gerdamarijke
door gerdamarijke Aug 25, 2010 om 16:32
Geldzaken & recht

ING de weg kwijt?

24-8: geprobeerd een spaarrekening voor ons pasgeboren kleinkind te openen. Niet gelukt, een van ouders moest mee om te tekenen ivm de belasting. 25-8: wederom geprobeerd een spaarrekening voor ons kleinkind te openen. Niet gelukt. Moeder van de baby was mee, met legitimatie, sofinummer baby. Maar ik kon bij ING geen spaarrekening openen omdat de ouders van de baby geen ING rekening hebben?!?!? IK ben klant, IK wil rekening openen en er automatisch van mijn ING rekening op gaan sparen . Snappen jullie het nog? We zijn nu maar naar SNS gegaan, daar hebben de ouders een rekening(ik niet). Slechte service, van ING, zo jaagt met toch klanten weg? Heb ze een klachtenmail gestuurd, ben benieuwd naar het antwoord. Mag dit zo maar, en is dit trouwens geen koppelverkoop? Ze verplichten mij naar een andere bank te gaan, of de ouders een ING rekening te laten nemen.

2786 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 25, 2010 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

U had gewoon zelf op uw naam een rekening bij de ing kunnen opnemen en dan hierop sparen voor uw kleinkind. Zodra u het wilt overdragen naar ouders of kleinkind, bv als hij 18 is, kunt u het dan overschrijven op zijn naam. Lijkt me toch niet zo moeilijk? Of wilt u het perse op de baby's naam zelf hebben? Dat maakt het lastiger. Weet wel dat wanneer u het op naam van een ander zet en daarop spaart, u volgens mij ook geen beschikkingsrecht meer heeft. Wanneer u het in eigen beheer wilt houden, dus gewoon op uw naam rekening openen.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2010 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van www.ing.nl:

Belangrijk bij het openen van een Groeirekening

De Groeirekening komt op naam te staan van het betreffende kind. De wettelijke vertegenwoordiger beschikt over de rekening zolang het kind minderjarig is (tot het 18e levensjaar). Als u een Groeirekening voor uw kleinkind opent, moet ten minste 1 wettelijke vertegenwoordiger (ouder/voogd) een betaalrekening bij ING hebben en het aanvraagformulier tekenen.

Ik denk dat het met koppelverkoop niets te maken heeft, maar met een andere reden. Persoonlijk zou ik i.p.v. een klachtenmail eerst hebben gevraagd naar de achterliggende reden hiervan. Dat kunt u natuurlijk alsnog doen, ook telefonisch.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2010 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ja, die voorwaarden heb ik achteraf ook gelezen. Dat het zo moeilijk zou zijn een rekening bij mijn eigen bank te openen dat ik er de voorwaarden van zou moeten doorlezen, had ik namelijk niet verwacht. Mijn oma spaarde voor mij en mijn ouders voor mijn kinderen, toen nog een in een boekje. Maar ik vind het echt belachelijk dat ik bij mijn eigen bank geen rekening kan openen voor mijn kleinkind. Dat er één van de ouders mee moet tekenen ivm de belasting, oke. Ik heb inmiddels een antwoord van ING gehad op mijn vraag waarom dit onmogelijk is: Voor het openen van een Groeirekening is inderdaad een handtekening van de wettelijke vertegenwoordiger vereist. Het spaartegoed van een minderjarig kind telt de Belastingdienst namelijk op bij het vermogen van de ouders. Ook vereisen de voorwaarden dat de wettelijke vertegenwoordiger een Betaalrekening heeft bij de ING. Hebben beide wettelijke vertegenwoordigers geen Betaalrekening bij de ING dan is het inderdaad niet mogelijk een Groeirekening te openen voor hun kind.
Ondat de voorwaarden van ING dit vereisen dus. Makkelijk antwoord.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2010 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerdamarijke

De ING-bank is inderdaad de weg kwijt. In onze "stad", wordt in oktober het nog resterende "postkantoor" gesloten, zodat we alleen nog bij ons geld kunnen als we voor een muur staan. Het zijn echt k************n!!!, die geen enkel respekt meer voor de klant hebben.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2010 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

'Gelukkig' is de ING niet de enige die geen service meer verleent. Ook de andere banken begrijpen niet dat ze steeds minder de functie van bank vervullen. Geldophalers zou een betere benaming zijn op dit moment. Vraag is hoe we hier collectief een halt aan toe kunnen roepen.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2010 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

jscholtes

Het probleem is dus, dat er geen alternatief is om te verkassen, en dat weten ze maar al te goed.

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2010 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read: het gaat hier niet om postkantoren of bankfilialen wel?
Het gaat hier over de voorwaarden onder welke je een (groei)rekening kunt openen. Die zijn helder. Niks aan te doen.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2010 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off-topic:

........zodat we alleen nog bij ons geld kunnen als we voor een muur staan.......

Supermarkten en winkelketens hebben ook pinautomaten staan. En wat is het probleem met 'geld uit de muur halen'. Maakt dat nou uit, als je je geld maar krijgt.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2010 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag is wat de toegevoegde waarde van een bankgebouw op enige locatie is als men voor het publiek nog nauwelijks bank wil zijn. Als ze niet bedoeld zijn voor het publiek dan kunnen ze alle lokale kantoren net zo goed dichtmaken. Dat scheelt kosten en daarmee onnodig hoge tarieven naar de consument. Toch?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2010 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Als ze niet bedoeld zijn voor het publiek dan kunnen ze alle lokale kantoren net zo goed dichtmaken. ........

Je kunt er alleen geen geld meer opnemen, voor andere zaken kan het publiek daar nog steeds terecht.

En met het sluiten van (bij)kantoren is men natuurlijk al lang bezig.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2010 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op donderdag 26 aug 2010, 13:15: ........Als ze niet bedoeld zijn voor het publiek dan kunnen ze alle lokale kantoren net zo goed dichtmaken. ........

Je kunt er alleen geen geld meer opnemen, voor andere zaken kan het publiek daar nog steeds terecht.

En met het sluiten van (bij)kantoren is men natuurlijk al lang bezig.

Kun je een opsomming geven van welke reguliere dagelijkse zaken je er wel gewoon naar binnen zou kunnen lopen?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2010 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft U bij voorkeur een medewerker van een callcenter? :)

ve
door verwijderd - Aug 26, 2010 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirk2 schreef op donderdag 26 aug 2010, 21:32: Heeft U bij voorkeur een medewerker van een callcenter? :)

U bent aangenomen ;)