Jo
door Jordi4444 May 13, 2016 om 14:03
Geldzaken & recht

Huurwoningen.nl

Ik heb bij huurwoningen.nl een abonnement genomen. 
2 maanden later heb ik dit opgezegd. Zij hebben mij geen schriftelijke besvestiging gestuurd. Ik ging er ook niet achteraan aangezien ik dacht dat het was opgezegd en je kunt vertrouwen op zo'n organisatie.Vervolgens werd het van mijn rekening afgeschreven en boekte ik het terug. Ik dacht, als ik er iets van hoor sta ik in mijn recht.

Later bleek dat ik 'niet had opzegegd, het stond namelijk niet in hun systeem'. Toen is dat per direct gedaan en kreeg ik een factuur van 20 euro thuisgestuurd. Daarover heb ik ze opgebeld omdat ik dat niet wilde betalen. Maar ik had pas 'net' opgezegd zeiden ze. Deze heb ik maar betaald omdat ik het niet de moeite waard vond om voor 20 euro stappen te ondernemen en een incasso te krijgen.

Nu blijkt dat ik nog 3 rekeningen 'open had staan'. en die dus ook nog moet betalen. 
Als ik het zelf nu lees denk ik. Hoe dom, en ik heb geen poot om op te staan. Maar dit mag toch niet kunnen?

4268 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster1
door zoekster1 - May 13, 2016 om 14:28
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Er mag zoveel niet kunnen. Vraag altijd om een bevestiging als u een abonnement stopzet. Bovendien is dit niet zo'n fijne organisatie, wees maar blij dat u er zo mee wegkomt.

jo
door jorisw - May 13, 2016 om 14:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hoe heb je opgezegd? Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat iets technisch fout gaat. Daarom worden ook bevestingsmails gestuurd als het goed gaat. Dan weet je dat het end-to-end werkt.

hutch
door hutch - May 13, 2016 om 16:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Bij betrouwbare bedrijven zult u meestal geen problemen ondervinden. Daar wordt dan ook eerlijk gewerkt en gereageerd.

Bij onbetrouwbare 'bedrijfjes' zit u, bij wijze van spreken, al vast aan een contract, zo gauw u maar op die website komt. Daar tegenover staat dat, bij dergelijke onbetrouwbare 'bedrijfjes', afzeggingen nooit aan komen, niet eerder dan dat het slachtoffer meerdere keren contact heeft gehad.
En dan zal het nog een probleem worden om er vanaf te komen. Dit noemt men demotiverend optreden.

Dergelijke mailtjes/brieven e.d. (afzeggingen) komen heus wel aan, maar goed 'afgericht' personeel verwijderd die gewoon (of worden verticaal gearchiveerd), meestal in opdracht van het 'baasje'. En dat levert toch maar weer mooi een aardig centje op per keer X het aantal slachtoffers = €€€€€€€.

Aan u de eer onder welke categorie dit clubje valt.

Sterkte verder.

Ma
door Mat Matheij - May 13, 2016 om 18:37
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het gaat om een klaarblijkelijk afgesloten abonnement. Dat geldt iha. niet voor een maand maar meestal op jaarbasis. Tenzij anders overeengekomen. Dat blijkt niet uit uw verhaal. U had uiteraard om een schriftelijke bevestiging moeten vragen. U geeft evenmin aan of de opzegging telefonisch of per mail is geschied. Alsdan kunt U aanspraak maken op teruggave van eventuele vorderingen. Mvrgr.

Po
door Pomeon - May 13, 2016 om 20:20
16 Antwoorden / Vragen
0

Ik wist ook een keer zeker(!!) dat ik ergens een abonnement had opgezegd, ik kon me het nog precies herinneren. Toch werd er een maand later weer een bedrag afgeschreven. Ik ben toen in mijn mail gaan zoeken naar de bevestiging dat ik het abonnement had gestopt, maar dat bleek niet te bestaan.. Blijkbaar had ik het toch niet opgezegd (wat ik nog steeds maar moeilijk kan geloven, maar het lijkt er toch echt op). 
Bij de tweede poging het abonnement op te zeggen, heb ik voor de zekerheid maar meteen de toekomstige afschrijvingen geblokkeerd (was via PayPal). 
Soms is het inderdaad maar beter om gewoon te betalen (als het om een relatief klein bedrag gaat), dan om een lange discussie aan te gaan met misschien nog het risico op oplopende kosten (incasso bijvoorbeeld). Laat het dan een les zijn voor de volgende keer.

Heb je gekeken waar die 3 openstaande rekeningen vandaan komen? En of dat klopt? Ik vind het namelijk opvallend dat ze die bedragen niet ook gewoon hebben afgeschreven bij de eerdere afschrijving(en). Maar ik weet natuurlijk ook niet om watvoor kosten het gaat. 
Zolang het voor jezelf maar duidelijk is waarom/wat je betaalt. 


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer

Ye
Yennester - Nov 27, 2023 om 14:11
Winkels & webshops

Ervaringen met Poluno Amsterdam?

Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws. Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver ... Lees meer

da
daveyd5444 - Apr 27, 2024 om 22:09
Elektronica & tv

Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?

Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer