Abonnement opgezegd zonder toestemming
Hallo,
Vanochtend zag ik een mail voorbij komen van mijn televisie- en internetprovider Tele2. Daarin stond dat mijn abonnement was opgezegd en dat ik een boete moet betalen over de resterende contracttermijn.
Daarop heb ik contact gezocht met Tele2, na lang in de wacht en 2 verschillende afdelingen bleek dat de nieuwe onderbuurman ( zelfde adres, ander zelfstandig appartement ) bij een andere provider een abonnement heeft aangevraagd en dat deze andere provider mijn abonnement heeft opgezegd. Ik moet contact opnemen met de betreffende buurman zodat hij het terugdraait.
Ik heb aangegeven dat ik het een vreemde zaak vind dat mijn abonnement door iemand anders, zonder verificatie, kan worden opgezegd en dan ik moeite moet doen om een boete te voorkomen. Een boete die ik niet heb verdiend!!
Ik vind het zo belachelijk dat ik het bijna niet kan geloven..
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee/tips?
Hallo Roosmt ,
Plaats hier uw klacht ( forum Tele 2 ) klik op de rode regel .
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/abonnement-zonder-toestemming-opgezegd-51653
Nee het is inderdaad niet te geloven dat er zulke analfabeten bij een webcare mogen werken. Hetzelfde adres kan verwarring stichten, maar het gebruik van een geheel andere naam is tenminste on-acceptabel bij een afmelding en had eerst nagetrokken moeten worden. Dat u dit nu zèlf ongedaan moet maken met behulp van uw buurman is helemaal van de gekken en een klacht op alle mogelijke kanalen waard......
Zoals: Klacht.nl of Klachtenkompas.nl en bij die club zelf natuurlijk óók.
Bedankt voor de reactie, ik ga zeker een klacht indienen!
Merkwaardig verhaal .Het moet wel een erg blinde medewerker geweest zijn ,die niet gezien heeft dat naam telefoonnummer en contractnummerniet klopten en op adres gezocht heeft in de databank om uw gegevens op te halen.Zorg dat je zo snel mogelijk de juiste persoon benaderd die deze stommiteit hersteld , anders loop je het risico dat je afgesloten wordt.De aansluiting herstellen kost een paar dagen tot ruim een week.
Ja, die gekkigheid schijnt zomaar te kunnen. Hoorde gister van iemand die, om te pesten, zomaar van zijn buren de energieleverancier en tv/internet abonnementen had opgezegd. Blijkbaar hoeft er niet eens een contractnummer vermeld te worden.
Maar Tele2 moet hier zeker iets aan kunnen doen. En contact met de buurman kan natuurlijk ook geen kwaad, want die zal niets geleverd krijgen.
Dien een klacht in en als het niet in orde gemaakt wordt, is er nog de geschillencommissie.
Bedankt voor de reactie, Ik ga zeker een klacht indienen!
Ik zou beginnen met de overeenkomst door de te lezen die u met Tele 2 heeft afgesloten bij het aangaan van de dienst. Hierin hoort de procedure te staan die u moet volgen bij een klachtenprocedure.
In het algemeen beginnen met:
Schriftelijk aangetekend bezwaar maken tegen deze gang van zaken en Tele2 sommeren kosteloos uw contract te hervatten. Aangeven dat u restitutie van abonnements geld zult eisen over de periode dat de dienst niet geleverd wordt door Tele2. Tevens eisen dat de kosten van het bellen naar Tele 2 vergoed dient te worden.
Ik ben 9 maanden geterroriseerd door een andere provider die mij zonder mijn toestemming had ingelijfd als klant. Mijn ervaring is dat het erg moeilijk is om een provider een fout te laten recht zetten.
Het is geen fout. Op hetzelfde adres wordt een nieuw abonnement afgesloten. Per adres kan maar één provider internet leveren, dus de nieuwe zal de oude altijd opzeggen.
U schrijft: zelfde adres. Dan is er vaak sprake van een gesplitste wooneenheid, waarbij de etages/kamers als zelfstandige woonruimte aan te merken zijn, maar waar geen aparte huisnummering (bijv 12-a, b en c) voor is.
In de voorwaarden van bijna alle providers staat dat er slechts één aansluiting per adres mogelijk is. Als uw buurman staat ingeschreven op hetzelfde adres en hij gaat zelf internet aanvragen, dan is het logisch dat de nieuwe provider de oude opzegt. Als het goed is hebben ze wel een verificatie gedaan, namelijk of de aanvrager (uw buurman) ook op dat adres woont.
Ik heb het zelf ook gehad jaren geleden toen ik een etage huurde (met eigen keuken, douche en toilet). Ook toen moest ik het met de nieuwe bovenbuurvrouw zelf regelen.
?? Zelfde adres, dat lijkt me sterk. Ook appartementen hebben elk een ander adres. Een adres bestaat uit straatnaam + huisnummer en eventueel een toevoeging (A,B, etc.) of voorzover dat nog bestaat een kamernummer, anders zou de post ook (vrijwel) nooit aankomen op de juiste plek. Derhalve ligt de fout hier of bij de buurman (fout adres doorgegeven) of bij de provider die uw abonnement heeft opgezegd (verkeerd verstaan/gebruikt adres). Daarnaast heeft de provider (zowel de nieuwe als Tele2) blijkbaar geen enkele controle gedaan, aangezien ik mag aannnemen dat uw naam anders is dan die van uw buurman. Als ze ook maar iets van een controle hadden gedaan hadden ze gezien dat de naam die bij het opgezegde abonnement niet overeenkwam met de naam op het nieuwe contract. Ik zou u aanraden om in iedergeval uw buurman verwittigen dat zijn provider het verkeerde abonnement heeft gestopt, kan hij in iedergeval ook contact opnemen met de provider. Tevens zou ik Tele2 schriftelijk om opheldering vragen hoe het kan dat zij een abonnement gestopt hebben zonder enige controle. Niet dat u daar (een goed) antwoord op mag verwachten gezien de huidige omgang met klanten door bedrijven.
Merkwaardig verhaal .Uw buurman moet dan zijn Tele2 abo op gezegt met de opzeg service. Maar dan worden de gegevens door Tele2 gecontroleerd op contractnummer .telefoonnummer en naam alvorens de opzeggen te accepteren.Ik zou als jou was snel op zoek gaan die het hersteld anders loop je he risico dat je afgeloten wordt en duurt het ruim een week voor de aansluitingen weer werkt. Ik vraag me wel af waarom u contact moet opnemen met uw buurman ,die heeft niets fout gedaan en hoeft ook niets terug te draaien.
Ooit, alweer een paar jaar geleden, iets soortgelijks meegemaakt bij KPN. Plaatsgenoot zegt zijn account bij KPN op om over te stappen naar een andere provider en wij kregen een schrijven dat we werden afgesloten. Plaatsgenoot en wij hadden geen enkele relatie en woonden niet op hetzelfde adres of zelfs maar in elkaars buurt.
Ik denk dat ik, alles bij elkaar, wel een paar dagen aan de telefoon heb doorgebracht om de boel te herstellen, maar het merendeel van de operators van KPN gooiden gewoon de telefoon op de haak als het te ingewikkeld werd. Brieven schrijven, e-mails sturen: het hielp allemaal niks en genereerde geen enkele respons.
Uiteindelijk heb ik via mijn werk iemand die getrouwd was met een meneer die "iets hoogs" bij KPN was, moeten lastig vallen met mijn probleem en toen die er zich tegenaan ging bemoeien werd het probleem verholpen en werden we opnieuw aangesloten. Overigens zonder enig excuus of dergelijke.
Vechten tegen een arrogante bierkaai heet dat.
Veel succes en ik hoop dat het u wel lukt om aangesloten te blijven en geen boete te hoeven betalen.
Bij Tele 2 is het ook een zooitje, ik wou mijn abonnement omzetten van XS4ALL naar Tele 2, eerst werdt er moeilijk gedaan dat de snelheid te laag was en dat ik daarom geen aansluiting van Tele 2 kon krijgen. Bij wat doorvragen en zeggen dat ik nu XS4ALL heb, kon ik toch een aansluiting krijgen bij Tele 2. Alle gegevens doorgegeven en ik zou binnen 2 a 3 dagen bericht krijgen. Nu na 2 weken heb ik nog steeds geen bericht gehad. Dag Tele 2 hou je zooitje maar.
Dit heb ik ook gehad, plotseling kreeg ik een welkomstbrief vab British telecom. Na een zoektocht heb ik uitgevonden dat iemand van BT dat had gedaan om bonussen te krijgen voor aanbrengen van nieuwe klanten. De zaak is daarna keurig afgewerkt. Het is alweer een aantal jaren geleden dus misschien is die truc nu niet meer mogelijk
Willem
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
BKR registratie
Hi!
Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren.
Echte
...
Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer