kl
door klaproos21 Jan 10, 2016 om 11:56
Geldzaken & recht

Hoe staat het met de stichting loterijverlies het is zo angstig stil rond

Graag zou ik willen weten of er nog enig nieuws is over de stichting loterij verlies .
zelf vind ik het angstig stil omtrent deze zaak maar ik heb wel 60 euro betaald en zou daar toch wel wat van terug zien wie weet meer ?

3248 18 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Jan 10, 2016 om 12:02
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt mij het beste dat u dat bij de stichting zelf navraagt. U als betalende klant heeft recht op informatie.

kl
door klaproos21 - Jan 10, 2016 om 12:06
6 Antwoorden / 6 Vragen

Het is ooit in het programma Kassa geweest en daar beloofde zij ons dat ze de zaak op de voet zouden volgen mede omdat er door de uitzending vele mensen toen mee zijn gaan doen en betaald hebben waarmee ik niet wil zeggen dat Kassa nu de schuld krijg ik was benieuwd of dat er mensen zijn die iets of het verloop van de zaak af wisten.

hutch
door hutch - Jan 10, 2016 om 12:13
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat dit 'bedrijfje' betreft moet ik lachen om het woordje 'stichting'. Ik vermoed dat de reden van die stilte is, is dat de eigenaar van dat clubje op zoek is naar een andere sportwagen, daar hij die Lamborghini niet meer heeft. Die eigenaar heeft een heel trosje 'stichtingen' op naam staan. Als het maar geld in zijn laatje brengt.

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2016 om 12:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met dank aan Kassa en Radar voor het promoten van deze 'stichting'.

DOOR HUTCH - 10 JAN 2016 OM 12:13

Wat dit 'bedrijfje' betreft moet ik lachen om het woordje 'stichting'. Ik vermoed dat de reden van die stilte is, is dat de eigenaar van dat clubje op zoek is naar een andere sportwagen, daar hij die Lamborghini niet meer heeft. Die eigenaar heeft een heel trosje 'stichtingen' op naam staan. Als het maar geld in zijn laatje brengt.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2016 om 12:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u zich bij een volgende stichting á raison van een x bedrag melden als gedupeerde van de stichting loterijverlies. :-))

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 12, 2016 om 16:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zie mogelijkheden, tegen betaling van 100 euro krijgen wij uw 60 euro gegarandeerd terug.

tijger1
door tijger1 Dec 12, 2016 om 16:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Meteen doen dus.:-))

me
door mein33 - Jan 10, 2016 om 12:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@klaproos21,

Zoals u aangeeft is in het TV-programma Vara-Kassa aandacht aan deze "stichting"gegeven.
Mogelijk kunt u bij de redactie van Vara-Kassa navraag doen.
U kunt de redactie bereiken door aan de onderzijde van deze pagina onder de "Service" op de rubriek "contact" te klikken en uw vraag daar te deponeren.

tenormin
door tenormin - Jan 10, 2016 om 13:03
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Dat het angstig stil is rond deze vorm van geld verdienen, verbaast mij totaal niet. Heb er van meet af aan, om het netjes uit te drukken, mijn grote twijfel over gehad. Net als destijd de "anti-rook-lobby", daar zou men ook behoorlijk wat tegengas kunnen bieden: als men natuurlijk eerst geld overmaakte om....? Jawel, degene die het verzon hield er wel geld aan over. Zo ook de Stichting Loterijverlies. Mooi schuiladres: stichting. Ben bang dat u eigenlijk 2 loten echt rook heb zien opgaan: twee nieten zogezegd. Conclusie is dus: u ziet niets van de €60,00 terug.

gerbera
door gerbera - Jan 10, 2016 om 13:50
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Hebben zij hun naam niet veranderd in "inleggeld verlies" ??

hutch
door hutch - Feb 27, 2016 om 08:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hier het laatste nieuws over dit clubje, klik * hier *. Jammer dat er zoveel ingetrapt zijn in die 'mooie' woorden van die Ferdy R.

En lees * hier * ook eens waar het geld grotendeels aan opgegaan is. Wat een grootheidswaanzin, ofwel: een megalomaan.
Eigenlijk een erg zielig persoontje.

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2016 om 12:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Er is op internet nogal wat over te vinden en ook besteedt Radar er nogal wat aandacht aan.
Er gaat nog weer een wereld voor u open als u dit fragment bekijkt: https://www.youtube.com/watch?v=DOaYw0Bb-O0

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2016 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Laatste nieuws:

Claim tegen Loterijverlies

Bart Mos
Amsterdam -

Boze leden van claimstichting Loterijverlies hebben een advocaat in de arm genomen. Ze eisen hun inleg terug, en het opstappen van oprichter Ferdy Roet.

Loterijverlies treedt op namens 194.000 leden, die zich misleid voelen door reclame-uitingen van de Staatsloterij. De stichting procedeert al jaren om een schadevergoeding voor de leden binnen te slepen. Tot nu toe zonder resultaat.

Volgens de verontwaardigde Loterijverlies-leden pleegt het bestuur van de claimstichting wanbeleid, door miljoenen euro’s van de stichting te besteden aan schimmige partijen, waaronder vermoedelijk aan zichzelf. De leden maken zich op voor een gang naar de Ondernemingskamer van het gerechtshof Amsterdam, om het bestuur uit het zadel te laten wippen. Daarnaast willen zij hun inleg terug, variërend van 45 euro of een veelvoud daarvan.

Principekwestie

Procesadvocaat Hendrik Jan Bos strijdt meestal namens gedupeerde klanten tegen grote financiële instellingen zoals de Rabobank en Aegon, maar dit keer pakt deze ‘pitbull in toga’ de wapens op tegen de bestuurders achter Stichting Loterijverlies. “Het is een principekwestie. Deze claimstichting beweert ruim tien miljoen euro aan kosten te hebben gemaakt. Dat is onmogelijk. Daar zou je vijfhonderd advocaten een eeuw lang voor kunnen laten werken”, schampert Bos. Volgens de advocaat is de keus die Loterijverlies maakte voor een stichtingsvorm ook niet toevallig: “Een stichting is een dictatoriale rechtspersoon. Het bestuur hoeft in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij een vereniging geen enkele verantwoording af te leggen aan de leden.”

Onlangs toonde De Telegraaf aan dat Loterijverlies-oprichter Ferdy Roet een hypothecaire lening van 3 miljoen euro voor de aanschaf van een riant landhuis in Bergen regelde via het Britse belastingparadijs Isle of Man. De hypotheek werd verstrekt door een bedrijfje dat op hetzelfde adres is gevestigd als de Britse klantenservice van Loterijverlies, en waarvan Roet naar eigen zeggen aandeelhouder is. Deze klantenservice ontving kort daarvoor 2,2 miljoen euro van de claimstichting.

Loterijverlies was gisteren onbereikbaar voor commentaar. Roet noemde de constructie via het Isle of Man eerder "volslagen zakelijk en legaal ingericht, mede op basis van advies van de beste fiscalisten”
(Bron)

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 27, 2016 om 13:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Eerst heeft u bij de staatsloterij gegokt en verloren. Vervolgens wilt u uw verlies compenseren en doet mee met de stichting loterijverlies. Ook deze gok heeft u verloren.
Uw geld is in een villa in Bergen NH gestopt of in een Ferrari voor Ferdy Roet. Waarvoor zijn dank.
Diewilik

diumenge
door diumenge - Feb 27, 2016 om 13:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is het heel erg dat ik hier een beetje om moet lachen?

door 14peter Feb 27, 2016 om 13:11
567 Antwoorden / 2 Vragen

Nee hoor, doe ik ook ;)

Cookies
door Cookies Feb 27, 2016 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ook ik, lach met je mee.

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2016 om 13:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien kan er een Stichting opgericht worden om bij de betreffende consumentenprogramma's, t.w. Kassa en Radar, die tenslotte aansluiting bij St. Loterijverlies behoorlijk gepromoot hebben, hun geld terug te halen.

Best vreemd natuurlijk, dat genoemde programma's zonder ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen, zich waagt aan dergelijke promoties. Helaas hechten nog veel te veel kijkers veel belang aan wat er in die programma's voorgekauwd wordt.

me
door mei - Dec 12, 2016 om 13:55
50 Antwoorden / 19 Vragen

krijg net weer verzoek van loterijadvies om nieuwe voorwaarden te accepteren.
Weet iemand wat ermee moet.of gewoon niet reageren

newmikey
door newmikey Dec 12, 2016 om 14:32
830 Antwoorden / 0 Vragen

In plaats van anderen om advies te vragen kunt u uiteraard ook zèlf een poging doen die grijze massa daarboven eens aan het werk te zetten...

reflecs
door reflecs Dec 12, 2016 om 15:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Deze vraag gaat over loterijverlies, maar u schrijft loterijadvies? Als het wel om loterijverlies gaat, misschien een goede aanleiding om ermee te stoppen; zie de eerdere antwoorden boven u.

me
door mei Dec 12, 2016 om 16:36
50 Antwoorden / 19 Vragen

Dank voor uw prettig antwoord.inderdaad helaas een tijd eruit geweest. De ontwikkelingen gemist.thans weer bijgelezen. Door spellingscontrole staat er weleens wat anders dan geschreven. Sorry voor uw frustatie.

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2016 om 14:46
16841 Antwoorden / 108 Vragen

@mei, hoe kan men er zelfs maar over nadenken als die Stichting u weer benaderd om aan de, veranderde voorwaarden, toch weer mee te doen? Niet te geloven eigenlijk. Heeft u dan totaal niets erover gelezen in de laatste anderhalf jaar? Hoe alles door de familie List & Bedrog in elkaar gezet is? Onbegrijpelijk!

holstein
door holstein - Dec 12, 2016 om 16:39
922 Antwoorden / 16 Vragen

De Stichting " haal binnen dat geld " heeft lekker geprofiteerd van de naiviteit van de inleggers....

hutch
door hutch - Dec 12, 2016 om 17:18
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nieuwe voorwaarden? Dat kan alléén maar in het voordeel van die Ferdy R. zijn, iets anders kan ik mij niet voorstellen. M.a.w. in het nadeel van de 'cliëntèle'.

Leuk clubje bij elkaar, lees bijv. * dit * maar eens van afgelopen augustus.
Superluxe auto's in het verleden, leningen en wie weet wat allemaal nog meer.