ruud18
door ruud18 Feb 26, 2012 om 13:04
Geldzaken & recht

Ik zit met een probleem

Hallo
op ebay zit een koper mij te beschuldige van valse munten te verkopen terwijl ik dit niet doe ik verkoop enkel echte munten
ik zelf heb tege die gast gezegt je doet het zelf zeker en nu dreigt hij met een rechtzaak voor smaad
wat moet ik doen??
mvg ruud

1075 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2012 om 13:24
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Ophouden en je gedeisd houden. Dit is niet eenvoudig oplosbaar, want het is geblaas van twee katten in één huiskamer. Hij zegt tegen jou dat hij dreigt met smaad, maar dat kan jij dus ook zeggen, toch? Want jij verkoopt valse munten, zegt hij.

diumenge
door diumenge - Feb 26, 2012 om 13:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, niet met gelijke munt terugbetalen door hem te beschuldigen. Vraag waar de beschuldiging op gebaseerd is en dat het zonder onderbouwing als smaad zal worden opgevat door jou.

hutch
door hutch - Feb 26, 2012 om 16:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Ruud,

die persoon kan wel dreigen met een rechtzaak, maar dan zal hij eerst aangifte moeten doen en de ovj (het Openbaar Ministerie) zal er een zaak in moeten zien.

Als het alleen bij die uitspraak is geweest, zoals jij die hier hebt beschreven, lijkt het mij zeer sterk dat:
- en hij een aangifte zal doen
- en dat de ovj überhaupt tot vervolging zal overgaan.

Zoals gezegd: niets meer doen en niet meer reageren. Het zal, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, vanzelf weer overwaaien.

Gr. Hutch

ruud18
door ruud18 - Feb 26, 2012 om 16:50
17 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 26 feb 2012, 13:24]Ophouden en je gedeisd houden. Dit is niet eenvoudig oplosbaar, want het is geblaas van twee katten in één huiskamer. Hij zegt tegen jou dat hij dreigt met smaad, maar dat kan jij dus ook zeggen, toch? Want jij verkoopt valse munten, zegt hij.

ik doe alleen echte munten verkopen
en nu dreigt hij met dagvaarding
en ik heb niks ontvangen is dit bluf of zever

ruud18
door ruud18 - Feb 26, 2012 om 16:54
17 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=hutch schreef op zondag 26 feb 2012, 16:05]Beste Ruud,

die persoon kan wel dreigen met een rechtzaak, maar dan zal hij eerst aangifte moeten doen en de ovj (het Openbaar Ministerie) zal er een zaak in moeten zien.

Als het alleen bij die uitspraak is geweest, zoals jij die hier hebt beschreven, lijkt het mij zeer sterk dat:
- en hij een aangifte zal doen
- en dat de ovj überhaupt tot vervolging zal overgaan.

Zoals gezegd: niets meer doen en niet meer reageren. Het zal, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, vanzelf weer overwaaien.

Gr. Hutch

ik heb geen gerechts brief gekregen
maar ik heb al aan vrienden gevraagt wat ik moet doen hun zeggen die gast laten zeveren
en als hij blijft dreigen laten doen
zou u een advocaat vragen voor deze dreigemente
ik ben het beu aant worden

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2012 om 17:00
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Ruud,

zoals andere forumbezoekers je geadviseerd hebben:

"Ophouden en je gedeisd houden. Dit is niet eenvoudig oplosbaar, want het is geblaas van twee katten in één huiskamer. Hij zegt tegen jou dat hij dreigt met smaad, maar dat kan jij dus ook zeggen, toch? Want jij verkoopt valse munten, zegt hij."

"Inderdaad, niet met gelijke munt terugbetalen door hem te beschuldigen. Vraag waar de beschuldiging op gebaseerd is en dat het zonder onderbouwing als smaad zal worden opgevat door jou."

"die persoon kan wel dreigen met een rechtzaak, maar dan zal hij eerst aangifte moeten doen en de ovj (het Openbaar Ministerie) zal er een zaak in moeten zien. Als het alleen bij die uitspraak is geweest, zoals jij die hier hebt beschreven, lijkt het mij zeer sterk dat:
- en hij een aangifte zal doen
- en dat de ovj überhaupt tot vervolging zal overgaan.
Zoals gezegd: niets meer doen en niet meer reageren. Het zal, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, vanzelf weer overwaaien."

Laat hem met rust.

ruud18
door ruud18 - Feb 26, 2012 om 17:20
17 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 26 feb 2012, 17:00]Ruud,

zoals andere forumbezoekers je geadviseerd hebben:

"Ophouden en je gedeisd houden. Dit is niet eenvoudig oplosbaar, want het is geblaas van twee katten in één huiskamer. Hij zegt tegen jou dat hij dreigt met smaad, maar dat kan jij dus ook zeggen, toch? Want jij verkoopt valse munten, zegt hij."

"Inderdaad, niet met gelijke munt terugbetalen door hem te beschuldigen. Vraag waar de beschuldiging op gebaseerd is en dat het zonder onderbouwing als smaad zal worden opgevat door jou."

"die persoon kan wel dreigen met een rechtzaak, maar dan zal hij eerst aangifte moeten doen en de ovj (het Openbaar Ministerie) zal er een zaak in moeten zien. Als het alleen bij die uitspraak is geweest, zoals jij die hier hebt beschreven, lijkt het mij zeer sterk dat:
- en hij een aangifte zal doen
- en dat de ovj überhaupt tot vervolging zal overgaan.
Zoals gezegd: niets meer doen en niet meer reageren. Het zal, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, vanzelf weer overwaaien."

Laat hem met rust.

hij dreigt tege mij

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2012 om 17:31
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Laat hem gewoon met rust, dat is het beste.

ruud18
door ruud18 - Feb 26, 2012 om 17:44
17 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 26 feb 2012, 17:31]Laat hem gewoon met rust, dat is het beste.

doe ik al heel lang

menno0
door menno0 - Feb 28, 2012 om 16:30
236 Antwoorden / 42 Vragen

Ik ben worldwide e-bay koper met 100% feedback en veel sterren. 1x heb ik probleem gehad met Duitsland. Ik zou niet betaald hebben enz., dus heisa, véél heisa! Dat werd me al te gortig. Via e-bay "contact" (onderaan) heb ik met transactienummers deze onzin uit de doeken gedaan. Ik hoorde niets en was daarover wéér verbolgen. Plotseling ontving ik zeer vriendelijke emails van verkoper, de waar werd ter stond verzonden en.. de persoon als verkoper was verkoper af. Er gebeurt veel achter die e-bay schermen.

Advies, wend U tot e-bay. Alle e-mails staan nog in Uw berichten archief en neem ze daarnaast extra op in Uw tekst. Bent U zo integeer als U zegt, dan wordt in elk geval Uw feedback/goede naam niet geschaad. In Uw handel een belangrijk gegeven neem ik aan.
Had de koper een probleem dan had hij/zij dat moeten oplossen via ebay.
Blijkt dat iemand U ten onrechte beschuldigt dan wordt dat e-mailadres door e-bay geblokkeerd.
Kijk ook nog even in discussie en café van e-bay. U bent zeker niet de enige die hieraan ten prooi valt. E-bay bezoekers zullen U de juiste richting heen leiden. Ook e-bay zelf kijkt in deze berichten. Ook kunt U een klacht indienen. Deze pagina's zijn trouwens bewust moeilijk te vinden. Niet te vinden voor U, vraag dan hulp op "discussie" of vul juiste vraag in op Google zoekmachine.

ruud18
door ruud18 - Feb 28, 2012 om 17:32
17 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=menno0 schreef op dinsdag 28 feb 2012, 16:30]Ik ben worldwide e-bay koper met 100% feedback en veel sterren. 1x heb ik probleem gehad met Duitsland. Ik zou niet betaald hebben enz., dus heisa, véél heisa! Dat werd me al te gortig. Via e-bay "contact" (onderaan) heb ik met transactienummers deze onzin uit de doeken gedaan. Ik hoorde niets en was daarover wéér verbolgen. Plotseling ontving ik zeer vriendelijke emails van verkoper, de waar werd ter stond verzonden en.. de persoon als verkoper was verkoper af. Er gebeurt veel achter die e-bay schermen.

Advies, wend U tot e-bay. Alle e-mails staan nog in Uw berichten archief en neem ze daarnaast extra op in Uw tekst. Bent U zo integeer als U zegt, dan wordt in elk geval Uw feedback/goede naam niet geschaad. In Uw handel een belangrijk gegeven neem ik aan.
Had de koper een probleem dan had hij/zij dat moeten oplossen via ebay.
Blijkt dat iemand U ten onrechte beschuldigt dan wordt dat e-mailadres door e-bay geblokkeerd.
Kijk ook nog even in discussie en café van e-bay. U bent zeker niet de enige die hieraan ten prooi valt. E-bay bezoekers zullen U de juiste richting heen leiden. Ook e-bay zelf kijkt in deze berichten. Ook kunt U een klacht indienen. Deze pagina's zijn trouwens bewust moeilijk te vinden. Niet te vinden voor U, vraag dan hulp op "discussie" of vul juiste vraag in op Google zoekmachine.

ja ik heb geen dagvaardiging gekregen
dus