ING berekent kosten voor Klachtenafhandeling
Ik heb een particuliere Betaalrekening, echter zijn er in het verleden veel Betaalpassen uitgegeven die mislukt zijn. de ING heeft telkens opnieuw een Betaalpas aan moeten maken, maar de historie wordt bijgehouden door het systeem en daarop wordt ik telkens geconfronteerd.
Hier is al vanuit de directie een schadevergoeding van 60,00 gegeven, echter begint het weer opnieuw...
Ik wou een nieuw rekeningnummer, maar géén 9 cijfers omdat ik vind dat het niet moet kunnen dat ik m'n oud Gironummer op moet heffen omdat hun mij confronteren met dingen dat geeneens mag volgens ING-beleid!
Ik besloot om een Zakelijke Rekening met 7 cijfers te openen en deze later om te laten zetten naar particulier. Klacht ingediend en het zou verholpen worden. Blijkt later niet mogelijk omdat ik minderjarig ben, ze zei dat ik een nieuwe zakelijke rekening aan kon vragen op naam van mijn moeder. Dit gedaan en toen werd mij gezegd dat dit alleen gedaan wordt voor grote bedrijven die al meer dan 30 jaar bij de ING bankieren.
Vervolgens een oude contactpersoon bij de ING gemaild en deze mevrouw zou mij helpen. Later kreeg ik een brief en de mevrouw die mijn klacht heeft behandeld over de omzetting stuurt een brief dat het zéér ongewenst is dat ik die medewerker rechtstreeks email en dat ze afwachten totdat ik mijn Betaalrekening ophef en naar een andere bank ga.
Er is mij door mijn contactpersoon gezegd dat ik een directieklacht in kan dienen. Dit heb ik gedaan, echter stuurt ING Directie waarschijnlijk per ongeluk de klacht door naar de Klachtenafdeling. Deze man belde mij op en zei dat ik ''maar iemand anders lastig moet vallen'' en dat hij er ''klaar mee is'' en gooide de telefoon er kwaad op. Overigens zou ik een factuur ontvangen van een afdeling waarin de gemaakte klachten kosten zijn doorberekend.. Meneer zei ook nog van ''U bent geen klant meer en moet uw Betaalrekening nú opheffen''
Overigens mag een klant altijd een klacht indienen bij de ING.
Ik heb de factuur niet ontvangen (ben daarover per brief geïnformeerd). Nu zijn wél mijn 2 Betaalrekeningen opgeheven (zonder toestemming ouders) en stond er zelfs geld op dat ook weg is. Hierover een klacht en per brief werd mij gezegd dat de ING niet op het verzoek in kan gaan.
Dus je wilde een nieuw rekeningnummer, maar niet met 9 cijfers omdat ING vond dat je gironummer veranderd moest worden? Dat spreekt elkaar nogal tegen.
Vervolgens open je als minderjarige particulier een een zakelijke rekening en verwacht je van ING dat zij dat maar even omzetten in een particuliere rekening? En wanneer dat niet blijkt te kunnen blijf je de ING lastig vallen, ondanks dat al verklaard is dat het niet kan?
En zijn ook nog de twee rekeningen opeens weg met geld erop en zonder enige toestemming?
Ik vind het een enorm sterk verhaal, ook het gedeelte van de kosten van de klachtafhandeling.
De oude Postbank bestaat (helaas) niet meer, ik heb zelf ook nog steeds een geldige girorekening. Ik ben al een tijdje uit het bankwezen maar ik vermoed dat toen de Postbank werd opgeheven, er ook geen nieuwe particuliere gironummers meer worden aangemaakt. Zakelijk staat doorgaans los van particulier en bedrijven bestaan soms (veel) langer dan particulieren (want die gaan een keertje dood), dat een zakelijke giro dan wél aangemaakt kan worden is dan simpelweg een uitzondering.
Dat ING die ouwe gironummers kwijt wil lijkt me ook niet vreemd, giro is sowieso altijd al een vreemde eend in de bijt geweest.. Het systeem waar girorekeningnummers op draait staat ook volledig los van de bankrekeningnummersystemen. Dit is de reden waarom een internetbetaling van een giro naar bank één werkdag duurt: De betalingsopdrachten worden per tape verwerkt tussen de beide systemen. Dit is onhandig..
Nou begrijp ik best dat iemand, om nostalgische redenen een giro wil hebben (ondanks dat de giroblauw-past-bij-jouw passen nu oranje zijn ;-) ) maar die rekening is simpelweg niet meer handig. Doe jezelf (en in dit geval de ING...) een lol en open een bankrekening. Met de Europese rekeningnummers hebben we inmiddels toch al allemaal een 18 posities lang rekeningnummer.. Ouwe giro rekeningen zijn voor ouwe lullen zoals ik ;-)
Dat er geld op de rekening stond en de rekening is opgeheven is vreemd, sowieso is het rekeningnummer intern nog gewoon te raadplegen en het geld wat er op stond nog na te kijken. Het bedrag moet gewoon naar een andere bestaande rekening worden overgeheveld. Het lijkt me handig om dit gewoon via de klantenservice te doen met een bijlage: Je laatste rekeningoverzicht (scannen) en het verzoek dit naar een andere rekening over te maken.
ING berekent kosten voor Klachtenafhandeling
Niet alleen bij ING moet je betalen voor behandeling van klachten en verbeterpunten, maar heel veel andere instellingen laten je extra betalen als je met die leverancier ( ook banken of providers) contact opneemt omdat je benadeeld bent door hun fout.
Bijn alle vragen je 10 cent per minuut om daar langdurig het keuzemenu aan te horen en in de wacht te staan om uiteindelijk je klacht aan tehoren en (misschien) in behandeling te nemen. Dit terwijl een gewoon vast telefoonnnumer (met netnummer) of een 0800-nummer ECHT KLANTVRIENDELIJK is.
Ik heb het wel eens besproken met zo'n klantenservicemeneer en zijn argument is: omdat klantenservice geld kost. Kortom voor service en hun fouten moet jij betalen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer