nd
door ndk90 Feb 11, 2013 om 17:20
Geldzaken & recht

Hoge gasrekening door defecte thermostaat

Toen ik de jaarafrekening kreeg van gas en licht zag ik tot mijn grote verbazing dat ik 920 Euro moest bijbetalen.

Ik ben ten eerste 40 uur per week aan het werk en ik ben alleen. Op de jaarafrekening stond dat ik 1725m3 gas heb gebruikt.

Ik ben toen mijn meterstanden bij gaan houden en zag dat ik wel erg veel verbruikte terwijl ik van half 9 Tot 6 uur weg ben.

Ik heb toen de service monteur laten kijken naar mn cv. Die was goed. Toen zei hij dat het ook wel eens aan mijn thermostaat kon liggen. Want de thermostaat stond op 19 graden maar het was al 21 graden in huis terwijl de kachel Nog steeds gloeide. Zo gezegt zo gedaan en nieuwe erop gedaan en tot mijn verbazing sloeg de kachel uit . De service monteur zei dat mijn thermostaat geen seintje meest gaf naar de cv als de temperatuur al bereikt was dus dat hij bleef branden.

Als ik aan het werk ga en Ik zet die kachel op 15 graden heb ik er dus geen idee van dat die kachel blijft branden.

Ik naar essent gebeld die zegt op hun beurt ; ja maar mevrouw dat gas is verbruikt en wij gaan alleen maar over de betaling van de rekening. Maar ze vonden het wel heel vreemd dat ik opeens vanaf oktober tot aan januari hetzelfde heb verbruikt als in de 7 maanden ervoor. Dus waarschijnlijk was mijn thermostaat in oktober al stuk gegaan. Ik moest volgens hun verhaal gaan halen bij de woningbouw want die is verantwoordelijk voor de thermostaat. Maar ik moest er rekening meer houden dat ik er niets meer gedaan zou kunnen krijgen want het was Nog nooit voorgekomen dat een huurder het wint van de woningbouw.

Ik heb werkelijk het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Ik ga ook nog een brief schrijven naar de woningbouw wantl niet geschoten is altijd mis zeggen ze.

Maar ik heb geen flauw idee of ik er wat meer bereik. Ik kan niet zien wanneer een thermostaat stuk is. Wie is hier eindverantwoordelijke voor en kan ik hier iets tegen beginnen?

2325 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zw
door zwaardvis - Feb 11, 2013 om 17:24
1525 Antwoorden / 51 Vragen
0

Heeft u maar een thermometer in huis? Ook als u wel thuis bent kunt u voelen dat er iets niet klopt en meterstanden bijhouden kon altijd al.
Tja, dat gas is gebruikt en waarom dat zal Essent een zorg zijn.

diumenge
door diumenge - Feb 11, 2013 om 17:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

En terecht ook, Essent heeft daar niets mee te maken en het gas ik nu eenmaal gebruikt. Ik begrijp dus ook wel dat zij naar de WBV wijzen.

Overigens als je de thermostaat op 15 graden zet, dan voel je toch wel dat het warmer is als je thuiskomt?

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2013 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo ndk90,

Tja, je zult die rekening moeten betalen. Dat gas heb je namelijk wél verbruikt.
Dat de thermostaat kapot is (geweest) daar heeft de gasleverancier geen boodschap aan.
Vind het trouwens wel vreemd dat als je de thermostaat lager zet bij het weggaan, dat je dan bij thuiskomst niet gemerkt hebt dat de temperatuur 'aangenaam' is.
Als ik 's avonds de thermostaat laag zet voel ik 's ochtends echt wel dat het behoorlijk afgekoeld is.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Feb 11, 2013 om 17:38
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Dit is wel een erg vreemd verhaal. Als je CV maar door blijft loeien, dan heb je het binnen de kortste keren smoorheet in je huis. En de wbv hier verantwoordelijk voor stellen vind ik net zo absurd als Essent.
Je hebt zelf ook nog een eigen verantwoordelijkheid.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Feb 11, 2013 om 18:22
355 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik kan niet zien wanneer een thermostaat stuk is.

Nee, dat klopt en als je het niet op een andere manier gemerkt hebt (zie andere reacties), dan heb je het nu gemerkt aan je jaarlijkse energie rekening.

jo
door jorisw - Feb 11, 2013 om 18:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op maandag 11 feb 2013, 17:38]Dit is wel een erg vreemd verhaal. Als je CV maar door blijft loeien, dan heb je het binnen de kortste keren smoorheet in je huis. En de wbv hier verantwoordelijk voor stellen vind ik net zo absurd als Essent.
Je hebt zelf ook nog een eigen verantwoordelijkheid.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de thermostaat ipv bij 15 graden pas bij 18 graden reageert. Dan wordt het niet overdreven warm, maar verbruik je wel veel meer dan de bedoeling is.

Maar inderdaad, de verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de bewoner. De wbv kan immers ook niet ruiken dat er wat met de thermostaat aan de hand is. En je kunt ook niet van ze verwachten als een bewoner het pas na lange tijd meldt ze zomaar even de extra kosten voor gas gaan ophoesten.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 11, 2013 om 18:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ja het is nu eenmaal zo dat als u iets zelf niet kan achterhalen of aan denken het niet op een ander kan afschuiven, zo zit dat nu eenmaal niet in elkaar. Jammer voor de verantwoording ligt geheel aan i kant. Als u op de thermometer had gelet dan was het u veel eerder opgevallen dat de temperatuur natuurlijk niet klopte.Ik begrjp niet dat daar voor de gasleverancier aanspreekt heel ver gezocht.

ra
door rapido123 - Feb 13, 2013 om 10:37
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=ndk90 schreef op maandag 11 feb 2013, 17:20]Toen ik de jaarafrekening kreeg van gas en licht zag ik tot mijn grote verbazing dat ik 920 Euro moest bijbetalen.

Ik ben ten eerste 40 uur per week aan het werk en ik ben alleen. Op de jaarafrekening stond dat ik 1725m3 gas heb gebruikt.

Ik ben toen mijn meterstanden bij gaan houden en zag dat ik wel erg veel verbruikte terwijl ik van half 9 Tot 6 uur weg ben.

Ik heb toen de service monteur laten kijken naar mn cv. Die was goed. Toen zei hij dat het ook wel eens aan mijn thermostaat kon liggen. Want de thermostaat stond op 19 graden maar het was al 21 graden in huis terwijl de kachel Nog steeds gloeide. Zo gezegt zo gedaan en nieuwe erop gedaan en tot mijn verbazing sloeg de kachel uit . De service monteur zei dat mijn thermostaat geen seintje meest gaf naar de cv als de temperatuur al bereikt was dus dat hij bleef branden.

Als ik aan het werk ga en Ik zet die kachel op 15 graden heb ik er dus geen idee van dat die kachel blijft branden.

Ik naar essent gebeld die zegt op hun beurt ; ja maar mevrouw dat gas is verbruikt en wij gaan alleen maar over de betaling van de rekening. Maar ze vonden het wel heel vreemd dat ik opeens vanaf oktober tot aan januari hetzelfde heb verbruikt als in de 7 maanden ervoor. Dus waarschijnlijk was mijn thermostaat in oktober al stuk gegaan. Ik moest volgens hun verhaal gaan halen bij de woningbouw want die is verantwoordelijk voor de thermostaat. Maar ik moest er rekening meer houden dat ik er niets meer gedaan zou kunnen krijgen want het was Nog nooit voorgekomen dat een huurder het wint van de woningbouw.

Ik heb werkelijk het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Ik ga ook nog een brief schrijven naar de woningbouw wantl niet geschoten is altijd mis zeggen ze.

Maar ik heb geen flauw idee of ik er wat meer bereik. Ik kan niet zien wanneer een thermostaat stuk is. Wie is hier eindverantwoordelijke voor en kan ik hier iets tegen beginnen?

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2013 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo rapido123,

Welkom op de site.
Wat het nut is van de vraag quoten ontgaat me.
Als je wilt reageren kun je in het reageerveld typen. Quoten is niet nodig zoals je bij andere antwoorden kunt zien.
Wil je toch een quote gebruiken, dan moet je zorgen dat de cursor aan het eind van de quote staat, even Enter geven en dan kun je je reactie typen.
Daarna op Reageer drukken.

Met vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer