hb
door hboxem Nov 8, 2019 om 12:23
Geldzaken & recht

Ik moet nodig een nieuwe bril maar weet niet hoe ik deze moet betalen

Is er een instantie die dit kan regelen of is er iemand die kan helpen om 400euro bij elkaar te krijgen?

7744 18 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - Nov 8, 2019 om 12:27
509 Antwoorden / Vragen

Geld lenen bij de bank of een crowdfunding starten ? Je kan voor ca € 100 ook een bril kopen bij de webstore waar Rene Froger en reclamespot heeft
Wij gaan in ieder geval niet met de pet rond.

edrick3
door edrick3 - Nov 8, 2019 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Informeer eens bij de Gemeente ivm bijzondere bijstand.
Wat info: https://www.nibud.nl/consumenten/bijzondere-bijstand/

Ka
door Kassagebruiker - Nov 8, 2019 om 12:33
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zijn er geen andere(goedkopere) opticiens bij u in de buurt? € 400 is nogal een prijs,.

tenormin
door tenormin - Nov 8, 2019 om 12:34
16869 Antwoorden / 108 Vragen

Vervelend. Is er geen brillenman die "op afbetaling" verkoopt?

Th
door Thijs124 - Nov 8, 2019 om 12:36
289 Antwoorden / Vragen

Hans anders bril totaal plan?

Grunnen.
door Grunnen. Nov 8, 2019 om 12:48
509 Antwoorden / Vragen

goed plan maar je moet eerst 2 jaar sparen

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2019 om 12:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om in de verte te kijken of om te lezen? Geen aanvullende verzekering die een beetje dekt? En wat is nodig, is hij kapot  of ziet u niets meer?

ne
door neodutchio - Nov 8, 2019 om 13:17
5184 Antwoorden / 12 Vragen

Voor 1 januari een zorgverzekering kiezen die een bril vergoed.

wi
door willems123 Nov 8, 2019 om 19:40
117 Antwoorden / 16 Vragen

Geen goed advies... de goedkoopste aanvullende verzekering kost je 13 euro per maand, en het vergoedt brillen tot max. 100 euro per TWEE JAAR.

Magnum007
door Magnum007 Nov 8, 2019 om 20:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Willem,ik heb pas nog een nieuwe bril "gekregen" bij Hans Anders.
De bril vergoeding was 150 euro.

ne
door neodutchio Nov 8, 2019 om 21:48
5184 Antwoorden / 12 Vragen

Bij mij zit de brilvergoeding in een pakket met fysio er bij. Aangezien ik daar de uitgebreidste dekking voor nodig heb kost de bril mij niets.

aurora1
door aurora1 - Nov 8, 2019 om 13:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dan wel een erg dure bril voor 400 euro. Waarom heeft u een nieuwe bril nodig? Voor lezen/dichtbij of voor veraf? Hoeveel kost dit montuur? Bij bijv. Hans Anders heeft u al voor 49 euro een goed en mooi montuur en veel keuze in monturen. Daarnaast hebben ze vaak allerhande acties. Dus ik zou eerst maar eens rondkijken en niet zomaar bij een opticien binnenstappen en zeggen dat u een nieuwe bril nodig heeft, want dan komen ze doorgaans met veel kosten. Als uw montuur nog prima is en bevalt kunt u ook alleen nieuwe glazen overwegen en bij verschillende opticiens eerst eens kijken wegens al de verschillende prijzen. Verder is het altijd handig en verstandig om een spaarpotje voor dergelijke zaken te hebben, dus geld opzij te zetten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 8, 2019 om 13:33
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Kunt u iets meer info geven wat voor bril het dan betreft bijv. qua + of - en de sterkte, multifocaal etc.

En begrijp ik goed dat u geen aanvullende verzekering heeft?: Zie o.a.  https://www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/vergoedingen/brillen-of-lenzen

jo
door jorisw - Nov 8, 2019 om 14:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom is de bril zo duur? Hele speciale glazen?

Te
door Teigje - Nov 8, 2019 om 14:08
1 Antwoorden / Vragen

Als je een multifocale bril met hoge sterkte is dit een heel normaal bedrag.
Het is ook krom dat je dan maar zo weinig vergoed krijgt, je hebt nl geen andere keuze als bijbetalen. Heb je dat geld niet, heb je een probleem.

Ka
door Kassagebruiker Nov 8, 2019 om 14:17
683 Antwoorden / 5 Vragen

Bij Eyelove vopor € 119 een varifocus met meekleurende glazen .........

Magnum007
door Magnum007 Nov 8, 2019 om 20:05
594 Antwoorden / 2 Vragen

De kwaliteit van Eyelove brillen is niet goed.
Ik heb enkele brillen van Eyelove en de glazen krassen snel en soms vliegt een glas uit het montuur....:-((

Het kan ook niet voor dat bedrag...toen ze pas open gingen 25 euro....

Soms haal ik een leuke bril bij de drogist of Action voor weinig,maar voor een goed gemeten bril op sterkte voor een redelijke prijs geef ik de voorkeur aan Hans Anders.

Ka
door Kassagebruiker Nov 8, 2019 om 20:20
683 Antwoorden / 5 Vragen

@Magnum, ik en mijn partner hebben al vele eyelove brillen gehad en nu nog steeds. Ik herken je verhaal absoluut niet.

ne
door neodutchio Nov 9, 2019 om 09:45
5184 Antwoorden / 12 Vragen

Een bril nij de drogist of de Action? En dan zeggen dat een bril van een ander tegenvalt? Een bril is maatwerk, dat haal je dus niet bij een brachevreemd bedrijf op de hoek.

Magnum007
door Magnum007 Nov 9, 2019 om 23:04
594 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien waren die eerste brillen van Eyelove niet goed: het was toen nog een afdeling bij de DA drogist.
Ik herinner me in 2010.

Het zou kunnen,dat de kwaliteit nu beter is.

panter22
door panter22 - Nov 8, 2019 om 14:43
6599 Antwoorden / Vragen

Je wordt geacht je eigen bril te betalen. Als je weinig geld hebt, dan zul je naar een goedkope keten moeten.
Eyelove bv. Je krijgt een nieuwe bril, niet die uit de winkel en als je geen extra's wilt dan ben je voor een multifocale bril voor €99 klaar. De glazen zien er goed uit. Maar laat je geen extra zaken verkopen zoals een breder leesgedeelte of extra dunne glazen, ontspiegeling erc..Gewoon de goedkoopste.
Als het financieel wat beter gaat dan kun je altijd nog een duurdere bril kopen en hou je deze bril als reserve.
Of is €99 ook te veel omdat je bv schulden hebt en niet meer rond kunt komen? Neem dan contact op met de gemeente voor schuldhulpverlening,

Magnum007
door Magnum007 Nov 8, 2019 om 20:08
594 Antwoorden / 2 Vragen

Nog goedkoper zijn brillen van de Action voor rond de 2 euro.

Maar als je ogen erg slecht zijn raad ik toch de opticien aan,desnoods alleen voor een meting.

jo
door jorisw Nov 9, 2019 om 00:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Die brillen van de Action zijn alleen simpele leesbrillen. Heb je niet veel aan als je bijziend bent. Ongeacht of je ogen slecht of minder slecht zijn.

panter22
door panter22 Nov 9, 2019 om 08:30
6599 Antwoorden / Vragen

Een oogmeting bij een opticien is alleen gratis als je er een bril koopt.

Magnum007
door Magnum007 Nov 9, 2019 om 22:53
594 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een bijziendbril gekocht bij Action van -3.

Goed zoeken.

panter22
door panter22 Nov 10, 2019 om 08:21
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je geen sterkere leesbril nodig? Je mist een streepje. Action verkoopt alleen maar + brillen.

Ka
door Kassagebruiker - Nov 8, 2019 om 16:38
683 Antwoorden / 5 Vragen

Recentelijk een advertentie gezien van de andere hans, voor 39 euro een varifocus bril zonder luxe maar wel een goede bril. Zal dit jaar ook wel weer komen..

ro
door ron503 - Nov 8, 2019 om 17:48
1229 Antwoorden / 0 Vragen

In deze tijd van het jaar gaan veel brillenverkopers stunten met aanbiedingen zoals een complete bril voor een x bedrag waarmee H.A graag stunt. Vertel er wel direct bij dat u voor de aanbieding komt en trek er een boel tijd voor uit want helaas uit ervaring weet ik dat sommige verkopers niet op u zitten te wachten.

panter22
door panter22 Nov 8, 2019 om 18:12
6599 Antwoorden / Vragen

Ja vervelend, je moet zelf maar kijken of een bril je staat en bij een wat duurdere zaak wordt je bijna de winkel uitgeken. Dan hoor je kennelijk niet tot de doelgroep.

Magnum007
door Magnum007 Nov 8, 2019 om 20:09
594 Antwoorden / 2 Vragen

De service van Hans Anders is prima,ik kon er al 30 jaar.:-)

ne
door neodutchio Nov 9, 2019 om 09:47
5184 Antwoorden / 12 Vragen

Hoeveel brillen verslijt u dan Magnum? Eyelove, Hans Anders, Action, drogist.

Magnum007
door Magnum007 Nov 9, 2019 om 22:57
594 Antwoorden / 2 Vragen

Toen Eyelove pas open was bij de DA drogist kocht ik meteen 4 brillen voor 25 euro per stuk.
Ik dacht ,dan heb ik een vooraaadje....;-)

Toen ik begin dit jaar per ongeluk op mijn Hans Anders bril van 16 jaar oud stond,gebruikte ik deze brillen van Eyelove.

Helaas bleek de kwaliteit niet goed....:-(

Als ik een leuk montuurtje zie bij de drogist of Action met glazen voor weinig,neem ik hem mee voor reserve...:-)

diumenge
door diumenge - Nov 8, 2019 om 17:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niemand hier kent je situatie, dus dan wordt het ook wat lastig te verwijzen naar instanties die kunnen helpen.

ro
door ron503 - Nov 8, 2019 om 18:38
1229 Antwoorden / 0 Vragen

@panter, Ik ben de winkel uit gelopen en toen naar de concurrent gegaan. Die hadden ook een aanbieding maar ook daar zat een addertje onder het gras want bij zeg maar een één ster glasproduct was het montuur niet gratis. Toch zijn we er samen uit gekomen, een merkloos montuur en goede kwaliteit glazen al met al wel duurder dan die van H.A. maar service en aandacht is ook belangrijk. De totale kosten waren inclusief een aangesmeerde verzekering 200 euro en dat bleef binnen het budget wat ik er voor over had.

panter22
door panter22 Nov 9, 2019 om 08:40
6599 Antwoorden / Vragen

Mooi dat je geslaagd bent voor zo'n prijs. Ik heb intussen ook een bril gekocht en ben een stuk duurder uit.
Ik hoop dat ik met deze nieuwe bril weer minimaal 5 jaar kan doen, dan valt de schade mee.

rebek
door rebek - Nov 8, 2019 om 23:49
228 Antwoorden / 97 Vragen

Vaak genoeg hoor je: Alleen de kosten van het montuur. En die heb je al leuke voor een klein prijsje

rebek
door rebek - Nov 8, 2019 om 23:54
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik heb een best sterke bril en zet als ik wil lezen mijn supermarkt leesbril er gewoon overheen. Werkt prima.