fa
door fauna Dec 4, 2005 om 18:28
Geldzaken & recht

Incassokosten niet betalen

Beste mensen,

Ik heb een schuld op de Antillen. Op 15 nov. jl. ontving ik een brief van NGC gerechtsdeurwaarders dat zij opdracht gekregen hebben om de schuld bij mij te innen. Inprincipe begrijp ik dat. Maar ze vragen  €450.- (euro)  buitengerechtelijke incassokosten. Nou heb ik net op de side gelezen dat een incasso-bureau alleen incasso-kosten kunnen vragen indien ik van de schuldeiser een schriftelijke aanmaning zou hebben gekregen, maar dat heb ik NIET gekregen. Sinds ik hier in Nederland woon, nu ruim twee en een half jaar, heb ik nooit wat van mijn schuldeiser gehoord. Mijn vraag is nu dan ook kan ik weigeren om die incasso-kosten te betalen? Maar als ik dat aan NGC laat weten kunnen ze dan alsnog aan de schuldeiser vragen mij een schriftelijke aanmanning alsnog te sturen? Hoe moet ik dit spelen, het gaat om toch nog wel een fors bedrag.

Op reactie van bovengenoemde brief waarin zij het totale bedrag van €3182.09 (euro)  inkl. incasso/kosten opeist, heb ik hun laten weten dat ik een uitkering heb en reeds ver onder de minima leeft en die bedrag niet binnen de 5 gestelde dagen en ook later niet kan betalen.

Vrijdag, 3 dec. kreeg ik weer een brief van NGC dat zij in gaan op mijn verzoek om gedeeltelijke aflossing en dat ik uiterlijk 31 december een bedrag van €88,66 (euro) op hun rekening moet storten. Om te beginnen heb ik helemaal niet om een regeling gevraagd omdat ik sowieso niet in de gelegenheid ben om een regeling te treffen en zeker niet voor zo´n hoge bedrag. Nadat ik bijna alles heb betaald, hou ik die bedrag amper aan het eind van de maand over.

Ik dacht om niet meer naar NGC te schrijven om dit alles uit te leggen, maar gewoon een lijst maken met aan de ene kant mijn inkomen en de andere kant mijn uitgaven en dan zullen ze zien dat ik iedere maand in het rood staat.

Dus wie kan mij helpen aan een positieve aanpak van deze zaak. Alvast bedankt.

Dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van deze rubriek dus ik weet niet hoe vlug je een antwoord krijg op de gestelde vragen, maar ik zou het op prijs stellen indien ik voor eind december een antwoord krijg zodat ik NGC een brief of zo schrijf, want geld heb ik in ieder geval niet.

Vr.gr.

Fauna

4122 18 Rapporteer

vr
door vroegevogel_1 - Dec 4, 2005 om 18:55
59 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Fauna,

Met betrekking tot het betalen van incassokosten spelen meer aspecten.

1e Incassokosten dienen te worden betaald wanneer er een incassoburo bij wordt betrokken.

2e informatiekosten zijn anno 2001 niet meer voor rekening van de debiteur doch voor rekening van de opdrachtgever. Die zal trachten op een slinkse manier toch jou er voor op te laten draaien. Let dus goed op.

3e in de wet staat vastgelegd dat er eerst een factuur wordt gestuurd. Daarna eventueel een herinnering, vervolgens bij niet betalen een aanmaning, vervolgens een 2e aanmaning met de tekst dat er een incasso-opdracht wordt verstrekt.

4e het incassoburo schrijft een indringende brief in de hoop dat er wordt betaald.

5e het incassoburo dreigt met een rechtzaak.

6e bij een niet al te hoog bedrag zal de schuldeiser vaak zelf al afzien van procederen daar dit meer kost dan op zal brengen. Vaak houdt de zaak hier op.

askjeeves
door askjeeves - Dec 4, 2005 om 19:23
134 Antwoorden / 3 Vragen

1e Incassokosten dienen te worden betaald wanneer er een incassoburo bij wordt betrokken.

Klopt als een bus

2e informatiekosten zijn anno 2001 niet meer voor rekening van de debiteur doch voor rekening van de opdrachtgever. Die zal trachten op een slinkse manier toch jou er voor op te laten draaien. Let dus goed op.

Klopt ook

3e in de wet staat vastgelegd dat er eerst een factuur wordt gestuurd. Daarna eventueel een herinnering, vervolgens bij niet betalen een aanmaning, vervolgens een 2e aanmaning met de tekst dat er een incasso-opdracht wordt verstrekt.

Tsja en wat als men de facturen en herinneringen naar het oude, bij de schuldeiser bekende, adres heeft gestuurd? Inderdaad, dan heeft de schuldeiser aan zijn verplichtingen voldaan.

4e het incassoburo schrijft een indringende brief in de hoop dat er wordt betaald.

Dat is dus gebeurd

5e het incassoburo dreigt met een rechtzaak.

Dat doen ze al, alleen voeren ze het nog niet uit, maar dat is een kwesie van tijd.

6e bij een niet al te hoog bedrag zal de schuldeiser vaak zelf al afzien van procederen daar dit meer kost dan op zal brengen. Vaak houdt de zaak hier op.

Was het maar waar! Een schuldeiser zal ten alle tijde naar de rechterstappen. Sowieso om in het gelijk gesteld te worden. Daarbij om de wettelijke mogelijkheden van beslag etc te krijgen.

Misschien krijg je nu nog een aanvulling op je antwoord die je niet leuk vind, maar geef hem toch maar.

- Volgens jou zou je geen aflossingcapaciteit hebben. Dat kan je wel zeggen, maar dat bepaald de deurwaarder of in het ernstigste geval de rechter wel.

- Sta ook ff stil dat ze beslag kunnen leggen op je inboedel. Ze halen als uit je huis, behalve een bed, een stoel en de hoogst noodzakelijke kleding. Verder word alles, maar dan ook alles in een openbare verkoop verkocht.

- Hoe sneller je een oplossing zoekt, hoe lager het bedrag blijft. Bij elke stap die de deurwaarder moet nemen worden de kosten alleen maar hoger!

- als je een betalingsregeling kan regelen, zorg dat ze de wettelijke rente stopzetten. Betalingsregelingen duren maximaal 36 maanden.

Verders lijkt het me zo dat je van deze schuld al 2,5 jaar geleden op de hoogte was. Verhuizen naar een ander land lost niets op. Die schuld zal je je hele leven blijven achtervolgen. Zoals ik al zei, word de schuld alleen maar groter en groter. Het is je eigen verantwoordelijkheid om je probleem op te lossen. Hoe je dat doet is niet zo zeer de vraag, als je het maar doet. Je kan overwegen om schuldhulpverlening in te schakelen. Deze kunnen over het algemeen meer bereiken dan jijzelf.

Hoe je het ook went of keert, je zal er helaas niet onderuit kunnen komen.

Succes ermee.

vladja
door vladja - Dec 5, 2005 om 09:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Jeeves,

Ze kunnen alles uit je huis halen. Ook het bed en de stoel. Wat je
volgens de wet mag houden zijn de kleren, die je aan hebt en
mondvoorraad voor een maand. Meer niet.

Vladja

vr
door vroegevogel_1 - Dec 5, 2005 om 10:17
59 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mensen, misschien heb je hier iets aan:

http://www.juridisch.nl/

Stappenplan:

  1. de schuldeiser stelt de u in gebreke;
  2. advocaat stuurt een sommatie;
  3. advocaat gaat de vennootschap dagvaarden;
  4. een gerechtelijke procedure volgt;
  5. via de deurwaarder wordt vonnis verhaald op u

    Als voorgaande acties niets uithalen:

  6. onderzoek of er mogelijkheden zijn voor het aansprakelijk stellen van u
  7. zijn die er, dan volgt een verhaalsonderzoek om te kijken of er voldoende vermogen is bij u (informatiekosten)
  8. U krijgt nog een laatste kans om te betalen, blijft de betaling uit dan wordt u gedagvaard;
  9. Men legt zo spoedig mogelijk beslag op de goederen van u  (woonhuis, auto, boot, saldo van de bankrekeningen);
  10. een gerechtelijke procedure volgt;
  11. via de deurwaarder wordt het vonnis verhaald op u

Even in korte lijnen. Wees attent, men kan trouwens alleen luxe artikelen meenemen zoals, radio, tv, computer, enz. Geen huisraad of kleding of meubilair of speelgoed. Dus de kast waar het linnengoed in ligt blijft staan evenals het bed, van de kinderen wordt niets meegenomen, in de keuken blijft alles aanwezig dus ook de koelkast of diepvries, alles wat je nodig hebt om te eten, dus de eethoek inbegrepen, het bankstel, of het moet een zeer duur en luxe model zijn, alles wat nodig is om je beroep uit te oefenen, dus eventueel zelfs je auto blijven ongeroerd.

Huisdieren en verwarmingsmaterialen zoals kachelhout of kolen mag u houden voor een periode van 1 maand. Hobbyartikelen gaan wel onder de hamer. Die kun je beter ergens onderbrengen.

vr
door vroegevogel_1 - Dec 5, 2005 om 10:38
59 Antwoorden / 2 Vragen

Op internet gevonden bij een gerechtsdeurwaarder anex incassoburo:

Het incassotraject strekt zich uit over diverse fasen. Onderstaand wordt uitgebreid uitleg gegeven over het onderscheid per fase, de kosten die daarmee gepaard gaan en de wijze waarop een vordering kan worden verhaald op de schuldenaar.
De opdrachtgever is in elke stand van het gevorderde incassotraject aansprakelijk voor gemaakte en te maken kosten. Het adagium dat alle kosten voor rekening komen van de schuldenaar is een halve waarheid. In de praktijk valt het allemaal wel mee. Toch is het correct de opdrachtgever er op te wijzen dat hij verantwoordelijk blijft tot vergoeding van gemaakte kosten zodra de kosten niet op de schuldenaar kunnen worden verhaald.
Het in behandeling nemen van een incassozaak en het blindelings kosten maken uit naam van de opdrachtgever kan hem wel eens (te) duur komen te staan. Vandaar dat  de opdrachtgever wordt gewezen op de risico's en hem te attenderen op het feit dat het gaat om doorbelasting van kosten jegens de schuldenaar, zolang de verhaalsmogelijkheden dat toelaten.
Het frustrerende gevoel van kosten te maken op het sterfhuis hangt nauw samen met de beruchte kale kip. U kunt dus maar beter weten waar u aan toe bent voordat u overweegt om kosten te maken, in en/of buiten rechte. Een goede voorlichting is daarbij onmisbaar.

Inleidende fase:
u hebt een vordering gereed gemaakt om ter fine van incasso uit handen te geven. Al dan niet na vooroverleg heeft u besloten een organisatie daarvoor in te schakelen. U hebt alle relevante gegevens verzameld.

Buitengerechtelijke fase:
wij beschikken nu over een incassozaak. Als beroepsmatige incasseerder zullen wij uw vordering (trachten te) incasseren in de hoop (en met de bedoeling) aldus een gerechtelijke procedure te kunnen vermijden. Op verweer wordt inhoudelijk en via gemotiveerde schriftelijke uiteenzetting getracht uw wederpartij alsnog tot betaling te bewegen. Daarbij is het van belang uw vordering inzichtelijk te maken. Het ter beschikking stellen van alle relevante correspondentie is onontbeerlijk voor een vlotverlopende incassoprocedure.

Gerechtelijke fase:
de vordering wordt via een gerechtelijke procedure veiliggesteld met als doel het verkrijgen van een voor tenuitvoerlegging vatbare executoriale titel. Ook daags voor of tijdens de procedure kan er nog worden geïncasseerd; soms volgt onder druk van de procesgang alsnog afdoening van de vordering. Na verkregen vonnis vindt het feitelijke incassotraject plaats via executie.

Executie fase:
bij gebleken titel wordt het vonnis ten uitvoer gelegd. De alsdan openstaande vordering wordt via executiedwang uitgewonnen door middel van beslag op roerende- of onroerende zaken, derdenbeslag onder bank of andere derden (beslag op banktegoeden, loon of uitkering).

Welke kosten zijn er?

1. Incassokosten
2. Proceskosten, overzicht rechtbank (civiel) en rechtbank, sector kanton
3. Executiekosten
4. Advocaat/procureur
5. Afwikkelingskosten deurwaarder
6. Overige kosten

vr
door vroegevogel_1 - Dec 5, 2005 om 10:40
59 Antwoorden / 2 Vragen

Deel 2

1A. Incassokosten:
De incassokosten zijn in eerste instantie voor rekening en risico van de opdrachtgever, met dien verstande dat de bijkomende incassokosten ten laste van de schuldenaar (kunnen) worden gebracht als verhaalbare vermogensschade. Veelal is doorbelasting bedongen in een onderliggende overeenkomst of blijkt doorbelasting mogelijk uit van toepassing verklaarde algemene voorwaarden. De kosten worden aldus direct verhaald op de schuldenaar. Reeds bij de eerste aanschrijving wordt de hoofdsom verzwaard met incassokosten en wettelijke rente. In voorkomende gevallen wordt aanspraak gemaakt op bedongen boetegeld.
De incassokosten bedragen 15% van de inschuld. Op relatief lage vorderingen is een minimum verschuldigd. Onderstaand de incassotarieven:
Onder verwijzing naar onze algemene voorwaarden werken wij in de regel alle incassozaken af op basis van 15% van het te incasseren bedrag, ongeacht de hoeveelheid te verrichten werkzaamheden. Het gehanteerde percentage van 15 is redelijk en gebruikelijk. Het innen van kleine en grote(re) geldvorderingen is kostbaar en economisch soms niet verantwoord. Niet alleen is te denken aan het verzenden van brieven. Van belang is tevens de aandacht en tijd, de kosten van computergebruik, de arbeidstijd van de rechtshulpverlener etc.
De incassokosten kunnen bij een kleine vordering gemakkelijk het bedrag van de hoofdsom overtreffen. Vandaar dat het incassobureau over de algehele linie een incassopercentage hanteert van 15. Speelt de incasso van een verstrekte opdracht een ondergeschikte rol of staat de incassohonorering in geen enkele verhouding tot de verrichte werkzaamheden, dan wordt een uurtarief in rekening gebracht van € 125,00 tot € 225,00, indien de aard, zwaarte en moeilijkheidsgraad van de zaak daartoe aanleiding geeft.

1B. Incassokosten en verhaalbaarheid jegens de schuldenaar/ rechtsmaatregelen:
Indien uw wederpartij niet tot buitengerechtelijke betaling overgaat volgen in de regel rechtsmaatregelen tot verhaal, kosten rechtens. De Rechter zal dan over uw vordering oordelen, waaronder die van de incassokosten, rente en eventueel bedongen boetegeld.
De Rechter heeft soms sterk de neiging om (al of niet) bedongen incassokosten te matigen naar richting de schuldenaar redelijk te achten tarieven. Deze mitigering geeft een signaal naar de kennelijke redelijkheid die in acht dient te worden genomen jegens de schuldenaar. Het is derhalve onjuist te veronderstellen dat binnen de rechtsverhouding "opdrachtgever/professionele incasseerder" het incassotarief daarmee ongedaan wordt gemaakt. Met andere woorden: bij gebleken incasso van de hoofdsom is het incassopercentage door de opdrachtgever verschuldigd, ook indien de Rechter het daaraan te relateren bedrag jegens de schuldenaar heeft gematigd of -erger- heeft ontzegd.
In de incassopraktijk blijkt de financiële schade voor de opdrachtgever wel mee te vallen, uitzonderingen daargelaten (faillissement, WSNP, advocaatkosten, afwikkeling bij geen verhaal).

Na betaling van de hoofdsom (er is incasso resultaat) worden de incassowerkzaamheden voortgezet tot verhaal van de incassokosten, rente en eventueel bedongen boetegeld. Het staat de incasseerder alsdan vrij haar incassoprovisie te declareren bij de opdrachtgever.
Afwijking van de incassoprovisie van 15% dient schriftelijk tussen partijen te zijn overeengekomen of zal onmiskenaar moeten blijken uit een door ons op schrift gestelde verklaring waaruit dat tegendeel dan blijkt.

vr
door vroegevogel_1 - Dec 5, 2005 om 10:42
59 Antwoorden / 2 Vragen

Deel 3

2A. Proceskosten, overzicht rechtbank (civiel) en rechtbank, sector kanton
Proceskosten worden niet geacht te zijn inbegrepen in de incassokosten. Te maken proceskosten komen te allen tijde voor rekening en risico van de opdrachtgever, met aantekening van gehele of gedeeltelijke verhaalbaarheid -bij gebleken titel- jegens de schuldenaar op basis van geliquideerde tarieven. De daadwerkelijke kosten, met name het salaris-gemachtigde, kunnen hoger uitvallen dan de te verhalen geliquideerde kosten.
In de regel bestaan de proceskosten uit de volgende onderdelen:
A) exploot van dagvaarding
B) griffierecht
C) salarisgemachtigde
D) reis- en verblijfkosten
E) verschotten

A) Exploot van dagvaarding:
De rechtsgang wordt ingeleid door het uitbrengen van een exploot van dagvaarding aan de schuldenaar. In het exploot staat de datum gemeld waarop de rechtszaak voor het eerst dient.
Dit betreft het vaste schuldenaartarief; de daadwerkelijke kosten kunnen hoger uitvallen.

B) Griffierecht:
Het griffierecht, ook wel vastrecht genoemd, is afhankelijk van de hoogte van de vordering ten tijde van het uitroepen van de zaak. De berekening van het griffierecht heeft als peildatum de hoogte van de vordering op de eerste zittingsdag. Met in mindering strekkende betalingen dient aldus rekening te worden gehouden.
Voor een geding wordt van elke eisende partij, na de eerste uitroeping van de zaak ter terechtzitting, en van elke verschenen gedaagde voor iedere instantie een vast recht geheven. Gedaagden en verweerders zijn geen vast recht verschuldigd in zaken, te behandelen door de kantonrechter of de pachtkamer.

C) Salaris-gemachtigde:
Het salaris-gemachtigde heeft betrekking op gehonoreerde proceshandelingen van de voor u optredende proces-gemachtigde. Het salaris wordt berekend aan de hand van procespunten. Aard en zwaarte van de zaak zijn van invloed op toebedeling van procespunten. Het aantal procespunten is mede afhankelijk van het aantal proceshandelingen: ·het opstellen van een exploot van dagvaarding, 1 punt ,  een acte of nadere conclusie met belangrijke inhoud, 1 punt ,  repliek, 1 punt ,  bijwonen van een zitting/ descente/getuigenverhoor/comparitie, 1 punt .
Het aantal procespunten is aldus variabel.

D) reis- en verblijfkosten
Kosten ten behoeve van de zaak gemaakt, waaronder te verstaan noodzakelijke kosten ter voorbereiding, bespreking en afhandeling van de zaak.

E) verschotten
Onvoorziene kosten die noodzakelijk zijn gemaakt ter instructie van de zaak.

vr
door vroegevogel_1 - Dec 5, 2005 om 10:43
59 Antwoorden / 2 Vragen

Deel3

3A. Executiekosten:
Executiekosten en nakosten zijn voor rekening en risico van de opdrachtgever. Hier geldt eveneens gehele of gedeeltelijke verhaalbaarheid. De schuldenaar dient op te komen overeenkomstig de door de overheid opgelegde schuldenaartarieven. Het kan aldus voorkomen dat de werkelijke kosten op een hoger niveau liggen.
De aan de executie verbonden kosten zijn volledig afhankelijk van de te treffen beslagmaatregelen. In de regel dient u per ambtshandeling te rekenen op een bedrag van € 80,00 - € 150,00. De door de schuldenaar te vergoeden kosten zijn ter gehele of gedeeltelijke dekking van de rechtstreeks met de ambtshandeling samenhangende voorbereidende, uitvoerende en afrondende werkzaamheden die voor een goede verrichting van die ambtshandeling noodzakelijk zijn. Het gaat dan om tenuitvoerlegging van een vonnis.

3B. Nasalaris
Nasalaris dient ter dekking van kosten die rechtstreeks verband houden met bestudering van een vonnis, berekening van de samengestelde vordering en aansluitende schriftelijke kennisgeving richting de schuldenaar. Het nasalaris bedraagt niet meer dan de helft van het salarisgemachtigde.

4. Advocaat/procureur:
Voor rekening en risico van de opdrachtgever zijn de kosten van de -in voorkomende gevallen- namens u ingeroepen advocaat/procureur (hoger beroep/ kort geding/ conservatoir beslag e.d.). Voor zover deze kosten -bij gebleken titel- het liquidatietarief te boven gaan is er geen verhaalsmogelijkheid voor het meerdere richting de schuldenaar. Het in een vonnis tot uiting komende bedrag ten titel van gemaakte advocaatkosten, het salaris, kunt u dus geheel of gedeeltelijk verhalen op de schuldenaar overeenkomstig het door de rechtbank toegewezen salaris.

5. Afwikkelingskosten deurwaarder:
Afwikkelingskosten van de deurwaarder zijn kosten die verband houden met de afwikkeling van een vonnis. Genoemde kosten maken geen deel uit van de vordering om reden dat die kosten pas na verkregen vonnis worden verrekend met de geïncasseerde somma. Er is geen titel tot verhaal richting de schuldenaar. Ook zaken die voor of hangende de zitting worden afgedaan, worden bezwaard met afwikkelingskosten. Genoemde kosten zijn aldus voor rekening en risico van de opdrachtgever.

vr
door vroegevogel_1 - Dec 5, 2005 om 10:45
59 Antwoorden / 2 Vragen

Deel 4

6. Overige kosten:
Overige kosten bestaan uit te maken kosten die betrekking hebben op verificatie van verhaal, onderzoek naar woon- of verblijfplaats of andere externe te maken kosten. Daarbij valt onder meer te denken aan kosten van:

  • verhaalsrapport(verificatie van verhaal)

  • leges bevolkingsregister

  • leges handelsregister

  • leges kadaster

  • anderszins.

De overige kosten worden in de praktijk veelal aangeduid als informatie- of crediteurkosten. Overigens is op uitgebreide grondslag de vermogensschade aannemelijk te maken. Mogelijkheden tot verhaal zijn niet uitgesloten.
Alle in dit verslag genoemde bedragen zijn onder voorbehoud en exclusief BTW, met uitzondering van het griffierecht en het door de rechtbank geliquideerde salarisgemachtigde.

Een heel verhaal maar het geeft wel weer hoe het gehele traject in elkaar zit en dat niet zomaar iedereen overal alles kan verhalen.

vr
door vroegevogel_1 - Dec 5, 2005 om 10:46
59 Antwoorden / 2 Vragen

Alle delen zijn niet echt op volgorde gezet. Kan er ook niets aan doen.

vladja
door vladja - Dec 5, 2005 om 10:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

vdoever,

1 van de regels die de kassa redactie stelt is deze:

* Bijdragen die lange, gekopieërde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.

Misschien handiger om de volgende keer naar de betreffende website te verwijzen.

Vladja

an
door anniemal17 - Dec 5, 2005 om 11:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Fauna,

Helaas zit er niets anders op dan betalen, als je het idee hebt dat je onrecht aangedaan wordt zou je ervoor kunnen kiezen om eens naar bureaurechtshulp te gaan en het met hun te bespreken. Dat kost je niets. Daarnaast kun je om de schuld af te kunnen lossen proberen om aan te kloppen bij je gemeente. Zij kunnen misschien bemiddelen en helpen om de aflossing te regelen. Let wel zij zullen al je gegevens en je uitgaven patroon onder de loep nemen en geloof me je zult er niet erg op vooruit gaan (behalve dan dat je je schuld af lost.)

Dit zijn ongeveer je opties. Ik heb zelf ook nog een schuld en ken de klappen van de zweep. Ik ben nu al ongeveer 2,5 jaar aan het aflossen (met inkomen onder minimum).

Het belangrijkste is, wees eerlijk tegen jezelf, loop niet weg voor de schuld, zie in dat je een foutje hebt gemaakt in je leven, dat doet toch iedereen!!. Het is misschien een kostbaar foutje, maargoed kijk er op terug en zie het als een wijze les. Probeer niet meer weg te lopen want de schuld loopt op en dan gaat het van kwaad tot erger. Heel veel suc6 met het aflossen van de schuld.

hutch
door hutch - Dec 5, 2005 om 11:13
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Wim,

het is goedbedoeld van jou en hiervoor:   [d] , maar het is inderdaad beter om bij dit soort lange antwoorden te verwijzen naar desbetreffende site, door middel van een link. Zo'n link kun je zelf aanmaken; als je wilt weten hoe, hoor ik het wel.

Gr. Hutch

vr
door vroegevogel_1 - Dec 5, 2005 om 12:13
59 Antwoorden / 2 Vragen

Zal in het vervolg me beter gaan gedragen.

Ik zal alleen de links aangeven.

m.v.g.

Wim

di
door dietje - Dec 5, 2005 om 19:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Fauna,

Ik kom ook uit de Antillen en heb ook te maken gehad met de NGC over ee schuld die niet eens mijn schuld was maar die van mijn ex.

Ik heb een nette brief geschreven naar NGC en hun daarin alles uitgelegd. Tevens had ik gevraagd of ik het bedrag van 3000 euro in termijnen mocht aflossen.

Ik kreeg een zeer arrogante schrijven van hun terug waarin ze 200 euro per maand va mij eisten!!!!!

200 euro per maand komt neer op bijna 500 antilliaanse guldens. Ik heb het hun 2 jaar lang moeten betalen terwijl de schuld die ik achtergelaten had niet eens zo hoog was.

Laat hierbij je hoop dus maar varen.

Dietje

boy
door boy - Dec 5, 2005 om 20:26
92 Antwoorden / 44 Vragen

Voor Hutch

het is goedbedoeld van jou en hiervoor:   [d] , maar het is inderdaad beter om bij dit soort lange antwoorden te verwijzen naar desbetreffende site, door middel van een link. Zo'n link kun je zelf aanmaken; als je wilt weten hoe, hoor ik het wel.

Hoe maak je zo'n link Alvast bedankt

Boy

vr
door vroegevogel_1 - Dec 5, 2005 om 20:56
59 Antwoorden / 2 Vragen

Ik maak nu een link aan: www.kassa.vara.nl

Het lukt mij denk ik ook hoor!

Wim

hutch
door hutch - Dec 6, 2005 om 00:03
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Ok Wim...

Voor Boy:

- ga naar een bepaalde site

- kopieer de (volledige) adresregel boven in

- plak deze regel in word

- hierna een enter geven (zodat deze adresregel blauw wordt)

- klik met de muis op die blauwe regel en geef zelf een bepaalde

  naam aan die regel, de rest haal je weg (bijv. van

www.kassa.vara.nl/portal maak je dan bijv.: Kassaatje

- hierna kopieer je die volledige regel, in dit voorbeeld:  “kassaatje “

- plak deze in jouw antwoord

Het is een beetje omslachtig, maar het werkt goed. Hou wel rekening met de opbouw: Verdana  7,5 pnt. of iets groter, bijv. 8 pnt.

Succes, Gr. Hutch