dan schuldsanering er overblijft als iemand eind van de maand in de bijstand komt, met een schuld van € 12.000.

Want zelfs met een rente van 4 procent en daarnaast aflossen, is dat voor een bijstandtrekker niet op te brengen.