No
door Noor269 Jun 29, 2022 om 17:34
Geldzaken & recht

Ik ontving een brief van DSB NV in liquidatie is die echt?

Er wordt in gezegd dat ik waarschijnlijk nog recht heb op op rente. Je moet je daarvoor aanmelden op rente.dsb.nl Daarna ontvang je een link en moet je je via iDIN legitimeren. Maar omdat je dan moet inloggen bij je eigen bank om die gegevens op te halen krijg ik een raar gevoel. Je logt in bij je eigen bank en omdat er zoveel oplichters zijn die geld van je bank kunnen halen durf ik dat dus niet te doen. Mijn vraag is is het echt of nep?
[edit - bijlage verwijderd - redactie]

8922 3 Rapporteer

sira
door sira - Jun 29, 2022 om 17:37
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Haal in de eerste plaats de brief van het forum. Uw privégegevens staan nu online en dus voor iedereen zichtbaar.

Hier is gisteren ook al een vraag over geweest, zie hier de antwoorden https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/dsb-in-liquidatie-rente

tenormin
door tenormin Jun 29, 2022 om 20:21
16841 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, niet alleen privé gegevens, ook Street View. ;-)) waar TS woont.

sira
door sira Jun 29, 2022 om 21:31
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk ook dat ze een vraag hier stelt, maar de antwoorden helemaal niet leest, anders had ze wel gevraagd hoe ze de brief moet weghalen.

tenormin
door tenormin Jun 29, 2022 om 22:02
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Inderdaad @sira, maar dit geldt voor de meeste vragenstellers. Jammer. Plus iets beantwoorden. Kennelijk niet aangevinkt dat men antwoorden wil ontvangen. Niet dat dit zo gemakkelijk gaat bij Kassa. ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 29, 2022 om 17:41
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat de brief echt is. Ziede antweoorden op de eerdere vraag waar @SIRA als naar verwijst.
Daarin o.a. die m.b.t. doern van navraag bij www.geldbelangen.nl

En haal de brief weg, iedereen met slechte bedoelingen kan u nu overladen met spam of ongewenste telefoontjes. Ik meld ditb ook even aan de redactie.

ju
door juliomariner - Jun 29, 2022 om 17:58
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dit is echt. Is volop in de media geweest