mr
door mrbone Nov 28, 2012 om 14:01
Geldzaken & recht

ING pakt zomaar geld van mijn rekening.

Het volgende ik keek online op mijn rekening van de ING en kom er achter dat er op eens zonder enig schrijven of bekendmaking 1130.- euro van mijn rekening is afgeschreven met alleen de vermelding in hoofdletters :
IN VERBAND MET VERREKENEN
ING Bank NV saldobeh debiteuren,
Vervolgens bel ik de help desk en vraag waar dit voor is en waar het heen is gegaan de beste man kon mij niet verder helpen omdat het ging om een incasso maar gaf mij een ander telefoon nummer waar ik de juiste informatie kon na vragen, vervolgens bel ik met het nummer en krijg een hoestende en slecht pratende man aan de telefoon na ongeveer 10 min zij de man nee sorry ik kan niet vinden waar het nu heen gegaan is en waarvoor waarna hij me met de desbetreffende afdeling door verbond, weer op nieuw het verhaal uit leggen... en weer krijg ik als antwoord ja meneer ik kan niets in ons systeem vinden hier over ik moet dit verder voor uw uitzoeken, waarop ik vraag hoe lang gaat dit duren want ik moet mijn koophuis betalen op 1 December (gaat van een andere rekening af) waarop de man antwoord ja dat weet ik niet meneer ik noteer uw nummer en bel uw binnen 5 werkdagen terug. nou vraag ik mij af of dit zomaar kan en mag ??? heeft er iemand tips om dit te versnellen of iets ...

11438 13 Rapporteer

ro
door rosette - Nov 28, 2012 om 14:15
11 Antwoorden / 3 Vragen

Vergeet het maar! ING beroept zich bij dit soort zaken op privacy, ze geven niet de naam die bij het rekeningnummer hoort, ook niet als het nummer op je eigen afschrift staat en als ze jouw geld hebben overgeschreven op dat nummer.
Ik heb vandaag iets soortgelijks gehad met ING, http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/onbeschofte-klantenservice-ing/?vHash=c749c73j&cHash=278725b62af683b73638d79b328516ab

mr
door mrbone - Nov 28, 2012 om 15:17
2 Antwoorden / 3 Vragen

Nou ik heb inmiddels een update over mijn post:

Ik was zo rond 14:45 uur met de hond even lekker aan het wandelen in het park toen mijn mobiel ging en wat betreft mijn verbazing het was de zelfde man van de ING... duizend maal mijn excuses meneer ik heb een grote fout gemaakt .... hij had dus de laatste twee cijfers van mijn rekening omgedraaid ???? die incasso was dus ook helemaal niet voor mij bestemd !!!!! het geld zou meteen terug gestort worden en moet uiterlijk voor as vrijdag weer op mijn rekening staan ... op mijn vraag voor rente moest hij schunnig lagen ... nee sorry meneer dat doen wij niet... Kan ik hier nou niet een dikke klacht over indienen ???

getty
door getty - Nov 28, 2012 om 15:30
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hoeveel geld is er dan wel niet afgeschreven? Dat moet echt heel veel zijn om daar over 3 dagen een leuk rentebedrag uit te halen.........

ro
door ron530 - Nov 28, 2012 om 15:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

" op mijn vraag voor rente moest hij schunnig lagen ... nee sorry meneer dat doen wij niet... Kan ik hier nou niet een dikke klacht over indienen ???"

Wat denkt u nou werkelijk zelf?????
Te triest voor woorden.

freya
door freya - Nov 28, 2012 om 15:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, en op een betaalrekening krijg je niet eens rente......

Freya

mr
door mrbone - Nov 28, 2012 om 18:50
2 Antwoorden / 3 Vragen

@ Getty het gaat om een bedrag van 1130.- euro

@ Ron530 Klacht wordt aan gewerkt zal ik hem alleen bij de ING zelf indienen of zijn er nog andere instanties waar ik hem heen kan sturen ?

@ Freya Als we rood staan betalen wij toch ook rente waarom hun niet, het is tenslotte hun fout ....

freya
door freya - Nov 28, 2012 om 19:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mrbone schreef op woensdag 28 nov 2012, 18:50]....
@ Freya Als we rood staan betalen wij toch ook rente waarom hun niet, het is tenslotte hun fout ....
Als je door dat geintje van ING 'rood' hebt gestaan en de ING gaat je daar een rekening (in de vorm van een boeterente) voor presenteren, ja, dan kun je dat terugvorderen.
Je kunt géén rente vragen voor misgelopen ontvangen rente, die je om te beginnen nooit zou hebben ontvangen omdat je die op een betaalrekening niet krijgt..... Kortom, als je geen aantoonbare schade hebt geleden, kun je fluiten naar elk verzoek om 'schadeloosstelling'.

Freya

diumenge
door diumenge - Nov 28, 2012 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mrbone schreef op woensdag 28 nov 2012, 15:17]
Kan ik hier nou niet een dikke klacht over indienen ??? Natuurlijk kunt u hier een dikke klacht over indienen. Wie moet u tegenhouden?

ro
door rosette - Nov 28, 2012 om 23:18
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 28 nov 2012, 19:02][quote=mrbone schreef op woensdag 28 nov 2012, 18:50]....
@ Freya Als we rood staan betalen wij toch ook rente waarom hun niet, het is tenslotte hun fout ....
Als je door dat geintje van ING 'rood' hebt gestaan en de ING gaat je daar een rekening (in de vorm van een boeterente) voor presenteren, ja, dan kun je dat terugvorderen.
Je kunt géén rente vragen voor misgelopen ontvangen rente, die je om te beginnen nooit zou hebben ontvangen omdat je die op een betaalrekening niet krijgt..... Kortom, als je geen aantoonbare schade hebt geleden, kun je fluiten naar elk verzoek om 'schadeloosstelling'.

Freya

Als ING dat geld niet van de rekening had afgeboekt had TS het op een spaarrekening kunnen zetten en dan wel rente gekregen, al zal het voor een paar dagen niet veel zijn. Als je je hypotheek hierdoor te laat betaalt kost het meer dan het aan eventuele rente oplevert.

Toch, de bank is er altijd wel heel snel bij om te claimen, zelfs als je op een dag een bedrag betaalt waardoor je rood komt staan en dezelfde dag het saldo aanvult, wordt toch rente berekend.

jantje7
door jantje7 - Nov 29, 2012 om 07:35
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Reactie op Rosette

Als ING dat geld niet van de rekening had afgeboekt had TS het op een spaarrekening kunnen zetten en dan wel rente gekregen, al zal het voor een paar dagen niet veel zijn. Als je je hypotheek hierdoor te laat betaalt kost het meer dan het aan eventuele rente oplevert.

Toch, de bank is er altijd wel heel snel bij om te claimen, zelfs als je op een dag een bedrag betaalt waardoor je rood komt staan en dezelfde dag het saldo aanvult, wordt toch rente berekend.

Wat een onzin vertelt U hier. Ik sta elke dag als er een afboeking is, in het rood. Boek het bedrag terug van mijn spaarrekening en het saldo is weer positief. Betaal nooit geen rente. En zefs als de eventuele rente minder is als € 0,05 wordt het niet afgehouden.

Jantje

jobiejoba
door jobiejoba - Nov 29, 2012 om 08:14
134 Antwoorden / 1 Vragen

Ach ja, de meeste mensen proberen je te ontmoedigen of voelen zich zo verheven dat ze de hele dag op internet anderen een spiegel proberen voor te houden.
Als je denkt dat je recht hebt op een kleine vergoeding dan zou ik een klacht indienen over de gang van zaken en daarbij ook de onprettige bejegening noemen.

freya
door freya - Nov 29, 2012 om 10:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jobiejoba:

Waar het om gaat is dat het tegenwoordig een sport lijkt te zijn om overal maar een slaatje uit te slaan. Ja, er is een fout gemaakt, maar dat is vlot weer rechtgezet, case closed....
En zoals ik al aangaf, als je kunt aantonen dat je hierdoor schade hebt geleden, dan krijg je dat ongetwijfeld vergoed.
De instelling: 'Oh jee, de ING heeft iets fout gedaan, nu wil ik geld zien', deugt van geen kanten....

Freya

ro
door rosette - Nov 29, 2012 om 12:37
11 Antwoorden / 3 Vragen

@ freya: De instelling: 'Oh jee, de ING heeft iets fout gedaan, nu wil ik geld zien', deugt van geen kanten....

Ja, daar heb je wel gelijk in, maar het zou gemakkelijker zijn als de banken zelf niet probeerden overal geld uit te halen. Alle diensten worden in het begin gratis aangeboden en als iedereen ze gebruikt moet er voor betaald worden. Ons geld staat op betaalrekeningen waar we geen rente op krijgen, maar de bank verdient er wel aan. En dan moeten we ook nog voor alle diensten betalen.

Ik heb ooit een zakelijke ING rekening willen opzeggen, dat duurde NEGEN maanden, want het was druk en ze hadden er geen tijd voor. Voor het in stand houden van een zakelijke rekening moet je betalen, ik heb negen maanden betaald voor een rekening waar niet meer mee gebeurde dan de maandelijkse afschrijving voor het gebruik van de rekening.

@jantje7: ik weet niet welke bank u heeft, bij mijn ING rekening worden eerst de afschrijvingen verwerkt en daarna de bijschrijvingen. Kom je daar tussen in het rood staan, dan moet je rente betalen.