Jean Festraets.
door Jean Festraets. Apr 29, 2019 om 18:23
Geldzaken & recht

Huurprijzen van €600,00 of meer per maand : TE duur,.

Beste,
Voor mensen die voltijds werkend maar € 1250,00 per maand betaald krijgen,komet een huur prijs van huis of appartement aan € 600,00 of meer per maand, neer op een half maandloon  en heeft men maar € 650,00 over om al het noodzakelijke te betalen, in begrepen je vervoerskosten naar en vasn het werk. Dat is veels te weinig om te kunnen rondkomen. Kunnen jullie "KASSA" dit eens niet aankaarten in jullie uitzending(en), waarvoor dank op voorhand.
Met vriendelijke groeten: Jean.F.

1363 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 29, 2019 om 18:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jean Festraets ,

U weet inmiddels dat u hier bent op het forum van kassa , contact met Kassa .

Heb je een vraag over de tv-uitzending? Of heb je een klacht of tip? Mail dan naar kassa@bnnvara.nl.

U commentaar op Twitter zegt genoeg .

https://twitter.com/festraets_jean

Th
door Thijs124 - Apr 29, 2019 om 18:42
289 Antwoorden / Vragen
jo
door jorisw - Apr 29, 2019 om 18:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je houdt 950 euro over (je bent nl. de huurtoeslag vergeten).

ju
door juliomariner Apr 29, 2019 om 19:16
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Zou dat toevallig zijn of?

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2019 om 18:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zit nu op het forum.
Voor contact met Kassa: zie de reactie van marita5.
Ik geef je echter weinig/geen kans.
Het is nu eenmaal niet anders.
Heb je te weinig inkomen dan kun je een beroep doen op toeslagen.

diumenge
door diumenge - Apr 29, 2019 om 19:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met dat inkomen heb je recht op allerlei toeslagen (in ieder geval huur- en zorgtoeslag) neem ik, die vergeet je voor het gemak even?

Ka
door Kassagebruiker - Apr 29, 2019 om 20:15
683 Antwoorden / 5 Vragen

En wat kan een tv programma hieraan doen? Deze beslissingen nemen ze in Den Haag.

ne
door neodutchio - Apr 29, 2019 om 20:34
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een 23 jarige verdiend met 38 uur € 1.476,30 volgens deze site. Dit is het minimumloon. Een alleenstaande met een dergelijk inkomen hoeft geen heel huis te hebben en kan dus ook met een flatje uit. Je moet immers leven naar het inkomen dat men heeft.
Daarbij, zoals genoemd, heeft u recht op allerlei toeslagen.

Ook voor onder de € 600,- kan men een flatje huren bij een wbv.

Als u dus rond de € 1.250,- zou verdienen bent u of onder de 23, of u werkt niet volledig. In ieder geval houdt u meer over dan € 650,-

Iv
door Ivo W - Apr 29, 2019 om 20:43
734 Antwoorden / Vragen

Wanneer je voltijds werkend maar 1250 euro per maand betaald krijgt, dan krijg je, afhankelijk van de pensioenregeling waaronder je valt, zo'n 150 tot 200 euro netto per maand te weinig betaald.

De huurtoeslag bedraagt 184 euro, bij een inkomen op basis van fulltime minimumloon en een huur van 600 euro per maand zoals u beschrijft.

In dit geval is dus sprake van netto ruim 1400 euro loon per maand en 184 euro huurtoeslag. Samen ca. 1600 euro per maand, waar 600 euro huur vanaf gaat.
Resteert 1000 euro voor de overige lasten en uitgaven.

Geen vetpot, maar het moet absoluut voldoende zijn voor een redelijk normaal leven. Zolang je maar hebt geleerd om tevreden te zijn met wat je hebt en niet altijd maar jaloers bent op wat de buurman wél kan betalen met zijn betere baan.