ING verplicht telefoonnummer
Kan momenteel niet meer inloggen via ING.NL. Na wat omzwervingen op internet, kom ik er achter dat ik naar een ING kantoor moet om mijn telefoonnummer te registreren. Ik wil dat niet om privacy redenen. Gebeld met de helpdesk kom je uiteraard in de bekende molen terecht en geen stap verder. Ook het indienen van een klacht gaat weer dezelfde molen in, ook nu geen stap verder. Ik heb opgehangen.
Ook voor het aanschaffen van een scanner wil men weer een telefoonnummer....
Mijns inziens kan ING mij niet verplichten om een telefoonnummer bekend te maken?
Maar een alternatief heb ik niet gevonden, behalve de relatie met ING verbreken.
Als u nog een oud gsm'etje hebt liggen en daar een simkaartje van bijv. € 5,00 in doet dan kunt u op dat nummer de tan-code ontvangen om verder te kunnen met internetbankieren.
Ik doe het zo al een poosje en het werkt prima.
Binnenkort stoppen die tancodes helemaal.
Ja, klopt, maar tot die tijd zal Ts. toch iets moeten, of hij nu wil of niet !
Maar hij wil niet. Stamp, stamp. :-))
Ja, maar wat moet je met een telefoontoestel als je het nummer niet bekend wil maken en in dit geval gaat het slechts om het ontvangen van een sms'je met een inlogcode .
Hoezo, privacy ???
Ik doe er nog maar een stampje bij !! ;-))
ING is zelfs wettelijk verplicht om bepaalde gegevens van u op te slaan. Dit i.v.m. met witwas en terrorisme wetgeving. Dus ja dat kunnen ze van u eisen. Echter niet alleen de ING zal dit van u eisen maar alle banken.
Wat is nu het probleem om een telefoonnummer aan uw bank door te geven. Een misplaatst gevoel van inbreuk op uw privacy? Als het goed is heeft u een vertrouwens band met uw bank want ze weten ook veel van uw financiele gegevens.
Niemand kan u dit verplichten en het is dus geheel aan u, helaas, indien u dat niet wilt, om van bankinstelling te veranderen.
Wat u eventueel ook kunt doen is dit melden bij de ombudsman van www.kifid.nl (Klachtinstituut Financiële instellingen) en vragen wat die er van vindt.
Zie ook (eerst) deze info: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten en u kunt ook daar een melding doen.
Een bankinstelling geheeft wel het recht om identificatie te vragen.
Re-edit: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/welke-organisaties-mogen-mijn-burgerservicenummer-bsn-gebruiken (Foutieve opmerkuing m.b.t. bsn verwijderd.
Juist aan een bank moet het burger servicenummer opgegeven worden.
Foutje zie mijn bewerking.
Waarom durft u uw telefoonnummer niet aan de bank te geven? U heeft hen gebeld, schrijft u: dus dan moet u sowieso, om verder te komen eerst een woord inspreken waarover het gaat en voor u verder kan gaan moet u ook uw rekeningnummer invullen en afsluiten met een hekje. Dus bang dat ze iets van u te weten komen is niet nodig: ze weten alles immers van u. Dat verificeren ze eerst. Voor u dan verder gaat met uw vraag moet u ook het nummer van uw pasje door geven en hoe lang het geldig is en, als kers op de taart uw geboortejaar vertellen. Ik heb geen mobiele telefoon maar een gewone huistelefoon, maar heb de scanner ook "gewoon" kunnen aanvragen. Naar ding maar goed, was/is mijn keuze. Als u de relatie met de ING verbreekt zou ik zegen: succes, bij andere banken komt u voor hetzelfde probleem te staan.
Misschien de scanner dan maar aanvragen.
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/inloggen-in-mijn-ing-is-veranderd/index.html
@malty, dat staat er wel alleen, het werkt niet zo, helaas. B.v. Ik wil een overschrijving doe. Ben ingelogd, met scanner. Dan maak je een bedrag over, drukt men op verstuur en... wat zie je dan? Juist... inloggen en opnieuw dat pokke apparraatje gebruiken en weer zoeken. Daarna zoek je of er betaald is en of nee of er is dubbel betaald. Heel slechte service van ING is nog een milde uitdrukking. Heb al 3 betalingen moeten schrappen. Volgens mij plaagt men expres de ouderen; dan moet je een mobiel en app aanschaffen. Doe ik niet, heb het niet nodig, ben aan huis gebonden, dus huistelefoon voldoet. Plus dat ik er geen reet van begrijp. Leuk hé? Niet!
Misschien zit er teveel tijd tussen het aanmaken van de overschrijving en het versturen van de opdracht.
Ik wordt er ook wel eens 'uitgegooid' en moet dan opnieuw inloggen.
Ja, alles voor de veiligheid, korte tijd geen reactie van gebruiker, wordt de verbinding verbroken,
Weet u ook wat de reden is dat ze uw telefoonnummer willen hebben? Op het moment dat er een probleem is en u belt vanaf het opgegeven nummer is dat voor ING een indicatie dat ze met de juiste persoon spreken. Als u belt met een ander nummer kunnen ze moeilijker achterhalen of u wel echt bent wie u zegt en of u wel bepaalde bankzaken mag regelen.
U hoeft nergens bang voor te zijn.
Goedenavond J.M.V.,
Vanuit de ING verschaf ik graag ook nog even duidelijkheid.
Voor het bevestigen van betaalopdrachten is bevestiging nodig d.m.v. de Mobiel Bankieren app of de ING Scanner.
Om daarnaast bepaalde zaken op een veilige manier te bevestigen (wachtwoord opvragen, activeren app of Scanner) is er een telefoonnummer nodig. Dit kan een mobiel nummer zijn maar ook een vast nummer, waarbij de code dan wordt voorgelezen.
Wees welkom op ING kantoor of Servicepunt, om dit telefoonnummer te laten registreren. Voor identificatie is een ID-bewijs en de Betaalpas nodig.
Voor meer informatie, zie: https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/bevestigen-is-veranderd/index.html
Vriendelijke groet,
Michiel | ING Webcare
Sorry, of Topic, dat ik even inbreek: ook uiteraard aan vraagsteller en de forumleden
Hallo ING Webcare. Als het goed is moet u in ieder geval weten dat ik bijna 4 weken verstoken ben geweest van internetbankieren. Ik heb meer dan "tig" mensen aan de telefoon en aan de chat gehad. Ieder adviseerde iets anders. Wat me uiteindelijk veel geld heeft gekost. Okay, u heeft een gedeelte vergoed. Maar onderlinge samenwerking zouden problemen voor een klant wel oplossen. Oh ja, en uw scanner: daar moet u gebruikers wel bij zeggen dat ze heel kort op de Oranje "aan" knop moeten drukken. En ook vertellen dat ze constant moeten inloggen, ook als men denkt een betaling gedaan te hebben! Dus voor verbetering vatbaar.
En hoe moet de ING weten wie u bent? Ik mag toch aannemen dat Tenormin hier uw gebruikersnaam is?
@tenormin,
merkwaardig dat ING hier niet op reageert, meestal wordt er gevraagd contact op te nemen om privé nadere uitleg te geven.
Uiteraard @tijger1, hier heet ik tenormin en ING weet dat niet. (Hier dan). Wel op de chat site.
@shoppie, is niet zo merkwaardig hoor, dit keer. Heb al via de chat bericht gehad van een van de medewerkers. Moeten ze ook hier niet doen. Maar weten doen ze het wel. Veel te veel gebeurd.
Maar wat is er in vredesnaam zo erg aan om een organisatie waar je een (zakelijke) relatie mee hebt je contactgegevens te geven? Je vertrouwt ze ondertussen wel je geld toe maar niet je telefoonnummer. Vreemd. Paranoia begint ziekelijke vormen aan te nemen in Nederland.
De privacy wetgeving wordt door sommigen op de meest vreemde manieren uitgelegd. Op de meest obscure plaatsen op internet wordt allerlei privé informatie gedeeld maar een instantie waar men zaken mee doet wordt niet vertrouwd. De mensen worden steeds vreemder
+10 @juliomariner
Privacy en het niet geven van alleen maar een telefoonnummer om een sms'je te kunnen ontvangen welke je, om beveiligings redenen, nodig hebt om te kunnen internetbankieren, terwijl die zelfde bank alles al weet over je financiële handel en wandel en alles wat daarmee in verband staat !
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Merkkleding besteld, chinees goed gekregen
Via Bertina moda (of Van Dongen mode) een jas besteld van Gant.
Er komt weken later een jas uit China, niet de maat en niet met het Gant-logo.
Geprobeerd terug te sturen en geld terug te krijgen, maar zij sparren met allerlei eigen regeltjes,
Heb gemaild dat dat tegen de Europese regels is, maar niets meer gehoord.
Kunt u mij adviseren?
F. Koot
06 [telefoonnum
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer