Wijbe
door Wijbe Jan 16, 2020 om 16:54
Geldzaken & recht

Ik wil adres wijziging van mijn demente moeder doorgeven aan de SNS bank

Ik wil adres wijziging van mijn demente moeder doorgeven aan de SNS bank, heb een notariele volmacht waar mijn broer en ik in staan vermeld, deze is bij de SNS winkel gekopieerd, ik mag van de SNS geen adreswijziging doorgeven omdat mijn broer op de volmacht staat. Nu moet ik ondervolmachtiging maken met de handtekening van mijn demente moeder, wat voor waarde heeft nu eigenlijk, Vroeg de SNS medewerker om het adres te blokkeren omdat deze leeg staat en geen post naar toe moest maar dat mag ik niet doen omdat ik nu ineens volmachtige ben. Ik zit in een impasse om alleen een adreswijziging van mijn moeder door te geven van haar vorige woning naar het verpleegtehuis, gaarne advies wat kan ik doen?

6803 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2020 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als uw broer en u beiden in die volmacht staan vermeld, en dat u beiden onafhankelijk van elkaar namens uw moeder mag handelen, wat zit de bank dan te zeuren?

Maar als in die volmacht staat dat u beiden voor iets tegelijkertijd moet tekenen, dan zal uw broer mee moeten gaan naar de bank.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2020 om 17:14
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardiug en ook volgens mij een foutieve handelwijze van de bank. U geeft aan op de volmacht te staan maar het kan wel een probleem zijn indien in de volmacht is gemeld dat u gezamenlijk bevoegd bent. Ga dat eerst na en als u en uw broer ook afzonderlijk gevolmachtigd zijn, zoe dan: https://www.snsbank.nl/particulier/service/klacht-indienen.html  Maar herhaald, ga na of de volmacht niet 'gezamenlijk 'is en dan kan volgens mij De oplossing zijn dat uw broer u schriftelijk machtigt mede namens hem te handelen.

pino123
door pino123 Jan 17, 2020 om 13:43
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Gezamenlijk is met z'n tweeën.... Dan handelt de bank toch niet foutief. Waarom direct een klacht indien als je ook gewoon een klantenservice hebt waar je dit soort informatie kan inwinnen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 17, 2020 om 15:39
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@PIN(j)O123; is deze reactie gericht op mijn antwoord? Ik geef toch aan dat indien er sprake is van een gezamenlijke bevoegdheid en de bank dus terecht en niet foutief handelt? Of is de reactie/het antwoord bedoeld voor Ts? Dan hoort het niet hier.

De (j) als eerbetoon aan Aart Staartjes. En nog een keer ook herhaald: de avater die u benut is auteursrechtelijk beschermd.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jan 16, 2020 om 17:15
6599 Antwoorden / Vragen

Moeten de beslissingen samen met je broer genomen worden?
Een adreswijziging zou toch zo geregeld moeten worden.
Had je een inschrijving van de gemeente bij je?
Neem eens schriftelijk contact op met de klantenservice.
https://www.snsbank.nl/particulier/service/contact.html

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2020 om 21:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan uw broer dat dan niet even doen? Tenzij u beide moet tekenen gezien die volmacht? Ze doen wel erg lastig.

Wijbe
door Wijbe - Jan 16, 2020 om 21:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de notariële akte nagekeken en daar staat inderdaad in dat we gezamenlijk bevoegd zijn maar niet in die zin dat we beide moeten tekenen. Het kromme nu is dat ik het adres geblokkeerd wilt hebben maar dat mag ik niet maar wel de bewoners die nu in het huis komt te wonen. Na aanleiding van jullie opmerkingen gaat mijn broer erheen en gaat proberen het adres te blokkeren voor de post. Mijn dank voor jullie reacties

mslingen
door mslingen Jan 17, 2020 om 12:04
33 Antwoorden / 0 Vragen

Als je gezamenlijk bevoegd bent, kun je het niet alleen regelen, maar moeten beiden tekenen.

Wijbe
door Wijbe Jan 17, 2020 om 12:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zelf de volmachtige van haar rekening dat is jaren geleden al geregeld door mijn moeder, daarnaast hebben we een notariele volmacht laten maken toen de diagnose Dementie bekend werd. Ik kan het helaas niet via internet want die staat op mijn eigen adres en kan niet het adres van mijn moeder wijzigen. Daarnaast we hoeven niks te tekenen maar alleen een adreswijziging door te geven dat mijn moeder is verhuisd naar het verzorgingstehuis in een andere stad. Bij de gemeente overschrijving ging het prima met de volmacht alleen hier doen ze moeilijk.

De bank zegt we kunnen 3 dingen doen
1. Mijn moeder moet fysiek naar een SNS winkel
2. Of ik moet een ondervolmacht maken met een handtekening van mijn moeder en ondergetekende + ID's
beide is helaas niet meer mogelijk vanwege de dementie stadia van mijn moeder.
3. Blokkeer het adres dat men geen post kan sturen maar dat mag ik niet omdat ik volmachtige ben van haar rekening

aurora1
door aurora1 Jan 17, 2020 om 16:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als ze lastig blijven doen kunt u misschien wel de Belbus inschakelen? Of samen naar de bank gaan? Neem desnoods de kater mee. Iig eens ik u veel sterkte met alles, het zal niet meevallen.

mo
door mof - Jan 17, 2020 om 12:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag aan de sns wat u wél moet aanleveren. Als u gevolmachtigde bent kunt u vooruwmoeder optreden. Als de volmacht opuw broer staat en u slechtsgenoemd bent, dan moet u samen met uw broer de wijziging regelen, of uw broer alleen.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jan 17, 2020 om 12:13
104 Antwoorden / Vragen

Kan je dat niet gewoon via internet regelen?

Lv
door LvdEnden - Jan 17, 2020 om 14:54
2 Antwoorden / Vragen

Hetzelfde heb ik ruim 2 1/2 jaar geleden gehad met de ING. Was ook gemachtigd op de rekening van mijn moeder, we hadden een en/of rekening, ooit afgesloten in haar goede dagen. Moeder moest naar verpleeghuis, dus huis waar zij woonde leeggemaakt. En dan begint het geduvel. Want je wil natuurlijk geen post meer laten verzenden naar een niet meer bestaand adres. Ik heb gepraat als Brugman, maar men was onverbiddelijk. Moeder wist niet eens meer wat een handtekening was. Via internet was ook niets te wijzigen. Er is mij toen bij de bank aangeraden om bewindvoerder te worden. Dus naar de rechtbank, dat leverde weinig problemen, was snel geregeld. Er zit dan wel weer heel wat papierwerk aan vast, want je moet schriftelijke verantwoording afleggen w.b. uitgaven van de rekening.

ik hoop voor u dat het toch nog op een simpelere wijze geregeld kan worden en wens u heel veel succes.

tijger1
door tijger1 Jan 18, 2020 om 14:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus helemaal niet hetzelfde. Compleet logisch dat één persoon een en/of rekening niet naar een ander adres kan laten overschrijven.

De Ts van dit topic heeft een notariële volmacht, maar het is niet duidelijk of voor handelingen broer en zij gezamenlijk moeten tekenen, of dat ieder apart handelingen kan verrichten.

Tr
door Trostomaat - Jan 18, 2020 om 15:39
239 Antwoorden / Vragen

'De bank zegt we kunnen 3 dingen doen
1. Mijn moeder moet fysiek naar een SNS winkel
2. Of ik moet een ondervolmacht maken met een handtekening van mijn moeder en ondergetekende + ID's
beide is helaas niet meer mogelijk vanwege de dementie stadia van mijn moeder.
3. Blokkeer het adres dat men geen post kan sturen maar dat mag ik niet omdat ik volmachtige ben van haar rekening'
---
4. U kunt in gezamenlijkheid met uw broer de wijziging doorgeven.
Doe dat. Probleem opgelost.