Ju
door JulievL Mar 7, 2018 om 10:25
Geldzaken & recht

Iemand sluit abonnementen af en zegt abonnementen op zonder dat ik iets doe

In oktober 2017 ontving ik een brief van Telfort dat ene N.[edit-redactie] op mijn adres een abonnement afgesloten zou hebben, per december, voor internet, tv en vaste telefonie. Telfort gebeld, zij gaven aan dat iemand dat inderdaad gedaan zou hebben en dat zij die aanvraag niet konden annuleren zonder toestemming van de aanvrager. Ze hadden daarnaast alleen een e-mailadres van die persoon en ze zouden een e-mail sturen. Enige tijd later ontving ik van Telfort een Doe-het-zelf pakker om het abonnement aan te sluiten. Weer gebeld, ze hadden niet gehoord van de heer [edit] konden niet annuleren zonder zijn toestemming. Het pakket moest ik maar terugsturen. Daarna volgen er verschillende brieven over betalingsachterstanden. Telkens gebeld en telkens kreeg ik te horen dat zij er niets aan konden doen. Dat als er lang genoeg niet betaald zou worden het abonnement vanzelf beëindigd zou worden en dat als er een deurwaarder op de stoep zou staan, ik maar gewoon aan moest geven dat ik het abonnement niet afgesloten had. In de tussentijd heb ik ook nog mijn best moeten doen om te zorgen dat mijn eigen abonnement bij Ziggo er niet uitgegooid zou worden. Blijkbaar gaat dat automatisch als iemand anders een abonnement afsluit op een adres. Doen ze daar niet aan een klantacceptatieprocedure o.i.d.?

Gisteren wilde ik de meterstanden doorgeven aan Engie. Maa via de website van Engie kreeg ik de melding dat mijn gegevens niet bekend waren. Engie gebeld, en wat blijkt.. iemand heeft per 4 maart mijn abonnement bij Engie opgezegd en een nieuw contract gesloten bij Eon. Ene meneer of mevrouw [edit-redactie]. Gelukkig kreeg ik een erg behulpzame mevrouw bij Eon aan de telefoon die het abonnement terug zou gaan draaien. Dit zou een periode van 4 tot 6 weken gaan duren.

Blijkbaar kun je dus abonnementen afsluiten op een willekeurig adres en zit de bewoner vervolgens met de ellende van opzeggen en herstellen. Als opzeggen uberhaupt al mogelijk is.

Ik krijg een beetje een naar gevoel van dit alles. Kan iemand mij aangeven om welke reden je deze acties zou verrichten? Welk voordeel behaal je er aan? Een vergoeding als je overstapt o.i.d.?
En heeft wellicht iemand tips wat ik nu het beste kan doen?

2265 9 Rapporteer

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 7, 2018 om 10:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kan iemand mij aangeven met welke reden je deze acties zou verrichten

Het zou kunnen dat iemand de pik op u heeft of u wilt treiteren. Erger nog, u in de problemen wilt brengen.
Ik hoop voor u dat dit niet de redenen zijn en e.e.a. op een misverstand berust.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2018 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Telfort zou toch ook bijvoorbeeld de bankgegevens van die [edit] moeten hebben. Net zo goed als Eon meer gegevens moet hebben, want een nieuw contract moet bevestigd worden,

Wat er aan te doen is zou ik niet kunnen zeggen. Ik weet wel van een straat waar dan weer de een en dan weer de andere bewoner nieuwe contracten kregen voor energie en tv en zo.

Men verdenkt daar een boze buurman van die “grapjes”.

Ju
door JulievL Mar 7, 2018 om 10:37
Antwoorden / 2 Vragen

De bankgegevens hebben ze inderdaad. Niet mijn bankrekeningnummer maar ze mogen die gegevens niet prijsgeven.

tijger1
door tijger1 Mar 7, 2018 om 10:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan kunnen die bedrijven wel achter een adres komen.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 7, 2018 om 10:44
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Hier kunt u een soortgelijke vraag en antwoorden bekijken en hebt u daar iets aan:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/abonnement-opgezegd-zonder-toestemming

Topantwoord

Ge
door Genee - Mar 7, 2018 om 10:53
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U ontving een brief van Telfort en als u belt zegt Telfort dat ze alleen maar een email adres hebben?

Ju
door JulievL Mar 7, 2018 om 11:03
Antwoorden / 2 Vragen

Ja het abonnement is per e-mail aangevraagd. ze hebben alleen een e-mailadres van de aanvrager en geen telefoonnummer. Ja een vast telefoonnummer dat in december op mijn adres in zou gaan. Op de e-mail wordt niet geantwoord dus ze kunnen het niet opzeggen

marita5
door marita5 - Mar 7, 2018 om 11:51
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JulieVl ,

Plaats uw klacht op FB ( in het midden onder de foto ) / of het forum van Telfort , klik op de rode regels .

https://www.facebook.com/pg/telfort/posts/?ref=page_internal

https://forum.telfort.nl/

Let op :

Telfort Webcare reageert ook op deze site , als u geluk heb zien ze uw klacht .

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2018 om 12:45
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Om even in te gaan op je verhaal meterstanden doorgeven aan Engie, die je vertelde dat je nu bij EON zou zijn; zoiets kan toch helemaal niet. Heb gisteren een nieuw contract afgesloten bij een energiemaatschappij: het hemd van het lijf wordt er gevraagd. Ik neem zomaar aan dat @diewilik weleens gelijk zou kunnen hebben en dat iemand (die wel heel veel van je moet weten) je een oor wil aannaaien. En ook, er zijn bij het aangaan van een andere leverancier geluidsbanden aanwezig: gisteren zelfs nog over gehad en werd bevestigend beantwoord dat men "ja" wil horen als het allemaal akkoord bevonden is. Ik hoop dat de aardige mevrouw van EON je daadwerkelijk gaat helpen. Rare zaak.

Ju
door JulievL Mar 7, 2018 om 13:51
Antwoorden / 2 Vragen

De mevrouw van Eon gaf aan dat zij niet de gegevens bij de gemeente hoeven te controleren voordat zij een contract aangaan. Je kan dus op ieder willekeurig adres een contract afsluiten waarmee automatisch het oude contract opgezegd wordt.
Ik vraag me dan ook af of er sprake is van identiteitsfraude omdat ze niet mijn gegevens gebruiken om een contract aan te gaan, anders dat het adres.
Zowel Engie en Eon bevestigde mij dat het abonnement per 4 maart omgezet is naar Eon. Zij zullen wel de beschikking hebben over kopie Id van de aanvrager maar die mogen ze aan mij niet verstrekken.

boppe1943
door boppe1943 - Mar 7, 2018 om 17:04
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Zoals een medewerker van Telfort al gezegd heeft kan het zijn dat er op een kwade dag een deurwaarder op uw stoep staat. Als die zich meldt vertelt u het hele verhaal en zegt u dat de heer [edit] onbekend is op uw adres. De deurwaarder moet dan een adresonderzoek doen en dan zal blijken dat u gelijk heeft. U heeft dan verder van deze deurwaarder niets meer te vrezen. Maar of dat m.b.t. "de heer [edit]" en/of "de heer/mw [edit]" ook zo is?.... Ik vermoed ook dat iemand u expres in de problemen heeft gebracht. Als u "identiteitsfraude" intikt op Google kunt u lezen wat u moet doen.

boppe1943
door boppe1943 Mar 8, 2018 om 11:52
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Edit.

telfortwbcr
door telfortwbcr - Mar 8, 2018 om 09:45
124 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Julievl,

Wat vervelend dat iemand op jouw adres een abonnement heeft afgesloten. Ik zou graag wel even willen kijken hoe deze case is afgehandeld zodat ik je wellicht meer duidelijkheid kan verschaffen. Bezoek daarom ons forum en start een nieuw topic.
Kun je even een berichtje hier achterlaten zodra je dat hebt gedaan? Ik ga dan meteen voor je aan de slag. Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum)

hansje klein
door hansje klein - Mar 8, 2018 om 10:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarom iemand dit zou doen ...?

Gelezen op een andere V&B-topic:

Dit heb ik ook gehad, plotseling kreeg ik een welkomstbrief vab British telecom. Na een zoektocht heb ik uitgevonden dat iemand van BT dat had gedaan om bonussen te krijgen voor aanbrengen van nieuwe klanten. De zaak is daarna keurig afgewerkt. Het is alweer een aantal jaren geleden dus misschien is die truc nu niet meer mogelijk.