fe
door fedder Apr 12, 2020 om 09:06
Geldzaken & recht

Ingeluisd bij toeslagen. Nl

Wilde mijn toeslagen wijzigen, zat ik per ongeluk op site van toeslagen. nl. Werd er daarna 39.00 geïncasseerd dit bedrag staat nergens op website. Hebben meer mensen dit meegemaakt?

2321 18 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Apr 12, 2020 om 09:15
809 Antwoorden / Vragen

Ik blijf mij verbazen dat mensen hier nog steeds intuimen. Dit onderwerp is zelfs in een Consumenten programma besproken en met de vermelding erbij dit soort zaken via de Belastingdienst te regelen.
Succes.

tijger1
door tijger1 - Apr 12, 2020 om 09:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

 "En dat allemaal zonder uw DigiD. Wanneer u een aanvraag, wijziging of stopzetting via onze website indient bij de Belastingdienst, betaalt u daarvoor slechts eenmalig € 39,50 via een automatische machtiging, ongeacht het soort toeslag dat het betreft"

Misschien beter lezen? Dus u bent er niet ingeluisd. U zat te slapen.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets - Apr 12, 2020 om 09:27
29 Antwoorden / Vragen

Installeer de extensie uBlock Origin in jouw browser en het probleem is verholpen.

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2020 om 00:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou je? Je kunt ook gewoon je hersens gebruiken.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets Apr 14, 2020 om 11:38
29 Antwoorden / Vragen

Zeker kan dat. Echter bij sommige mensen werkt dat nu eenmaal niet (geen waardeoordeel). Dan lijkt mij persoonlijk voorkomen beter.

ne
door neodutchio - Apr 12, 2020 om 09:34
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ja hoor, gewoon de zoekmogelijkheid gebruiken hier.

Maar bent u ook iemand die gratis werkt? U geeft een ander de opdracht om iets voor u te doen, dan is het heel normaal om daarvoor betaald te krijgen.

gerbera
door gerbera - Apr 12, 2020 om 09:42
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik "belastingdienst" intik bij zoekmachine kom ik nergens de site van toeslagen.nl tegen. Dus hoe per ongeluk bent u daar op terecht gekomen? En ja dit hebben meer mensen meegemaakt omdat ook deze alle waarschuwingen in de wind slaan. Dus volgende keer gewoon op belastingdienst zoeken.

marita5
door marita5 Apr 12, 2020 om 09:55
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , als u toeslagen.nl intik op google komt u automatisch uit bij de officiële site van de belastingdienst . Renate van der Toorn is woordvoerder bij de Belastingdienst en verwijst consumenten naar Toeslagen.nl. Dit is de officiële website van de Belastingdienst waar je gratis allerlei toeslagen kan aanvragen. Er zijn dus geen kosten aan verbonden. Daarnaast zijn er ook allerlei maatschappelijke instanties die geen kosten rekenen voor hulp bij het aanvragen van toeslagen. Ts zal wel een andere site gebruikt hebben .

gerbera
door gerbera Apr 12, 2020 om 10:46
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik toeslagen.nl in tik komt bij mij de melding, site niet bereikbaar.

marita5
door marita5 Apr 12, 2020 om 10:52
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Dit heb ik niet , kom meteen op de site van de belastingdienst uit . Verander eens van browser .

gerbera
door gerbera Apr 12, 2020 om 10:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Werk al jaren met Google chrome en werkt prima. Tik ik toeslagen zonder .nl kom ik wel op de site.

marita5
door marita5 Apr 12, 2020 om 11:02
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Zolang u maar op de officiële site van de belastingdienst uit komt . Bij u twijfel ik er niet aan .

diumenge
door diumenge - Apr 12, 2020 om 09:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zijn zeker meer mensen die dit hebben meegemaakt. Zoveel zelfs dat er hele items op de televisie over zijn geweest. Dus zoek die eens op, dan zie je lotgenoten aan het woord.

emcede
door emcede - Apr 12, 2020 om 10:31
960 Antwoorden / 4 Vragen

De site www.toeslagen.nl is van de belastingdienst. Verhaal klopt dus niet. Waarschijnlijk heeft u gezocht op 'toeslagen' of 'toeslagen wijzigen' en kwam u zo op een commerciële website die anders heet. Niet goed opgelet, is genoeg voor gewaarschuwd. Zoals eerder gezegd, niks ingeluisd, gewoon zelf niet goed opgelet.

scherpslijper
door scherpslijper Apr 12, 2020 om 15:24
70 Antwoorden / Vragen

Daar zal ts wel in de fout gegaan zijn. De site www.toeslagen.nl. is inderdaad van de belastingdienst, www.toeslag.nl daarentegen niet. Kortom, gewoon weer het gevolg van internetten als een kip zonder kop.

rj
door rjw - Apr 12, 2020 om 10:59
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Als je al zelf niet weet op welke site je bent geweest, snap ik wel dat je ook je bankrekeningnummer opgeeft en opdracht geeft voor automatische incasso. Internetgebruik is blijkbaar te hoog gegrepen voor je.

justmeagain
door justmeagain Apr 12, 2020 om 23:57
623 Antwoorden / 8 Vragen

Auw die zit :-)

getty
door getty - Apr 12, 2020 om 11:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Er ingeluisd:nee
Zelf niet goed gekeken : ja

tenormin
door tenormin - Apr 12, 2020 om 12:49
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hebben meer mensen dit meegemaakt? Jawel, heel veel mensen. Daarom zijn er ook televisie programma's over geweest om de niet alerte mens te waarschuwen. Ik hoop, na alle commentaren die u gegeven zijn, er lering uit trekt en voortaan voorzichtiger met welke site dan ook, omgaat en goed kijkt of u op de juiste plek zit.

sw
door swat1500 - Apr 12, 2020 om 12:51
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, meer mensen hebben dit meegemaakt en helaas u zult de rekening moeten betalen.

Ka
door Kassagebruiker - Apr 12, 2020 om 12:54
683 Antwoorden / 5 Vragen

Wilde mijn toeslagen wijzigen, zat ik per ongeluk op site van toeslagen. nl. Werd er daarna 39.00 geïncasseerd dit bedrag staat nergens op website. Hebben meer mensen dit meegemaakt?

Dit staat absoluut zeker op de website, de € 39,00.
En hele volksstammen kijken niet verder dan hun neus lang is.
Dit onderwerp is op alle fora en tv zenders geweest .......... herhaaldelijk zelfs.

aurora1
door aurora1 - Apr 12, 2020 om 13:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, ik niet, ik vraag ook geen toeslagen aan.
U bent vast op een commerciële website geweest en als die het voor u doen moet u betalen. Zij werken net zomin als u gratis.

En de velen die dat ook meegemaakt hebben hebben met hun neus gekeken.....
U heeft uzelf erin geluisd en niemand anders.

panter22
door panter22 - Apr 13, 2020 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

Ben je misschien op deze site geweest?
Links het voormalige logo  van het ministerie van VROM die vroeger de huursubsidie verstrekte. Ook de blauwe kleuren zijn gelijk.
Je ziet pas de bedragen als je op "over-ons" klikt. De wijziging kost €39.
Neem eens contact op met consuwijzer. https://www.consuwijzer.nl/
Het is de vraag of dit zo mag, een bedrag vermelden dat zo goed verborgen is.
Stond er aan het eind van het aanvraagformulier ook niet een machtiging voor automatische incasso?.
https://www.toeslagenaanvraag.nl/over-ons/

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 13, 2020 om 10:22
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER22, een vraag: ik deed net een zoekactie en zie de site de Ts noemt niet meer. Zie ik dat goed? De site toeslagen.nl die ik nu wel zie geeft de verwijzing naar die van de Belastingdienst.

panter22
door panter22 Apr 13, 2020 om 15:41
6599 Antwoorden / Vragen

Al die sites lijken op elkaar. Maar bij deze kostte het €39. Gokje.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 13, 2020 om 10:19
16867 Antwoorden / 202 Vragen

??? Volgt u dan de waarschuwingen niet en heeft u ook de in een aantal consumentenprogramma's hier over gemaakte opmerkingen gemist?

Dat is al ook door anderen genoemd.

Voor het wijzigen van toeslagen etc. is en blijft en maar één website en dat is de website 'toeslagen' van de Belastingdienst. Daar kost het u niets. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/toeslagen/toeslagen

De website die u heeft benut is er één van lieden die hier een verdienmodel van gemaakt hebben. Die een melding bij de ACM via www.consuwijzer.nl . Hoe meer meldingern, des te meer kans dat deze website 'uit de lucht wordt gehaald' wat mogelijk al is gebeurt. Ik zie de website nu niet meer.

justmeagain
door justmeagain - Apr 13, 2020 om 10:45
623 Antwoorden / 8 Vragen

Om 39 euro te incasseren hebben ze toch echt uw IBAN nodig. Ging er geen lampje branden toen u uw rekeningnummer in moest vullen en akkoord moest klikken voor de incasso?