dj
door djeez Sep 8, 2005 om 12:26
Geldzaken & recht

Hoe werkt het om een zaak voor te laten komen bij de rechter?


Het gaat om het volgende:


We hebben problemen met de energieleveranciers
We willen van leverancier veranderen en hadden op internet gekeken. United Consumers (Cogas) kwam goedkoop uit de bus. Dus wij dachten dat doen we! Krijgen we een brief waarin staat dat we voor stroom 116,- per maand moeten betalen en voor gas 80,- per maand.
Terwijl dat bij de oude (greenchoice) 24,- en 44,- was. In de brief staat ook dat we voor stroom 3508 dag en 3521 nacht en voor gas 1700 kuub verbruiken per jaar. We hebben een dubbelmeter.

Dat lijkt ons wel een erg hoog verbruik. We hebben een normale eengezinswoning, wel oud, maar toch. En in het afgelopen jaar hebben we niks aangeschaft verder. Dus niks wat extra stroomverbruik kan zijn. En we hebben ook niet de tv de hele dag aan of de pc, in elk geval niet vaker dan we deden.

We zouden nu dus 195 euro betalen per maand bij de nieuwe.(cogas) Nu betaalden we 68 euro (greenchoice), wat blijkbaar weinig is. Maar dat wisten wij niet, want ze hadden alles via meterstanden berekend. Dus wij dachten dat het klopte. Wellicht naief, maar ja.

We hebben net de eindafrekening gehad van Greenchoice; 960 euro, dat kan nooit kloppen!!! Meterstanden die niet kloppen, etc. Hopelijk komt het goed en hoeven we niet veel bij te betalen. En worden de standen gecorrigeerd. We gaan toch maar terug naar Essent. Hopelijk helpt dat!


De standen corrigeren is niet gelukt. Nou heb ik net gebeld met Essent en volgens hen zijn we met een te lage meterstand aangemeld en is het daarom zo hoog.


Hebben wij een poot om op te staan? Aangezien het niet onze schuld is, maar hoe moet je dat in godsnaam bewijzen? Of kun je het hen laten bewijzen?


Dat we een paar honderd euro moeten bij betalen, dat wisten we wel en dat klopt ook. Maar zoveel, mooi niet!


Volgens Essent netwerk hebben wij een verbruik van ca 3300kwh en dus niet 7000 kwh.


Wij weten zeker dat het niet klopt en zijn dan ook niet van plan om het hele bedrag te gaan betalen.


We snappen dat we elke maand te weinig hebben betaald en dat deel willen we uiteraard wel terugbetalen, dat zal op zo’n 500-600 euro komen.


Heeft het voor ons nut om dit aan te vechten? En hoe moet je dat doen? Gewoon naar een advocaat stappen en het voorleggen?


We hopen dat jullie een oplossing weten!


Met vriendelijke groet,


Ronald en Ingrid

896 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zijle027
door zijle027 - Oct 17, 2005 om 16:48
148 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik weet niet hoe hoog u financiële draagkracht is maar ik zou in eerste instantie hiermee gaan naar het juridisch loket ( voorheen buro rechtshulp ) in uw gemeente.


Vr. gr.


Aldert

cv
door cvoncken - Nov 13, 2005 om 09:43
6 Antwoorden / 8 Vragen
0

Indien jullie een rechtsbijstand verzekering hebben dan zou ik hier gebruik van maken.


Zoniet dan kunt u bij www.das.nl u vraag voorleggen aan een jurist.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer