fa
door faith Feb 1, 2011 om 19:11
Geldzaken & recht

Identiteitskaart

Mijn zoon ging naar het gemeentehuis voor het aanvragen van zijn brommer rijbewijs.
Bij het tonen van zijn identiteitskaart zei de ambtenaar dat deze ongeldig was en ingenomen zou worden.

Wat blijkt, het gestanste hoofd in de kaart was gedeeltelijk langs de rand los.

Is dit een fabricage fout en is het dan terecht dat er een nieuwe id kaart betaalt moet worden?

1644 13 Rapporteer

de motormuis
door de motormuis - Feb 1, 2011 om 19:21
598 Antwoorden / 13 Vragen

Ik vind dit erge slechte service. Allicht moet je foto goed ingeseald zijn,anders kan er misbruik van de id kaart gemaakt worden. Je zou er dan een andere foto in kunnen doen. Maar hij had de id kaart ook even opnieuw door het sealapparaat
hebben kunnen doen,dan was het probleem opgelost. Dan had de foto weer netjes vast gezeten.
Maar is er al betaald en een nieuwe aangevraagd ?? Anders even mee gaan met Uw zoon en kijken of er misschien iemand toch zo vriendelijk wil zijn om de kaart even door het seal apparaat te laten lopen.
Anders even kijken of er in de buurt een winkel of bedrijf zit waar ze ook dingen
sealen, misschien een bibliotheek of zo, en daar even vragen.
Vragen kost niets. Nieuwe id kaart wel.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 1, 2011 om 19:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dit is voor zijn eigen veiligheid dat hij dus heel moet zijn. De tip van motormuis.is misschien wel haalbaar als het dus goed gebeurd.

li
door lizmol - Feb 1, 2011 om 19:31
61 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik het goed had begrepen was de kaart al in beslag genomen, en dan sta je dus gewoon met je rug tegen de muur.

snah
door snah - Feb 1, 2011 om 19:56
654 Antwoorden / 61 Vragen

Wat ik er van weet is dat je geen veranderingen mag aanbrengen op een id-kaart , dus ook niet opnieuw sealen

Als de kaart niet is ingenomen en uw gemeente heeft stadsdeelkantoren probeer het dan nogmaals in een ander kantoor , of vraag bij de weigerende ambtenaar naar een meerdere , bv. de chef . Zolang er niet geknoeit is met de kaart is deze afhankelijk van de geldigheidsdatum gewoon geldig

Een bromfietsrijbewijs is ook een legitimatiebewijs , waarom dan eerst de id-kaart vernieuwen voor de ontvangst van het rijbewijs .

Hans

de motormuis
door de motormuis - Feb 1, 2011 om 20:19
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ snah

Omdat de aanvrager daar kwam om een bromfiets rijbewijs aan te vtagen moest die zich legitimeren.Hij had het brommerrijbewijs dus nog niet.

snah
door snah - Feb 1, 2011 om 20:28
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=de motormuis schreef op dinsdag 1 feb 2011, 20:19]@ snah

Omdat de aanvrager daar kwam om een bromfiets rijbewijs aan te vtagen moest die zich legitimeren.Hij had het brommerrijbewijs dus nog niet.

Een bromfietsrijbewijs is ook een legitimatiebewijs , waarom dan eerst de id-kaart vernieuwen voor de ontvangst van het rijbewijs .

Goed lezen , dus de reactie was overbodig .

de motormuis
door de motormuis - Feb 1, 2011 om 20:32
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ snah

Wie moet er goed lezen ?????

snah
door snah - Feb 1, 2011 om 21:09
654 Antwoorden / 61 Vragen

Jij ,

Uit mijn laatste reactie kan jij zien dat ik weet dat hij het rijbewijs nog niet heeft en dat hij dit alleen krijgt als hij zich eerst kan legitimeren , dit kan met een id-kaart een paspoort of een rijbewijs .

Als de een of andere domme ambtenaar vind dat een id-kaart niet meer geldig is door mi. slijtage , hoe vraag je dan een nieuwe ( id-kaart , rijbewijs , paspoort ) aan , je zal je toch eerst moeten legitimeren !!!

Hans

de motormuis
door de motormuis - Feb 1, 2011 om 21:17
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ Snah

Inderdaad , hij had nog geen bromfiets rijbewijs. Wilde dat aanvragen. Hiervoor heeft hij een geldig legitimatiebewijs nodig. De ambtenaar vond zijn id-kaart geen geldig legitimatie bewijs meer. Dus kan die gewoon zeggen dat hij eerst een nieuwe id-kaart of eventueel nieuw paspoort moet aanvragen. En dan wordt er bij het afgeven van zijn nieuwe id=kaart de oude meteen ingehouden. Dan kan hij pas een bromfiets rijbewijs aanvragen, want dan heeft hij weer een nieuw en geldig legitimatie bewijs. Zoiets noemen ze ook wel ambtenarij. Ofwel de mensen op extra onkosten jagen.

snah
door snah - Feb 1, 2011 om 21:27
654 Antwoorden / 61 Vragen

Dus daarom niet akkoord gaan en naar een meerdere vragen .

fa
door faith - Feb 1, 2011 om 21:32
2 Antwoorden / 3 Vragen

Heel hartelijk dank voor uw reakties!

Het gaat niet om de foto die op de idkaart zit, het gaat om het hoofdje naast de foto ( watermerk) dit is erin gestanst en dus gedeeltelijk los, net zoals een puzzelstukje los zit...

Overigens heeft hij nu wel zijn rijbewijs gekregen maar zijn id kaart nog niet ;-)

snah
door snah - Feb 1, 2011 om 21:40
654 Antwoorden / 61 Vragen

Mooi ,
Een rijbewijs is ook een legitimatiebewijs , dus de id-kaart is niet meer nodig .

Hans

de motormuis
door de motormuis - Feb 1, 2011 om 21:41
598 Antwoorden / 13 Vragen

Oke, dan heeft hij nu in ieder geval ook meteen weer een geldig legitimatie bewijs voor hier in Nederland. En tevens voor het afhalen van zijn nieuwe id-kaart te gebruiken als legitimatie bewijs.

Groeten.