JW
door JWC Jun 26, 2017 om 15:08
Geldzaken & recht

Inbreuk op copyright

Vandaag heb ik een mail ontvangen van Photography Defender. Ik zou inbreuk gemaakt hebben op copyright rechten. Bij de mail sturen ze geen bewijs waar het om zou gaan. Alleen of ik een bedrag wil overmaken voor een bepaalde datum. Anders gaan ze procederen.  Ook ben ik me niet bewust dat ik een copyright zou hebben geschonden. Als ik zoek op naam van de afzender en degene die vindt dat een copyright is geschonden kom ik wel info (en sites) tegen. Ik dit een goed opgezette scam? Moet ik hierop reageren?

1566 5 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Jun 26, 2017 om 15:14
830 Antwoorden / 0 Vragen

Je zal wel een plaatje van internet afgeplukt hebben voor een website - niet reageren lijkt me een slecht plan.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2017 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard niet betalen voordat u weet welk recht u geschonden zou hebben. Dus laat ze daar eerst maar mee over de brug komen.

Maar u kunt bij uzelf natuurlijk al wel nagaan of u andermans foto's voor het een of ander hebt gebruikt.

aurora1
door aurora1 - Jun 26, 2017 om 15:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Laat ze eerst maar eens vertellen over welke foto('s) het gaat en door wie gemaakt.
Denk ook goed na of u een of andere foto eens van internet gehaald heeft en waarvoor.
Uw mailadres moeten ze toch ook ergens vandaan gehaald hebben?

Cookies
door Cookies - Jun 26, 2017 om 15:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Komt van deze site http://www.photography-defender.com Die bureaus schieten ook als paddestoelen uit de grond. Schijnen in Polen te zitten, daar hebben ze ook ontdekt hoe ze makkelijk geld binnen kunnen slepen. Zal ze eerst maar eens met bewijzen laten komen.
En dan nog is het de vraag of ze juridisch een poot om op te staan hebben. Kan zelf ook wel met zo'n site beginnen en allerlei claims in gaan dienen.

Heb je een eigen website waar je foto's op hebt gezet die van het web geplukt zijn?

Information in accordance with section 5 of the German TMG

Photoclaim Research Sp.zo.o.
Ul. Stanisława Leszczyńskiego 4/25
50-078 Wrocław
Poland

NIP: 8971816636
REGON: 36309422100000
KRS: 0000587633
VAT-ID: PL8971816636

Managing Director: Daria Trinkhaus

Contact:

Telephone: +49 (30) 555 786 840
Fax: +49 (30) 555 786 849
E-Mail: info@photography-defender.com

hansje klein
door hansje klein - Jun 26, 2017 om 15:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1 - Bestudeer de post, vergelijk met de website en zoek naar ervaringen van anderen of dit fake zou kunnen zijn

2 - Lijkt het echt, vraag vervolgens naar de foto (niet de onderneming) die u klaarblijkelijk zou hebben gebruikt

3 - Zonder bewijs voorlopig niet betalen, dit ook aangeven, maar wèl om opheldering vragen

4 - Werkelijk nooit ergens een plaatje 'geleend'? Met de afbeelding erbij kunt u zich misschien wèl herinneren.

PS. Hoe hoog is trouwens het bedrag waarom het gaat?