ba
door bastarto Nov 16, 2012 om 11:34
Geldzaken & recht

Incasso na 9 jaar rechtsgeldig?

Beste,

Uit het niets kreeg ik vanochtend een sms'je van Intrum Justitia uit name van T-Mobile of ik even een slordige 1700 euro wilde overmaken. Na T-Mobile gebeld te hebben, die van niks wisten, heb ik Intrum gebeld.

Zij konden mij vertellen dat dit een niet afgesloten contract betrof uit 2003. Ik kan me heugen dat er toen een heftige briefwisseling heeft plaatsgevonden omdat ik geen post ontving omdat ik in een souterrain een kamer bewoonde. Eigenlijk een achterkamer omdat voor mij een bedrijf gevestigd was.

Na veel brieven en een getuigenverklaring van de eigenaar van het bedrijf dat voor mij zat en ook vaak geen post kreeg, is toen het contract ontbonden. Einde verhaal zou je denken.

Al die jaren niks meer vernomen en nu uit het niets een sms'je na 9 jaar. Gezien de verstreken tijd heb ik de briefwisseling van toen der tijd niet meer!

De brandende vraag: is dit rechtsgeldig? Of is er sprake van verjaring?

Bij voorbaat dank!

2316 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 16, 2012 om 11:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Is verjaard. Belachelijk overigens om dat per sms te doen. Stuur IJ een mailtje dat je niets zult betalen, dat je de rekening niet erkend en dat bovendien de hele zaak is verjaard. Vraag om een reactie per mail. Als ze dan nog verder blijven zeuren hoef je niet meer te reageren.
Het is bluf, voor de rechter maken ze niets klaar.

pino123
door pino123 - Nov 16, 2012 om 12:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad en als ze je na 9 jaar nog per sms hebben weten te bereiken, hadden ze dit ook in de afgelopen 9 jaar kunnen doen.

ba
door bastarto - Nov 16, 2012 om 12:49
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik mag toch aannemen dat als je bij de Gemeente staat ingeschreven, KvK, 'you name it'..dat een brief toch ook tot de mogelijkheden behoort.

sw
door swat1500 - Nov 16, 2012 om 13:49
3795 Antwoorden / 0 Vragen

U moet het incassobureau te kennen geven dat u de vordering niet erkend omdat een en ander in 2003 met T-Mobile is geregeld, dat u sedert 2003 geen aanmaning of herinnering meer hebt gezien en de vordering dus verjaard is.
Het incassobureau zal moeten aantonen dat van verjaring geen sprake is.

Van uw kant moet u natuurlijk wel kunnen aantonen dat u altijd netjes ingeschreven bent geweest bij het GBA en ook daadwerkelijk op dat GBA adres hebt gewoond.

Als u na 2003 met de Noorderzon was vertrokken en u pas recent weer GBA ingeschreven bent dan kan het heel anders liggen.

hutch
door hutch - Nov 16, 2012 om 14:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat ik in deze mooi vind, is dat zij aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen adres van u hebben. Anders zouden zij dat wel schriftelijk gedaan hebben.

Dus niet meer reageren en laat dat incassobureautje het maar verder zelf uitzoeken. Uiteraard uw gegevens niet doorspelen, ook geen emailadres. Hoe minder, hoe beter. Ook geen anonieme telefoontjes beantwoorden.

Voor alle zekerheid (ook) een zogenaamd 'geheim adres' (bij uw gemeente) aanvragen, welke altijd gehonoreerd wordt. Baat het niet, schaadt het niet. Voor meer info hiervoor, raadpleeg de website van uw gemeente.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 16, 2012 om 14:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Z3e hebben waarschijnlijk oude posten opgekocht. En nu proberen ze die met bluf te innen terwijl ze geen grond hebben om op te staan. Ze hebben daarvoor in de hoeveelheid echt niet veel voor betaald. Het is gewoon gokken wat ze .

ba
door bastarto - Nov 16, 2012 om 14:51
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb altijd bij het GBA ingeschreven gestaan en ook nu terwijl ik sinds vier jaar in een andere stad woon met mijn gezin, sta ik ingeschreven bij de gemeente. Het is niet dat ik mij verscholen heb.

boy
door boy - Nov 16, 2012 om 15:09
92 Antwoorden / 44 Vragen

Hoe komen ze aan je telefoonummer?
Heb je nog hetzelfde nummer als 9 jaar geleden? ( je schrijft dat je contract toen is ontbonden)
Het is toch niet of ander "louche service"die de naam van Intrum Justitia gebruikt?

ba
door bastarto - Nov 16, 2012 om 15:30
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb sinds 2004 een ander nummer.Dit nummer heb ik overgenomen van een vriend die plotsklaps naar China vertrok en in de bergen ging wonen. Tot 2010 heb ik dit abonnement betaald wat op zijn naam stond. Toen heb ik het nummer over kunnen nemen en op mijn naam gezet.

ba
door bastarto - Nov 16, 2012 om 15:38
4 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels is er twee jaar verstreken en heb ik in de tussentijd niks vernomen van deze kwestie. Hadden ze toch al eerder een sms'je kunnen sturen als het zo prangend was.

Gevoelsmatig (verraderlijk) lijkt het of ze hopen dat je het niet meer kunt heugen en hopen dat je in een vlaag van paniek betaald.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 16, 2012 om 15:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=bastarto schreef op vrijdag 16 nov 2012, 15:38]Inmiddels is er twee jaar verstreken en heb ik in de tussentijd niks vernomen van deze kwestie. Hadden ze toch al eerder een sms'je kunnen sturen als het zo prangend was.

Gevoelsmatig (verraderlijk) lijkt het of ze hopen dat je het niet meer kunt heugen en hopen dat je in een vlaag van paniek betaald.
Ja uw gevoel is juist dat heb ik geschreven bluf om mensen te verleiden om te betalen.

dearagain
door dearagain - Nov 16, 2012 om 18:22
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*niet op reageren

*de vordering is verjaard

*voorkom dat ze meer gegevens van je krijgen