ge
door gerryrozendaal Nov 10, 2016 om 14:47
Geldzaken & recht

Ik ben als gehandichapte ben uit mijn huis gezet terwijl volgens de wet dat nie

de gemeente heeft mij en mijn man 6 maanden zonder uitkerijg gezet mijn man had eerst ee ww uitkering we hebben maar met twee maanden terug werkendekracht terug gekregen dus hadden we 4 maande huur schuld ik zit in een rolstoel enwe zijn daarna 3 maanden dakloos geweest en we wonen nu tijdelijk al twee jaar op een dakloos op vang in een senior woning waar ik mijn rolstoel niet kan gebruiken en en ik al twee jaar op een bo, douch stoel zit en mijn man 24 uur natelzorger is er is ons door de ggd in almdere een aangepastewoning toe gezegt in 2014 dat we tussen de 6  en 9 maanden een woning aangeboden zouden krijgen en het moet nog gebeuren een senior woning is niet op een elechtricherolstoel gebouwd ik heb al twee gaten in de deur gereden en dan zeg de regering dar ik als gehadicapte zelfstandig moet leven hoe kan dat, als de regering zelf dit toe staat ik lig nu hoofdzakelijk op bed omdat ik niet de keuken, badkamer woonkamer, slaapkamer gang is voor mij ontoegangkelijk, rij alles kapot en net wat ik zei dit is een dakloos opvang van het leger des helis en zelfs hun doen geen moeite maar een alcoholis of drugrgebruiker of jongeren dan kunnen ze alles regelen ben ik als gehadicapte voor in stansties en regering een stuk vuil want zo voelt het voor mijals gehadicapte en mijn echtgenoot.
we krijgen als reacties dat we niet moeten zeuren we hebben een dak boven ons hoofd maar ik ben ongelukkig en mijn man kan geen baan zoeken is dit rechtvaardig waneer gaat de regering zich aan de regels houden en de woningbouw ook we weten niet meer wat we moeten doen

1413 4 Rapporteer

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Nov 10, 2016 om 14:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het is voor ons onmogelijk om dit aan te pakken. Ik vraag me ook af waarom u en uw man 6 maanden zonder uitkering hebben gezeten. Dat roept allemaal vragen op. Ook dat een gehandicapte 3 maanden dakloos is geweest, dat klinkt gewoonweg onvoorstelbaar. En ik begrijp uit uw verhaal dat u of uw man geen verslavingsproblematiek hebben.

Heeft u al hulp gezocht bij maatschappelijk werk in Almere? Klik HIER

ge
door gerryrozendaal Nov 12, 2016 om 22:49
Antwoorden / 2 Vragen

Mijn man had werk is ontslagen door 3 keer zorgverlof op te moeten nemen in een jaar, en de smoes dat zijn plek overbodig was geworden. Na de WW is bij de overstap naar bijstand vanalles fout gegaan bij ons en bij de sociale dienst daardoor 6 maanden geen inkomen (deze overstap zou eigenlijk automatisch moeten gaan maar je moet van alles aanleveren en regelen) hierdoor huurschuld gekregen geen van de organisaties die er zijn woningbouw, sociale dienst, plangroep, maatschappelijk werk en ggd hebben de moeite genomen om te helpen in tussen was mijn man fulltime mantelzorger van mij geworden en wist en kon ook niet weten van de mogelijkheden om de juiste hulp te vinden toen eindelijk de bijstand er was was het te laat 3 maanden later standen we op straat terwijl ik gehandicapt ben (rolstoel afhankelijk) Nee geen verslaving, we roken, drinken niet en gebruiken geen drugs

Topantwoord

ma
door maarten heest - Nov 10, 2016 om 15:09
463 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster: goed advies.
Maar uw zin 'En ik begrijp uit uw verhaal dat u of uw man geen verslavingsproblematiek hebben.' is toch volkomen overbodig?!

tijger1
door tijger1 Nov 10, 2016 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, die zin is niet overbodig. De Ts verwijt de gemeente verslaafden wel te helpen en hen niet.

hutch
door hutch - Nov 10, 2016 om 15:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het verhaal van TS ligt iets genuanceerder.

Klik * hier * , * hier * en * hier * voor meer uitleg over deze zaak.

tijger1
door tijger1 Nov 10, 2016 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, zeker genuanceerder.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 10, 2016 om 15:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Hutch, knap gevonden. Geeft net iets meer duidelijkheid. Maar hier kunnen we ze niet helpen denk ik.

hutch
door hutch Nov 10, 2016 om 15:53
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dank je @Diewilik, en dat hier niet kunnen helpen weet ik wel zeker....... (OT: Trouwens een leuke avatar).

tenormin
door tenormin Nov 10, 2016 om 16:25
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@Hutch, our Sherlock Holmes... ;-)

aurora1
door aurora1 Nov 10, 2016 om 16:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hutch, (sleuth): +10

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2016 om 13:48
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals collega HUTCH@ al meldt is hier veel meer aan de hand en is het de vraag hoe het hier gesteld is met hulpverlening etc.
Ik kan mij niet voorstellen dat er na de publicaties in de media nog niets aan gedaan is resp. probren te doen.