heerenbeest
door heerenbeest Apr 29, 2009 om 08:51
Geldzaken & recht

Huisbaas komt betaling niet na, nu zit ik met incasso bureau!

Vorig jaar huurde ik een kamer in een studentenhuis. De huisbaas is Spanjaard en woont daar ook het grootste deel van zijn tijd. De toilet was kapot en ik vroeg hem om een reparatie. Aangezien hij op dat moment in Spanje zat, heb ik aangeboden om de loodgieter te bellen. Hij ging accoord en beloofde om dan mij te betalen, zodat ik de loodgieter zou kunnen betalen na reparatie.


De loodgieter kwam langs en bekeek het probleem. Ik moest tekenen voor het bezoek. Daarna kwam een offerte. De huisbaas vond die te duur en besloot om niet te laten repareren (wij bleven in de stank zitten). De loodgieter echter stuurde een rekening voor voorrijkosten en offerte opgave op mijn naam.


De huisbaas heeft vervolgens gewijgerd om te betalen aan mij, zodat ik de rekening ook niet kon betalen. Hij wil niet betalen omdat er alleen een offerte is gemaakt. Maar ik ken het ook van andere bedrijven dat je dan soms wel de gemaakte kosten moet betalen. Dit is zijn verantwoordelijkheid, maar ik zit met een incasso bureau in mijn nek. Ik ben dus juridisch aansprakelijk omdat ik getekend heb! Inmiddels zijn we een jaar verder, woon ik allang niet meer daar en zijn de kosten (eerst 100) opgelopen tot 165. Maar ik wil niet betalen totdat mijn huisbaas mij betaald, dit is niet mijn rekening!!


Wat moet ik nu doen? Kan ik bijvoorbeeld de rekening laten omzetten op zijn naam? Of moet ik betalen en dan proberen het van mijn huisbaas terug te krijgen? En wat is die kans? Dank voor jullie hulp!

405 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 29, 2009 om 09:20
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Vervelende zaak: U bent  opdracht gever geweest! U had van te voren met deze loodgieter duidelijk af moeten spreken, alvorens hem te laten komen, of er eventuele kosten aan verbonden waren voor de voorrijdkosten, alsook een offerte op laten maken. Blijkbaar heeft u dit niet gedaan, en mag deze loodgieter inderdaad voorrijdkosten en offertekosten in rekening brengen aan u. Dat de huisbaas niet wil betalen kan, de huisbaas is geen opdrachtgever geweest...., u heeft immers deze loodgieter de opdracht verstrekt. Volgende keer eerst informeren,of er voorrijdkosten, en eventuele administratie/offertekosten aan verbonden zijn. Helaas is het wel uw rekening...en een rekening laten 'omzetten' op zijn naam, dat gaat niet lukken, die kans is nihil. U zegt het zelf al: U heeft getekend...helaas.


Sterkte, Gr. Henri

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer