xa
door xantippe Oct 21, 2003 om 10:52
Geldzaken & recht

Hoogste rente

Welke bank geeft de hoogste rente op een -gewone ordinaire- spaarrekening?

1283 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk zelf op een vergelijkingspagina b.v:http://www.belegger.nl Zoals je dan kunt zien levert een internet spaarrekening wat meer op als een gewone, bovendien kun je dan snel en makkelijk geld overboeken zodat het maximale profijt van je rente kunt gebruiken. Voor een gewone rekening kwam volgens mij vorig jaar de Postbank als beste uit de test.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of dit onder 'gewone ordinaire' rekening valt, maar als je bij een bank een internetspaarrekening opent, krijg je vaak een procent meer rente dan op de gewone. Verder kan ik de Triodos Bank aanbevelen, best aardige rente en het gaat naar een goed doel!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u deze al bekeken: internet sparen via spaarcomfort van spaarbeleg. Het is geen beleggen maar sparen. Als u 50 euro per maand betaald, krijgt u 4,7% rente! www.spaarbeleg.nl , ik heb er zelf ook een rekening geopend. Deze hoge rente geeft men alleen bij sparen van 50 euro per maand of meer.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spaarcomfort van spaarbeleg is GEEN internetspaarrekening. Je kan gewoon geld overmaken via een overschrijvingskaart van je bank of giro. Die hoge rente is van toepassing bij een maandelijkse inleg van MINIMAAL 50 euro en MAXIMAAL 500 euro per maand.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

DSB of FBTO

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je bewust met je geld wilt omgaan: ASN bank!!!!!!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hoogste rente op een normale - niet internet - spaarrekening geeft momenteel Yapi Kredi Bank. Het gaat om de Euro-Plus Spaarrekening. 3,75% effectief (3,7% nominaal). De rente wordt per kwartaal bijgeschreven en je krijgt gewoon rekeningafschriften. Een minpunt: je mag maar 2 keer per maand geld opnemen van je spaarrekening. Informatie: 0800 4444 0 44 (de klantenservice kun je gratis bellen voor een inschrijfformulier). De tegoeden van deze bank (onder toezicht van De Nederlandsche Bank) zijn verzekerd tot eur 20.000.
Wat je ook kunt proberen is ' www.spaarhulp.nl ' , dan kun je op basis van je wensen/eisen een handige vergelijking maken tussen diverse aanbieders. Ook kun je zien hoe standvastig de banken een relatief goede rente bieden (sommige banken stunten even en zijn daarna - als je binnen bent - snel geneigd de aantrekkelijkheid van hun aanbod te verminderen). Succes!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als je al ergens zit kun je doorgaans zo weer overstappen. Kijk bijv. eens op www.independer.nl. Zo kun je volgen of jouw bank een paar weken later nog steeds de meest gunstige is. Je kunt kiezen tussen spaarinstellingen met of zonder beperkende voorwaarden.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binnenkort begint Argenta (een Belgische bank) ook in Nederland, met de jacht op het Nederlandse spaargeld. Begin december komen ze met een "voorlooprente" van 3,5%, maar die gaat in januari omhoog en zo zullen ze waarschijnlijk tot de hoogste in Nederland komen en blijven. Je krijgt er zelfs een rentevergoeding op je lopende rekening.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u minimaal E 50 per maand wilt sparen krijg u bij Spaarbeleg 4,7% anders 3,75% bij de Yapi Credi bank. Bedenk dat deze laatste bank een Russische bank is en dat het waarschijnlijk veiligers is om niet meer dan E 20.000 op uw rekening te stallen iv.m. de maximale bankgarantie van de De Nedelandse Bank.