da
door daanba Aug 23, 2012 om 20:51
Geldzaken & recht

Huurbevriezing

Ik heb vorige jaar augustus een woning gehuurd, in de wijk waren ze ook aan het renoveren. de afspraak wat gemaakt was geworden is dat ik over de periode dat ik niks kon doen ik de huur terug zou krijgen, in totaal waren het 6 weken en 3 dagen, daarvan heb ik 5 weken al gekregen en zou ik nog 10 dagen moeten krijgen maar die willen ze niet betalen. ook werkzaamheden die ik vorig jaar bij de bezichtiging doorgegeven heb zijn nog niet allemaal gedaan.
Ik heb ze nu een uiterste datum gegeven dat het gemaakt moet worden anders zou ik andere maatregelingen nemen.
Ik ben aan het denken om mijn huur te laten bevreizen totdat alles geregeld is maar ik kan niet vinden waar ik dat moet doen. wie weet dat en wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken...
slvsdt bedankt

1816 10 Rapporteer

hk_mr308
door hk_mr308 - Aug 23, 2012 om 22:04
146 Antwoorden / 2 Vragen

je huur laten bevriezen ( oftewel automatische incasso blokkeren ) lijkt me geen slim idee, aangezien daar alleen maar ellende van komt. Hebben ze gezegd waarom ze niet willen betalen?

Als u in uw recht staat dan kunt u ze aanmanen, en daarna in gebreke stellen, en een incasso bureau of deurwaarder inschakelen, wel alles aangetekend versturen en verzend bewijzen en brieven goed bewaren. Maar probeer eerst eens een persoonlijk gesprek te starten bij de verhuurder, leg alles uit, met papieren erbij en probeer er uit te komen.

da
door daanba - Aug 23, 2012 om 22:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb iemand gesproken over het probleem en hij zelf geeft aan dat hij het ook lang vind duren maar dat niet alles aan hun ligt, daarbij zijn ook werknemers bij hun door de stress uitgevallen en hebben ze geen communiicatie gehad, wat overigens niet mijn probleem is.
hij zelf vind het niet gek dat ik boos ben over de gang van zaken.over die 5 weken zei zijn collega dat hij het wel prima vond en hun vinden die 10 dagen erbij te veel.
ik heb vandaag weer een mail gestuurd en hopelijk zal daar een positief antwoor duitkomen.
ik weet dat ik door de huurbevriezing gezeik ga krijgen maar zo weten ze wel dat ik serieuus een oplossing wil voor dit probleem.
ik heb hem ook gezegd, ze hebben nog 3 weken om alles op te lossen en zo niet dat ga ik idd stap verder zoals jij zei met aangetekende schrijven.
hij begreep het ook wel en schrok toen ikz ei dat ik de huur wilde gaan bevriezen als ze zich niet aan de afspraken houden en als we hier niet uikomen.
hij maakt afspraken met mij waar mijn vader bij was dan moet hij zich er ook aan houden, dat verwschten ze ook van mij.
ik heb geen zin in partij touwtrekken, ben er al een jaar mee bezig.(
op internet kan ik niks vinden over een huurcommisie in zuid limburg anders had ik hun kunnen mailen, ik betaal ook 100 euro meer huur in de wijk, dat is omdat ik tijdens de renovatie hier ben komen wonen, de rest heeft een verhoging gehad van 30 euro.

ja
door jans2 - Aug 24, 2012 om 11:25
311 Antwoorden / 4 Vragen

"op internet kan ik niks vinden over een huurcommisie in zuid limburg anders had ik hun kunnen mailen". Even googelen op: huurcommissie limburg. Voilà.

stacey
door stacey - Aug 24, 2012 om 11:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=daanba schreef op donderdag 23 aug 2012, 22:21] ik betaal ook 100 euro meer huur in de wijk, dat is omdat ik tijdens de renovatie hier ben komen wonen, de rest heeft een verhoging gehad van 30 euro.

Het is vrij normaal dat nieuwe huurders een hogere huur (gaan) betalen dan gevestigde huurders, ze doen een huuraanpassing om de huur tot juist niveau op te trekken en dat mogen ze bij vrij gekomen woningen met hoger percentage doen dan bij reeds gehuurde woningen.
Dus daar zou ik maar verder niet wakker van gaan liggen, zo is het nu eenmaal.

En zoals gezegd, google is heel handig om te vinden wat je zoekt.......

da
door daanba - Aug 24, 2012 om 18:53
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jans2 schreef op vrijdag 24 aug 2012, 11:25]"op internet kan ik niks vinden over een huurcommisie in zuid limburg anders had ik hun kunnen mailen". Even googelen op: huurcommissie limburg. Voilà.

heb ik gedaan kom alleen van midden en noord tegen..als jij de link heb gevonden van zuid limburg dan mag je die sturen

da
door daanba - Aug 24, 2012 om 18:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 24 aug 2012, 11:58][quote=daanba schreef op donderdag 23 aug 2012, 22:21] ik betaal ook 100 euro meer huur in de wijk, dat is omdat ik tijdens de renovatie hier ben komen wonen, de rest heeft een verhoging gehad van 30 euro.

Het is vrij normaal dat nieuwe huurders een hogere huur (gaan) betalen dan gevestigde huurders, ze doen een huuraanpassing om de huur tot juist niveau op te trekken en dat mogen ze bij vrij gekomen woningen met hoger percentage doen dan bij reeds gehuurde woningen.
Dus daar zou ik maar verder niet wakker van gaan liggen, zo is het nu eenmaal.

En zoals gezegd, google is heel handig om te vinden wat je zoekt.......

tuurlijk snap ik dat, ben geen achterlijke :P , is niet de eerste keer dat ik verhuist ben waar ik op doelde is dat ze wel de volledige huurprijs in rekening brengen terwijl de werkzaamheden van renovatie cq overige werkzaamheden nog niet helmaal hebben uitgevoerd en dan weigeren ze me ook nog die 10 dagen terug te geven waar ik eigenlijk recht op heb.
maar ik krijg dus de huurcommisie van limburg zuid op een of andere manier niet gevonden.
snap je?

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2012 om 19:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=daanba schreef op vrijdag 24 aug 2012, 18:53]
heb ik gedaan kom alleen van midden en noord tegen..als jij de link heb gevonden van zuid limburg dan mag je die sturen

Link naar geschillencie Noord- en Zuid-Limburg

da
door daanba - Aug 24, 2012 om 19:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 24 aug 2012, 19:00][quote=daanba schreef op vrijdag 24 aug 2012, 18:53]
heb ik gedaan kom alleen van midden en noord tegen..als jij de link heb gevonden van zuid limburg dan mag je die sturen

Link naar geschillencie Noord- en Zuid-Limburg

thnx

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2012 om 19:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

P.S. Bijna helemaal onder aan de pagina van de gegeven link vind je het klachtenformulier.

ro
door ron530 - Aug 24, 2012 om 20:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Huurders en consumenten hebben altijd gelijk. Denk eens na het gaat om tien dagen vertraging, dat levert ook geen kwartje op, komt ook nog bij dat de huur voor nieuwe huurders aan de nu geldende huurprijs wordt aangepast dus is de huur hoger dan een huurder die er jaren woont. En nee die luxe die vraagsteller wil geven geen recht tot opschorting van de huurbetaling.