wd
door wdegr Jun 5, 2015 om 15:36
Geldzaken & recht

Incasso

Bij het niet willen betalen van een abonnement willen ze een incassobureau inschakelen/
Wat zijn de mogelijkheden van een incassobureau om mij tot betaling te dwingen?

1055 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2015 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die mogelijkheden zijn nihil.

wd
door wdegr - Jun 5, 2015 om 15:45
8 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 5 jun 2015, 15:39]Die mogelijkheden zijn nihil.

zoekster
door zoekster - Jun 5, 2015 om 15:46
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Als dit om een proefpakket gaat dat ineens een abonnement blijkt te zijn, dan kunt u een klacht indienen bij de ACM via consuwijzer. Daar zijn ze er druk mee bezig.

klik HIER

sw
door swat1500 - Jun 5, 2015 om 16:08
3810 Antwoorden / 0 Vragen

Het incasso bureau kan behalve veel aanmaningen sturen, aanbellen en opbellen niet veel dwingen. Het wordt anders als een deurwaarder en vervolgens de rechter worden ingeschakeld.

ro
door ron530 - Jun 5, 2015 om 17:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het doel van een incassobureau is het innen van achterstallige betalingen zeg maar het voortraject van het overdragen van vorderingen richting gerechtsdeurwaarder. Een incassobureau wordt door de schuldeiser ingeschakeld, zij gaan proberen de schuld te innen maar de schuldeiser bepaald het beleid. Als de schuld zodanig klein is gaat die als oninbaar op de plank is het de moeite waard dan kan het incassobureau de schuld via een gerechtsdeurwaarder (meestal een apart bv'tje binnen het bedrijf) op de rol van de kantonrechter laten zetten u mag dan voor de kantonrechter verschijnen. Stel de vordering gaat als oninbaar op de plank dan bent u er nog niet van af want eens in de zoveel jaar worden die vorderingen aan de hoogste bieder verkocht, de kans dat u net voor verjaring weer brieven gaat ontvangen en begint het allemaal van voren af aan. Ergo als de vordering terecht is zo snel als mogelijk voldoen want dan bent u het goedkoopst klaar.

me
door mein33 - Jun 5, 2015 om 17:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=wdegr schreef op vrijdag 5 jun 2015, 15:36]Bij het niet willen betalen van een abonnement

Kunt u iets duidelijke zijn m.b.t. dit abonnement.
Over welk soort abonnement gaat het en voor welk artikel. product of dienst is dit abonnement.
Heeft u dit zelf afgesloten of bent u er via een proefpakket mee opgezadeld.
Waarom wilt u niet betalen voor dit abonnement.

wd
door wdegr - Jun 6, 2015 om 09:37
8 Antwoorden / 8 Vragen

Een ieder bedankt voor de goede adviezen.
Ik weet wat mij te doen staat.

ro
door roger bernard - Jun 6, 2015 om 10:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen als u schriftelijk heeft opgezegd maakt u kans.

tijger1
door tijger1 - Jun 6, 2015 om 10:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=roger bernard schreef op zaterdag 6 jun 2015, 10:16]Alleen als u schriftelijk heeft opgezegd maakt u kans.

Kans waarop?